• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

جشن نیمه شعبانِ متفاوتی در قم برپا می‌شود

  • کد خبر : 7583
  • 06 فروردین 1400 - 5:43
جشن نیمه شعبانِ متفاوتی در قم برپا می‌شود
حجت الاسلام حسین آبادی جزئیات برنامه‌های نیمه شعبان را تشریح کرد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: جشن‌های نیمه شعبان امسال براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی برگزار و از رسانه‌های استانی، ملی و بین المللی پخش می‌شود.

 او افزود:مراسم احیای نیمه شعبان یکشنبه هفته آینده هشتم فروردین‌ماه ،از ساعت یک بامداد در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

حسین آبادی ادامه داد:سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی استادحوزه علمیه قم، قرائت قرآن با نوای فروغی و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی و مناجات‌خوانی و قرائت دعای کمیل با نوای میثم مطیعی از دیگر برنامه‌های مراسم احیای نیمه شعبان در حرم بانوی کرامت است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران  ادامه داد:این مراسم با حضور محدود زائران و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال و به‌صورت زنده نیز از شبکه سه سیما و صفحات اختصاصی آستان مقدس در شبکه‌های اجتماعی به نشانی astanqom@ پخش خواهد شد.

حجت الاسلام حسین آبادی همچنین به برگزاری اولین کمپین همدلی برای ظهور با شعار «مرا عهدیست با جانان» و بسته عیدانه نیمه شعبان هم اشاره کرد و گفت: این بسته فرهنگی با محوریت کودک ونوجوان تهیه شده است که علاقه مندان می‌توانند از طریق کد دستوری (#۳۱۳*۷۸۰*) در این برنامه حضور یابند.

او افزود:مبنای این پویش از آیات و روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری گرفته شده است. در توقیع امام زمان(عج) به شیخ مفید(ره)، حضرت فرمودند: «اگر شیعیان ما (که خداوند توفیق طاعتشان دهد) در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می‌شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمی‌افتاد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این که  این پویش با شعار «#عید نو، عهد نو» اجرا می شود،ادامه داد: از این رو اجتماع از جنس قلب که همان همدلی است را محور این عملیات قرار داده ایم و به عنوان راهبردی اساسی در نزدیک شدن به حضرت حجت(عج) و عصر ظهور است.

او تصریح کرد: ابتدا و انتهای سال ۱۴۰۰ با نیمه شعبان و سالروز ولادت باسعادت امام عصر(عج) مقارن شده است از این رو در این سال عهد همدلی را خواهیم داشت. بر این اساس محتواهای متعددی تهیه شده است. این پویش با نصب دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) تهران با شعار «مرا عهدی است با جانان» آغاز شده است.

حسین آبادی عنوان کرد: مجموعه های متعدد اعم از سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، آستان های مقدس اعم از آستان قدس رضوی، حرم شاهچراغ، آستان کریمه اهل بیت(ع) و سازمان های اوقاف و تبلیغات اسلامی با این پویش همراه شده اند ،نهادها و افراد علاقه‌مند نیز برای دریافت محتوا و اطلاعات پویش می توانند به نشانی https://jamkaran.ir/ahdenoo/ مراجعه کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران  ادامه داد: امید داریم مردم و نهادها با توجه به شرایط کنونی کشور به این پویش که در طول سال ۱۴۰۰ با عنوان جمعه های همدلی ادامه می یابد، همراه شوند تا شئون مختلف همدلی در آن دنبال شود و همدلی ها حول محور امام زمان(عج) ایجاد و تقویت شود چراکه همدلی از ویژگی های جامعه منتظر است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.