• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

16
کارشناس خانواده در گفت و گو با صدای حوزه مطرح کرد؛

در فرایند مشاوره، ۵۴ علت سقط جنین در کشور را احصا کرده‌ایم/مشکل فرهنگی در موضوع سقط جنین، شی انگاری جنین است/رسانه‌ها مجبور به سکوت در خصوص سقط جنین هستند

  • کد خبر : 38954
  • 11 اسفند 1400 - 15:45
در فرایند مشاوره، ۵۴ علت سقط جنین در کشور را احصا کرده‌ایم/مشکل فرهنگی در موضوع سقط جنین، شی انگاری جنین است/رسانه‌ها مجبور به سکوت در خصوص سقط جنین هستند
مصباح با اشاره به آمار بالای سقط جنین در کشور گفت: رسانه‌ها را مجبور به سکوت در خصوص سقط جنین کرده‌اند، مردم باید نسبت به انسان انگاری جنین آگاهی پیدا کنند تا مشکل فرهنگی در این زمینه برطرف بشود.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، مسأله سقط جنین در کشور ما یکی از مهمترین معضلاتی است که در زمینه رشد جمعیت، حفظ سلامت بانوان و تحکیم کانون خانواده با آن مواجه هستیم، متأسفانه امروزه در کشور ما سقط جنین نه تنها قباحت ندارد بلکه بسیاری از افراد این عمل شنیع، خطرناک و غیرانسانی را یک حق مسلم برای خود تصور می‌کنند و حتی دیده می‌شود که برخی مجامع فکری و اشخاص مدعی صاحب نظری در مسائل مختلف در مقابل دستورات صریح دین مبین اسلام در منع سقط جنین و احکام مربوطه مقاومت می‌کنند.

در کشورهای مختلف دنیا قوانینی علیه سقط جنین وضع شده است چرا که حتی غیرمسلمان‌ها نیز فهمیده‌اند که این عمل تا چه حد غیرانسانی و غیراخلاقی است و چه خطراتی برای جامعه به دنبال دارد و در تلاش هستند تا در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

ریشه حمایت برخی دولت‌ها از سقط جنین و تلاش برای ترویج فرهنگ کشتار جنین در کشورهای غربی را باید در مسأله گسترش فساد اخلاقی و ترویج فرهنگ بی بندوباری جستجو کرد. طبیعی است که کشورهایی که توسعه و رشد و ثبات آنها برپایه از هم گسستگی نهاد خانواده و ترویج مفاسد و سرگرم شدن افراد به مفاسد جنسی است حامی سقط جنین باشند.

در کشور ما اما با تصویب قانون جوانی و جمعیت و گسترش آگاهی جامعه نسبت به مسأله سقط جنین، احکام شرعی و ابعاد انسانی و اخلاقی موضوع می‌توان مانع افزایش میزان سقط جنین شد و بسترهای کاهش سقط جنین را ایجاد کرد که نیازمند اهتمام جدی مسؤولان، مجریان قانون و افراد و مجموعه‌های مختلف در جامعه است.

در این زمینه پایگاه خبری صدای حوزه گفت‌وگویی با خانم سوده مصباح از موکب حضرت علی اصغر(ع) که در زمینه کاهش سقط جنین و انصراف خانواده‌ها از سقط فعالیت می‌کنند داشته است که مشروح آن در ادامه آمده است.

در خطر تبدیل شدن به یکی از پیرترین کشورهای دنیا هستیم

صدای حوزه ـ خودتان را معرفی کرده و در خصوص انگیزه‌های فعالیت خود توضیح دهید.

سوده مصباح هستم، خادم موکب حضرت علی اصغر(ع) که به صورت تخصصی در زمینه انصراف از سقط جنین مشاوره می‌دهد و همچنین در زمینه تکریم مادران باردار نیازمند فعالیت‌هایی دارد.

انگیزه‌ای بهتر از یاری امام زمان(عج) وجود ندارد. اما مسأله دیگر این است که تا ۵ سال آینده اگر حدود ۶ میلیون به جمعیت کشور اضافه نشود تبدیل به یازدهمین کشور پیر دنیا خواهیم شد، به همین دلیل لازم است که همت جدی در بحث جمعیت داشته باشیم و براساس آیه قرآن کریم که می‌فرماید هرکس نفسی را احیا کند مثل آن است که تمام بشریت را احیا کرده و هرکس نفسی را بکشد مثل آن است که تمام بشریت را کشته است، برای حفظ جان یک نفر جنین هم تمام تلاش خود به کار گرفته تا از علائم جدی جاهلیت در عصر کنونی در کشور جلوگیری کنیم.

در زمانی که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شدند آیه ای نازل شد که از مادران خواسته بود فرزندان خود را نکشند تا لایق بیعت با پیامبر اکرم(ص) باشند. هیچ مادری فرزندی که بدنیا آمده و جلوی چشم او قرار دارد حتی اگر بسیار بیمار هم باشد نمی‌کشد و مصداق این آینه مسأله سقط جنین است، یعنی مادرانی که اقدام به کشتن فرزند خود در شکم می‌کنند.

