• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
در سالمرگ علی تابنده رخ داد؛

اختلاف، افشاگری و رسوایی در فرقه دروایش گنابادی !

  • کد خبر : 43224
  • 02 خرداد 1401 - 10:00
اختلاف، افشاگری و رسوایی در فرقه دروایش گنابادی !
در پی اختلافات درون فرقه ای، یکی از اعضای تشکیلات گنابادی در یک ویدئو سایر اعضای فرقه را به روش‌های منافقانه متهم کرده و گفته است که رفتارهای متعارض باعث اقدامات افراطی از سوی آن‌ها شده است.

به گزارش صدای حوزه، اختلاف و درگیری‌ دروایش گنابادی بر سر ریاست باعث افشاگری‌ و رسوایی جدید میان اعضای آن گردیده است.

یکی از اقطاب شاخه‌های جدید فرقه صوفیه گنابادیه درسال‌مرگ علی تابنده با طرح مسائلی، محوری‌ترین و اصلی‌ترین شاخه صوفیه گنابادیه را به مرحله فروپاشی رساند.

بالا گرفتن اختلافات فرقه

رضا صلاحی از اعضای تشکیلات گنابادی در یک ویدئو سایر اعضای فرقه را به روش‌های منافقانه متهم کرده و گفته است که رفتارهای متعارض باعث اقدامات افراطی از سوی آن‌ها شده است. پس از مرگ نورعلی تابنده(لیدر گنابادی‌ها) این فرقه انحرافی به سه دسته تقسیم شده و برای جانشینی با یکدیگر رقابت دارند.

دراویش گنابادی را بیشتر بشناسیم

فرقه دراویش گنابادی از جمله گروه‌های انحرافی است که سال ۱۳۹۶ با اعمال خشونت و بهره گیری از تکنیک‌های داعشی، قداره بندی و عربده کشی خیابانی در محله پاسداران تهران باعث شهادت سه تن از ماموران ناجا و بسیج شدند.

دروایش گنابادی شاخه ایرانی فرقه صوفی مآب نقشبندیه است که در سال ۲۰۰۹ با حمایت عزت ابراهیم(معاون صدام) ارتش نقشبندیه را ایجاد کرد. این نیروی مزدور بعثی- داعشی بعدها مورد توجه ارتش آمریکا قرار گرفته و چندین عملیات تروریستی را علیه مردم عراق انجام داد.

دراویش در حقیقت مخلوطی از تفکرات و مناسک ادیانی مختلفی اعم از بودایی، میترایی، زرتشتی، مانوی، تائو، مسیحی، برهمایی، یهودی و اسلام است با توجه به اینکه استدلال بسیار ضعیفی در پشت افکارشان دارند و می خواهند این فرقه را بسط و گسترش دهند.

بنابراین در طول سالیان گذشته از اغلب ادیان و فرقه های دیگر مناسکی را انتخاب کرده و به مناسک خود افزوده اند تا تقریب لازم برای جذب معتقدین سایر ادیان و فرقه های دیگر را داشته باشند.

به طور مثال:مسایلی همچون: فقر، خرقه پوشی و ریاضت های طولانی، از آداب هندوهاست تشرف را از آیین میترا گرفتند (آیین میترا همان مهرپرستی ایران باستان است) غسل گنابادی ها، از غسل تعمید مسیحی ها اخذ شده است.

پرسه و گدایی صوفی مبتدی، از آیین برهمایی گرفته شده است. عین قول و عقیده صوفی ها در مورد ذکر، در آیین زرتشت آمده که باید پیکر پیر را بدل گیرند و چنان داند که حاضر و ناظر است و از فکر پیر غایب نگردد.

جنگ ترکیبی

رصد این روزهای داعش در سوریه و نیز برگزاری کلاس‌های آنلاین فرقه گنابادی در تهران نتایج قابل‌تأملی دارد؛ پس از آشوب طلبی فرقه گنابادی در تهران، یکی از عوامل اصلی این گروهک اعدام و برخی دیگر به حبس محکوم شدند.

پس‌ از آن ماجرا سایت وزارت امور خارجه فرانسه در تحلیلی قابل‌تأمل نوشت: اروپا علاقه دارد بداند که مشکل جمهوری اسلامی ایران با مجذوب علی شاه در چیست؟ پاسخ به این سؤال ریشه در همان «جنگ ترکیبی» دشمن دارد که رهبر انقلاب به تبیین آن پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

همه باید از انقلاب اسلامی و پرچمدار آن پیروی کنیم

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43224
  • منبع : مشرق

مطالب مرتبط

15آذر
از تجلی انقلاب اسلامی و حوزه علمیه در بستر تاریخ تا جنگ ترکیبی و بازنمایی وظایف مسئولان و مردم
تحلیل مدیر حوزه های علمیه کشور پیرامون اغتشاشات و حوادث اخیر؛

از تجلی انقلاب اسلامی و حوزه علمیه در بستر تاریخ تا جنگ ترکیبی و بازنمایی وظایف مسئولان و مردم

07اردیبهشت
«جنگ ادراکی» یا «واقع‌نگری میدانی»
یادداشتی در باب منزلت اجتماعی روحانیت (3)؛

«جنگ ادراکی» یا «واقع‌نگری میدانی»

09فروردین
بداخلاقی‌ها و ایجاد ناامنی‌های روانی در پشت صحنه تولید صنعت فیلم ایران
اطلاعیه هیات مدیره انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما:

بداخلاقی‌ها و ایجاد ناامنی‌های روانی در پشت صحنه تولید صنعت فیلم ایران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.