• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

2
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

انزوا طلبی در دانش‌آموزان به دلیل بسته بودن مدارس

  • کد خبر : 40188
  • 14 فروردین 1401 - 23:15
انزوا طلبی در دانش‌آموزان به دلیل بسته بودن مدارس
در شرایطی که واکسیناسیون در کشورمان بیش از سایر کشورهاست و معلمان هم جزو اولین گروه های واکسینه شده هستند باید به سمت بازگشایی برویم.

به گزارش صدای حوزه، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه فعالیت واحدهای آموزشی از فردا، یکشنبه ۱۴ فروردین اظهار کرد: از خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تشکر می‌کنم که برای تهیه تبلت در مناطق کمتر برخوردار کمک رسانی داشتند همچنین همراه اول هم همراهی خوبی در تهیه و آماده سازی شبکه شاد داشت.

وی با اشاره به اینکه آموزش مجازی مکمل آموزش حضوری است، گفت: برای بازگشایی مدارس جلسات متعددی برگزار و زمینه‌سازی‌ لازم از جمله واکسیناسیون انجام شد و بر این اساس وضعیت واکسیناسیون معلمان در دز اول بالای ۹۰ درصد، دز دوم بیش از ۷۵درصد و برای دز سوم بیش از ۵۰ درصد است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به گفته مسئولان حوزه بهداشت، وضعیت واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد از ایمن شدن جامعه حکایت دارد، تصریح کرد: وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان در دز اول ۹۲ درصد، دز دوم ۸۰ درصد و دز سوم گزارش نشده است.

نوری ادامه داد: با توجه به این شرایط حضوری شدن مدارس انجام شد واز دیروز مراکز اسکان تعطیل و برای آماده سازی کلاس‌های درس مهیا شدیم.

وی با اشاره به اینکه طی آموزش‌ مجازی عاداتی شکل گرفته که ممکن است دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با مشکلاتی مواجه شوند به عنوان مثال نتوانند در کلاس درس راحت حضور پیدا کنند، گفت: همکاران و معلمان در کلاس درس کمی انعطاف داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بازگشت دانش آموزان به مدارس باید جزو اولویت‌ها باشد، برخی کشورها به استناد یونسکو، ۶ ماه بعد از کرونا آموزش‌های حضوری را از سر گرفتند و اکنون ۹۶ کشور آموزش حضوری و ۱۰ کشور آموزش مجازی دارند.

نوری افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی اولین جایی که بازگشایی می‌شود مدارس و آخرین مکان هم برای تعطیلی، مدرسه است، این گزاره به این دلیل است که بسته بودن مدارس انزوا طلبی در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند، باید به دانش آموز بیاموزیم که در موقعیت‌های این چنینی چگونه از خود مراقبت کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که واکسیناسیون در کشورمان بیش از سایر کشورهاست و معلمان هم جزو اولین گروه های واکسینه شده هستند باید به سمت بازگشایی برویم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای جبران خلأهای آموزشی از شبکه شاد بهره می‌بریم و برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه دوره ابتدایی اعتباری تامین شده است تا مشکلات تحصیلی آنها رفع شود.

نوری در پاسخ به این پرسش که افزایش یک ماهه سال تحصیلی اجرا می‌شود؟ گفت: افزایش سال تحصیلی در چند جای قانون آمده است از جمله در مصوبات شورای عالی اموزس وپرورش همچنین در سال ۷۶ قانون مجلس زمان کلی تحصیل دانش‌آموزان را تعیین کرده که تا پایان اردیبهشت ماه است و امتحانات در خرداد برگزار می‌شود علاوه بر این، قانون شوراهای آموزش و پرورش به استان و شهرستان‌ها در تعیین زمان زمان آموزش اختیار داده است اما به طور کلی اگر تغییری در این موضوع رخ دهد تابع نظر مجلس است.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط هنوز به این نرسیدیم که افزایش مدت زمان سال تحصیلی چقدر ضرورت دارد، بنابراین جبران عقب‌افتادگی‌های تحصیلی را با تلاش مضاعف معلمان و دانش‌آموزان و شبکه شاد جبران خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت سرویس مدارس گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده مدارس با مسئولان سرویس، مشکلی بابت فعالیت نیست و وزیر کشور هم ابلاغ کردند که اتحادیه تاکسیرانی همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد.

وی درباره هماهنگی سرفصل دروس در امتحانات پایان سال گفت: ارزشیابی پایانی از کل کتاب‌ درسی است و معمولا در شرایط عادی آموزش‌ها تا پایان فرودین است و اردیبهشت زمان مرور بود و اکنون معلمان فرصت دارند تا در زمان باقی‌مانده جبران خلأها را داشته باشند.

نوری درباره فعالیت مدارس ایرانی خارج از کشور با توجه به کرونا گفت: مدارس ایرانی در خارج از کشور تابع مقررات کشورها هستند.

وی یادآور شد: حق می‌دهم که خانواده‌ها نگرانی داشته باشند اما تمهید مقدمات لازم انجام شد و سامانه رصد و مراقبت کرونا در اختیار مدیران مدارس است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40188
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

12اردیبهشت
برخورد انظباطی با غیبت دانش آموزان ممنوع!
30فروردین
واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند
علی‌رغم هجمه‌ رسانه‌های بیگانه علیه دانشمندان ایرانی؛

واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.