• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
توصیه آیت‌الله فاطمی‌نیا در شب پایانی رمضان؛

جامعه کبیره؛ عملی که اثرش از عقول ما خارج است

  • کد خبر : 42170
  • 12 اردیبهشت 1401 - 21:35
جامعه کبیره؛ عملی که اثرش از عقول ما خارج است
آیت‌الله فاطمی‌نیا استاد اخلاق به مناسبت‌ پایان ماه رمضان توصیه‌ای به روزه‌داران و مومنان درگاه الهی داشته است. زیارت جامعه کبیره عملی که اثرش از عقول ما خارج است.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله فاطمی‌نیا استاد اخلاق به مناسبت‌ پایان ماه رمضان توصیه‌ای به روزه‌داران و مومنان درگاه الهی داشته است.

عملی که اثرش از عقول ما خارج است

ایشان می‌فرمایند: از اولیاء الهی، سینه به سینه، یک یادگاری دارم که عمل به آن برکات فراروانی دارد. ماه مبارک رمضان، این ضیافت الهی را با یک زیارت جامعه کبیره به آخر برسانید. بر اثر این عمل این، ضیافت چنان رنگین خواهد شد که آثارش از عقول ما خارج است و دیگر روزی به کار خواهد آمد که آن روز هیچ چیز دیگری به کار نخواهد آمد.

اسرار قنوت نماز عید فطر

ایشان همچنین در خصوص اسرار قنوت نماز عید فطر در سال ۱۳۹۹ نیز می‌فرمایند: نباید از مضامین عرشی قنوت نماز عید فطر غفلت کنیم که حقیقتاً اسراری در آن است. آنجا که می‌فرماید: «خدایا مرا داخل کن در تمام خیرهایی که محمد وآل او (ص) را در آن داخل کردی»، آیا این ممکن است؟! یکی از خیرهایی که آن‌ها در آن داخل شدند، امامت است؛ آیا برای ما هم ممکن است امام شویم؟! یکی از آن خیرها، عصمت است؛ آیا ما هم می‌توانیم معصوم باشیم؟!

پاسخ این است که ما تمام خیرهای آن ذوات مقدسه را تام و تمام نمی‌توانیم داشته باشیم، اما در حد ظرفیت خودمان از همان سنخ خیرات را می‌توانیم داشته باشیم، مثلاً ماهم در حد خودمان از گناه دوری کنیم و یا به اندازه ظرفیت خودمان، هدایتگری داشته باشیم. پس مقصود این است که خدا از سنخ  آن خیرات به اندازه ظرفیت خودمان به ما مرحمت فرماید.

استاد فاطمی‌نیا را دعا کنید

آیت‌الله فاطمی‌نیا در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است و حال ایشان در حال نوسان است و مساعد نیست. این استاد اخلاق از ابتدای تعطیلات نوروز امسال، با وخامت بیماری‌شان در بیمارستان بستری شد و پس از مدتی به منزل بازگشت تا ادامه روند درمان را طی کند اما از اواخر فروردین‌ماه با تشدید دوباره بیماری راهی بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه شد و همچنان بستری است. خانواده‌شان از مردم تقاضا دارند که در این ساعات پایانی ماه رمضان دعاگو ایشان و تمام بیماران باشند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42170
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

27اردیبهشت
این عالمِ واعظِ درس آموز، منبعی پر فیض برای جوانان و راهجویان بود
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت استاد فاطمی‌نیا

این عالمِ واعظِ درس آموز، منبعی پر فیض برای جوانان و راهجویان بود

27اردیبهشت
مراسم تشییع مرحوم آیت الله فاطمی نیا در قم
27اردیبهشت
نکته هایی از مرحوم آیت الله فاطمی نیا
به بهانه وفات آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا؛

نکته هایی از مرحوم آیت الله فاطمی نیا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.