• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

9
یک داستان تکراری؛

شروعی همراه با شکست و نهایتا انفجار موفقیت

  • کد خبر : 43798
  • 04 بهمن 1401 - 19:12
شروعی همراه با شکست و نهایتا انفجار موفقیت
این روزها افراد زیادی از طریق فروش ادعاهای شبه‌علمی به ثروت می‌رسند. محمد افلاکی نیز ازجملۀ این افراد است. او متولد اطراف اصفهان و حدوداً ۴۰ ساله است؛ دیپلم ریاضی دارد و نتوانسته از دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک فارغ‌التحصیل شود.

به گزارش صدای حوزه، این روزها افراد زیادی از طریق فروش ادعاهای شبه‌علمی به ثروت می‌رسند. محمد افلاکی نیز ازجملۀ این افراد است. او متولد اطراف اصفهان و حدوداً ۴۰ ساله است؛ دیپلم ریاضی دارد و نتوانسته از دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک فارغ‌التحصیل شود.

شروعی همراه با شکست و نهایتا انفجار موفقیت

داستان زندگی‌اش نیز همانند سایر مدعیان موفقیت و ثروت است؛ شروعی همراه با شکست، ولی درنهایت پیدا کردن راه موفقیت، و حالا می‌خواهد این راه را به دیگران نیز آموزش دهد. او خود را مدرس موفقیت و مربی انگیزشی معرفی می‌کند و البته نویسنده. وی می‌گوید اگر به دنبال آرامش، سلامتی، شادی و ثروت هستید، آموزش‌های ما را دنبال کنید.

از فیزیک کوانتوم تا پاکسازی کوانتومی

فیزیک کوانتوم شاخص سخنان محمد افلاکی است. پاک‌سازی کوانتومی، ثروت کوانتومی و خلاصه رسیدن به خواسته‌ها با استفاده از انرژی معنوی که البته ماهیت فیزیکی دارد. او در بستر فضای مجازی با تولید محتوا مشغول بازاریابی است. سایر محتواهای او با عناوین دوره توربوسل (فروش و کسب‌وکار)، دورۀ تربیت فرزند، آموزش‌های ویژۀ تک جلسه‌ای در حوزه سلامت، ثروت و شادی و… ارائه می‌شود.

این دوره‌ها با مبالغ قابل‌توجهی در حدود ۲ تا ۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. کتاب‌هایی نیز در این موضوعات توسط محمد افلاکی تدوین شده است؛ پاک‌سازی کوانتومی، ارتعاشات ثروت‌ساز، شفای کوانتومی، ثروت کوانتومی.

محمد افلاکی با یادگیری ناقص نظریه‌های فیزیک کوانتوم، از آن‌ها در سخنان و آموزش‌های خود استفاده کرده و مدعی می‌شود با پاک‌سازی کوانتومی می‌توان به ثروت دست‌یافت. وی بیان می‌دارد که پدیدۀ اعجازانگیزی در پدیدۀ کوانتوم وجود دارد به نام درهم‌تنیدگی کوانتومی، و از همین پدیده به‌عنوان اصل مسلم استفاده کرده و می‌گوید ما می‌توانیم در قوۀ اختیار دیگران تأثیر گذاشته و تصمیم‌های آنان را تغییر دهیم. او می‌گوید ما با تغییر سطح ارتعاش خود نیز می‌توانیم در افراد دیگر تأثیر بگذاریم.

او که نه تحصیلات دانشگاهی خود را کامل کرده و نه دورۀ آموزشی معتبری را درزمینهٔ فیزیک کوانتوم گذرانده است، بااین‌حال تمام آموزش‌های خود را بر پایه نظریه‌های کوانتوم قرار داده و از آن‌ها برای فریب افکار عمومی استفاده می‌کند.

این در حالی است که قوانین مطرح‌شده در فیزیک کوانتوم در جوامع دانشگاهی و علمی در حال بررسی و اثبات علمی است و ادعای تأثیر آن در بخش‌های مختلف زندگی انسان هنوز به‌صورت رسمی ادعا نمی‌شود. وی حتی ادعاهای متعدد معنوی نیز از طریق آموزش‌های کوانتومی دارد و مدعی است که می‌تواند افراد را با کوانتوم به معنویت برساند.

محمد افلاکی با مطالعۀ کتاب‌های تفکر نو و شرکت در دوره‌های مروجان این جریان در ایران، شروع به بازنشر این تفکر و کسب ثروت از این طریق کرده است. تفکر نو یک دین آمریکایی است که در قرن ۱۹ پایه‌گذاری شد. تفکر نو مبتنی بر این باور است که خدا درواقع نیروی درونی انسان است و ما می‌توانیم با استفاده از این نیرو بر کائنات اثر بگذاریم و انرژی‌های فیزیکی و مادی را در جهت ثروت و سلامتی و کامیابی به‌کارگیریم.

او با اشاره به بحث خدای درون، مدعی می‌شود آرامش و کامیابی برای کسانی حاصل می‌شود که خدای درون را پیدا کرده باشند. محمد افلاکی با تأکید بر توجه به انرژی الهی، خدا را در حد یک جریان انرژی که انسان می‌تواند برای منافع خود از آن بهره ببرد، معرفی می‌کند.

محمد افلاکی آموزه‌های تفکر نو را با عنوان دورۀ پاک‌سازی کوانتومی و دوش ثروت عرضه می‌کند. او می‌گوید تجسم کردن زیر دوش آب باعث محقق شدن آن‌ها می‌شود و شما با تجسم ثروت می‌توانید به آن برسید. همچنین تجسم قبل از خواب را نیز به مخاطبانش تجویز کرده و تأثیرات بسیاری نیز برای آن قائل است.

تکنیک‌های دیگر او با عناوینی ازجمله تکنیک تبسم، جادوی سپید و سیاه، نامه نوشتن به خدا و… هرکدام به بخشی از التقاط‌های تفکر نوین می‌پردازند.

محمد افلاکی مراقبه‌ای را با نام مراقبۀ شکرگزاری معرفی می‌کند و تلاش دارد از طریق آیات قرآن به اثبات روش شکرگزاری خود بپردازد. گفتنی است شکرگزاری که مروجان تفکر نو عنوان می‌کنند بسیار متفاوت از شکرگزاری اصیل دینی و قرآنی ست. شکرگزاری تفکر نوینی با محوریت انسان و برای رسیدن به ثروت بیشتر است و هیچ خضوع و خشوعی در برابر ذات الهی نیست؛ درحالی‌که شکرگزاری مطلوب، منجر به رشد و تقرب انسان به خداوند می‌شود.

وی در سخنانی با لحن توهین‌آمیز از حضرت آدم و حوا یاد کرده و می‌گوید ایشان با خوردن میوه ممنوعه بهشت را باختند و به زمین منتقل شدند؛ درواقع آنان قمار کردند و بهشت را از دست دادند.

افرادی ازاین‌دست، سعی دارند با استفاده از شبه‌علم‌ها و فرضیه‌های علمی و ترکیب و التقاط باورهای دینی و مذهبی افراد با تفکرات اومانیستی، به تغییر سبک زندگی انسان‌ها پرداخته و جهان‌بینی آنان را مطابق با ایدئال‌های تمدن غرب سامان‌دهی نمایند. بدیهی است مهم‌ترین اقدام برای مقابله با افرادی ازاین‌دست، شناسایی و تبیین انحرافات آنان و نیز معرفی و تبیین معنویت اصیل و واقع‌گراست.

بیشتر بخوانید:

عرفان؛ حلقه مفقوده زندگی امروزی

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43798
  • منبع : پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.