• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
پشت پرده هجمه‌های رسانه‌ای با کلیدواژه «زن‌ستیزی»؛

پارک‌های مخصوص بانوان بهانه ای برای حمله به شهرداری تهران!

  • کد خبر : 40589
  • 22 فروردین 1401 - 17:18
پارک‌های مخصوص بانوان بهانه ای برای حمله به شهرداری تهران!
هجمه‌های رسانه‌ای و مجازی اخیر علیه شهرداری تهران با کلیدواژه «زن‌ستیزی» حکایت از یک تلاش همه‌جانبه برای ایجاد بدبینی در جامعه نسبت به مدیریت شهری دارد.

به گرازش صدای حوزه، روز گذشته بود که مصاحبه‌ای تحت عنوان «عضو شورای شهر زنانه-مردانه شدن پارک‌ها در تهران را تأیید کرد» در یکی از سایت‌های خبری منتشر شد که واکنش‌های مختلفی را به‌همراه داشت و در نهایت دست‌مایه سوءاستفاده شبه‌رسانه‌های معاند قرار گرفت.

ماجرای یک مصاحبه

آقامیری در بخشی از این مصاحبه گفته است: «بالای ۲۰۰ پارک مختص بانوان و مادر و کودکان خواهد شد. اگر برخی پارک‌ها مخصوص بانوان باشند دیگر زنان ما می‌توانند در این پارک‌ها به‌راحتی ورزش، مطالعه و یا با فرزندانشان تفریح کنند».

کمی بررسی و کند و کاو در گزاره فوق‌الذکر نشان می‌دهد که رویکرد مدیریت شهری نه تنها ایجاد تفکیک جنسیتی در بوستان‌های پایتخت است، بلکه اختصاصی کردن برخی از بوستان‌ها برای بانوان است.

مسبوق به سابقه بودن موضوع اختصاصی شدن برخی از بوستان‌های پایتخت برای بانوان

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در همین زمینه مدتی قبل طی توئیتی از مناسب‌سازی ۳۵۲ بوستان در تهران برای مادران، کودکان، زنان و دختران خبر داده بود و نوشته بود: «به‌زودی ۵ بوستان اختصاصی بانوان نیز به پایتخت اضافه خواهد شد. امکانات تفریحی تهران باید آرامش بخش همه اعضای خانواده باشد».

حفظ کرامت بانوان؛ رویکرد مدیریت شهری در دوره فعلی

کنار هم قرار دادن قطعات این پازل حکایت از این دارد که مدیریت شهری به تصدی زاکانی به‌منظور حفظ کرامت بانوان قصد دارد تا برخی از بوستان‌های پایتخت را به‌منظور رفاه و آسایش هر چه بیشتر بانوان، اختصاصی کند و علاوه بر آن، تعداد دیگری بوستان نیز برای بانوان ایجاد کند؛ البته این موضوع به‌معنای ایجاد تفکیک جنسیتی در بوستان‌های پایتخت نیست؛ بلکه این رویکرد، حاکی از توجه ویژه مدیریت شهری به موضوع مقام زن و رعایت شأن بانوان است؛ موضوعی که مدتی قبل نیز با رونمایی از واگن مخصوص بانوان و کودکان در متروی تهران نیز نمود عینی پیدا کرد.

پشت پرده هجمه‌های خاص رسانه‌ای با کلیدواژه «زن‌ستیزی» علیه شهرداری تهران

این اولین بار نیست که مدیریت شهری در خصوص موضوع زنان مورد هجمه طیف خاصی از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای قرار می‌گیرد؛ چرا که چند روز قبل نیز برخی از کاربران فضای مجازی وابسته به بعضی از جریانات سیاسی با انتشار مجسمه یک زن جارو به‌دست، شهرداری تهران را زیر آتش سنگین توپخانه خود قرار دادند و مدیریت شهری را متهم به پایمال کردن جایگاه زنان کردند. این موضوع تا جایی پیش رفت که با واکنش سخنگوی شهرداری تهران در توئیتر همراه شد. عبدالمطهر محمدخانی در همین زمینه نوشت: «برخی کاربران مجازی و اصلاح‌طلبان با انتشار تصویر مجسمه یک زن، شهرداری را مورد انتقاد قرار داده‌اند. چندی قبل هم آقای عبدی و رسانه‌های اصلاح‌طلب، مجسمه دیگری را به دوره جدید مدیریت شهری نسبت دادند تا بهانه تخریب را فراهم کنند. در حالی‌که هر دو متعلق به شهرداری دوره خودشان است».

به نظر می‌رسد که برخی از رسانه‌ها و فعالان مجازی وابسته به جریان اصلاحات قصد دارند تا با کلیدواژه‌هایی هم‌چون «تفکیک جنسیتی»، «زن‌ستیزی» و «نادیده گرفتن حقوق بانوان» نگاه جامعه و افکار عمومی نسبت به مدیریت شهری را دگرگون و بدبین کنند؛ حال آن‌که شهردار تهران در رأس مدیریت شهری پایتخت بارها و بارها در مجالس و محافل گوناگون مطالب مختلفی را در جهت «لزوم حفظ حقوق و شأن بانوان» و «استفاده از بانوان در مدیریت شهری» به‌میان آورده است. سوم بهمن ماه سال گذشته بود که زاکانی در مراسم گرامیداشت مقام بانوان با اشاره به بی‌هویتی شهر تهران گفته بود: «در این هویت‌سازی، خانواده نقش محوری و جایگاه متعالی برای ساختن جامعه دارد و نقش زن در آن بی بدیل و بدون جایگزین است. باید به طریق اولی، خدمت به زن و مادران و کودکان را هدف‌گذاری کنیم و زمینه به میدان آوردن ظرفیت‌های بانوان را داشته باشیم».

ادعاهای عجیب و شائبه‌دار مطرح‌شده در برخی از رسانه‌های وابسته به جریانات سیاسی خاص و یا در فضای مجازی علیه شهرداری تهران، ضرورت ابتکار عمل در اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع از اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها و تبیین تصمیمات و عملکردها برای افکار عمومی به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی را بیش از هر دوره دیگری در مدیریت شهری پایتخت یادآور می‌شود؛ لذا مدیریت شهری همواره باید توجه خود را معطوف به آگاه‌سازی افکار عمومی از تصمیمات و اقدامات خود کند تا از طرح هر گونه ادعای باطل، پیشگیری به‌عمل آید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40589
  • منبع : مهر

مطالب مرتبط

13اردیبهشت
اگر به دموکراسی معتقدید، اجازه دهید هر کس عقیده خودش را داشته باشد
رضا کیانیان خطاب به هجمه کنندگان علیه پرویز پرستویی؛

اگر به دموکراسی معتقدید، اجازه دهید هر کس عقیده خودش را داشته باشد

30فروردین
در صورت تکرار مجدد، سکوت نخواهیم کرد
مقتدی صدر در پی حمله به خاک عراق توسط ترکیه:

در صورت تکرار مجدد، سکوت نخواهیم کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.