• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

سهم بزرگ رعایت عفاف و حجاب کارمندان در ترویج شئونات اسلامی

  • کد خبر : 42524
  • 21 اردیبهشت 1401 - 14:20
سهم بزرگ رعایت عفاف و حجاب کارمندان در ترویج شئونات اسلامی
شاهمرادیان: رعایت شئونات اسلامی همراه با رفتار و منش خدمتگزاری از سوی کارمندان دولت، می‌تواند الگوی عملی و مناسبی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و برقراری آرامش معنوی در جامعه باشد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام روح الله شاهمرادیان در دیدار اعضای گروه راهبردی عفاف و حجاب وزات جهاد کشاورزی گفت: افزون بر این که حجاب از احکام ضروری اسلام است، باید نگاه ما نسبت به حجاب و عفاف یک نگاه عرفانی و توحیدی باشد.

وی افزود : حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی و اسلامی است، فلسفه حجاب همان امنیت روحی و روانی، پاکدامنی، سلامت فرد و خانواده در جامعه بشری است؛ از این رو رعایت عفاف و حجاب در محیط کار، بهبود روند ترویج اخلاق حسنه و شئونات اسلامی را دو چندان خواهد کرد و باعث می شود ارباب رجوع هم به پوشش مناسب ترغیب شود.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد تصریح کرد: کارمندان جمع کثیری از جامعه هستند و حضور و تأثیر اجتماعی پررنگی دارند؛ از این رو رعایت شئونات اسلامی همراه با منش خدمتگزاری از سوی آنان می‌تواند الگوی عملی و مناسبی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و برقراری آرامش معنوی در جامعه باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: مسأله ناامنی در محیط کار تأثیر مستقیم بر کیفیت فعالیت‌های سازمانی و خدمت رسانی به مردم دارد، محیط کار باید از لحاظ اخلاقی امن باشد، اینجاست که نقش رابطین و متولیان مجمع عفاف و حجاب در سازمان‌ها و ادارات دولتی می‌تواند با فعال کردن اقدامات فرهنگی در قالب تهیه و ارائه‌ی خدمات معرفتی، فرهنگی و آموزشی، مسأله بدحجابی را کمرنگ کند.

رفتار و کردار باید بر پایه و پشتوانه تدابیر الهی باشد

حجت الاسلام شاهمرادیان همچنین تبیین چگونگی گفتمان‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب را در زمره‌ی فعالیت‌‌های ضروری و زیرساختی ترویج فرهنگی دینی برشمرد و بیان داشت: برخوردهای فصلی و مقطعی دردی را دوا نخواهد کرد، رفتار و کردار باید بر پایه و پشتوانه تدابیر الهی باشد، وظیفه ما این است که موضوع عفاف و حجاب را به عنوان یک باور توحیدی در بلندمدت برنامه ریزی کنیم و به صورت مدون با متدهای سازگار با احکام اسلامی به اقدام و عمل رو بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: ثبات قدم و مقاومت فرهنگی از اصول فعالیت های دین است؛ این ثبات و تداوم وقتی اتفاق می افتد که با نیت و هدف الهی آمیخته شود، آن وقت آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

عفیف‌بودن یکی از مولفه‌های اصلی در حفظ شخصیت زنان و مردان

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد ابراز داشت: عفیف‌بودن یکی از موئلفه‌های اصلی و مشترک در حفظ و حراست شخصیت زنان و مردان است و همه ما در برابر این ویژگی انسانی و قانون الهی مساوی هستند؛ از این رو عفت و عزّت را باید ارتقاء ببخشیم تا امنیت در محیط کار ایجاد شود.

وی بر شناسایی الویت‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: ترویج عفاف نیازمند طراحی دقیق و کارشناسی است و الا در مرحله اجرایی و عملیاتی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حجت الاسلام شاهمرادیان که در جمع اعضای گروه راهبردی عفاف و حجاب وزات جهاد کشاورزی سخن می گفت، در پایان سخنانش تصریح کرد: همفکری و هم‌اندیشی در سطح وزارتخانه اعم از ستادی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته، بسیار لازم و حیاتی است که امیدواریم با بررسی راهکارهای عملی مناسب، در تبیین، تبلیغ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب سهیم باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.