جهل مردم از عوامل مهم در سقط جنین است

صدای حوزه ـ چه عواملی باعث افزایش سقط جنین در کشور ما شده است؟

ما در مشاوره‌های خود ۵۴ علت سقط جنین در کشور را احصا کرده‌ایم ولی از مهمترین دلایل سقط جنین جهل مردم نسبت به انسان انگاری جنین است، این مشکل فرهنگی به صورت جدی وجود دارد و باید حل بشود، پروفسور اکبری می‌گوید همان چند سلول ابتدایی نطفه را اگر به من بدهید مشخص خواهم کرد این چند سلولی در آینده چه بیماری‌هایی خواهد داشت و به لحاظ جسمی چه شرایطی پیدا خواهد کرد؛ یعنی این چند سلولی یک انسان کامل است.

شخصی خدمت امام سجاد(ع) رسید و از ایشان خواست که اجازه بدهند همسرش سقط بکند، امام اجازه نمی‌دهند و در پاسخ مرد که مدعی بوده است این جنین هنوز روح ندارد می‌فرمایند که روحی دارد که از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود. بالاخره این چند سلولی یک نرم افزاری درون خود دارد که تبدیل به انسان کامل می شود، ضمن اینکه باتوجه به مقالات از سال ۱۹۸۰ جنین در ۸ هفتگی بعد لقاح درد را حس می‌کند، نسبت به حرکت‌ها پاسخ می‌دهد و حرکت ارادی دارد. فقهای ما قائل بر این هستند که وقتی جنین حرکت ارادی دارد یعنی روح دارد و احکام روح داشتن در همان دوماهگی مصداق پیدا می‌کند.

گسترش فرهنگ لیبرالی از عوامل سقط جنین است

ما جهل عجیبی در جامعه داریم، وقتی با مادران مواجه می‌شویم به آنها متذکر می‌شویم که شما نمی‌توانید بگویید با سقط جنین مانع آمدن فرزند شده‌اید، این جنین آمده و هر لحظه در حال رشد است و با سقط جنین عملا شخص فرزند خود را می‌کشد حتی همان روز اول هم جنین را از بین ببرید دیه تعلق می‌گیرد، دیه برای کشتن انسان است و نمی‌توانید بگویید ختم بارداری ناخواسته داده‌ام.

بهانه هایی که برای سقط جنین مطرح می‌شود برخاسته از فرهنگ لیبرالی است که به دنبال روابط جنسی افسارگسیخته است و متأسفانه این فرهنگ بر روی جامعه ما در حال اثرگذاری است. در سقط جنین ما با یک مقتول طرف هستیم که نه توانی برای دفاع از خود دارد نه وکیلی دارد که به دنبال حقوق او باشد نه هیچ خبرنگار یا مستند سازی هست که از لحظه مرگ او تصویری تهیه کند، فقط این مقتول و خدای او می‌دانند که چه حقی بر گردن والدین و پزشک و مامایی که واقعا به ظلم لباس سفید پزشکی را غصب کرده و قسم خورده جان انسان‌ها را حفظ کند ولی براساس خواسته یک خانواده و برای نفع مالی خود دست به یک جنایت زده است.

نتایج غربالگری جنین قطعی نیست

صدای حوزه ـ در خصوص موارد استثنایی که برای سقط جنین اجازه داده شده است چه نظری دارید؟

شرع اسلام اجازه سقط جنین نمی‌دهد مگر اینکه ولوج روح صورت نگرفته باشد هم اینکه برای مادر ضرر جانی وجود داشته باشد، وقتی ولوج روح تکمیل است و ضرر جانی برای مادر وجود دارد بین حفظ جان مادر و جنین باید انتخابی صورت بگیرد و شرایطی خاص در این زمینه وجود دارد. متأسفانه در فضای غربالگری براساس احتمالات و آزمایشاتی که صورت می‌گیرد خانواده‌ها در حدی در جریان قرار می‌گیرند که فرزند آنها چه مشکلاتی دارد، علیرغم این قضایا بسیار مواجه بودیم با خانواده‌هایی که نسبت به نتیجه غربالگری مقاومت کردند و بچه خودشان را نکشتند و راضی به رضای خدا بودند و تصمیم گرفتند فرزند خود را سقط نکنند و این فرزند را پله‌ای برای کمال خود دانستند و دست خود را به خون فرزندشان آلوده نکردند و تصمیم گرفتند اگر قرار است فرزند از دنیا برود بعد از تولد با قدرت الهی بمیرد و درک کردند که قرار نیست ما بخاطر یک نقص فرزند خود را از بین ببریم، اگر فرزندی قرار است ناقص به دنیا بیاید باید بدانیم که نفس و روح او کامل است.

ضمن اینکه بسیاری از خانواده‌ها مقاومت کردند و فرزند آنها سالم به دنیا آمده است، جای تعجب است که بجای اینکه تکنولوژی در باب درمان جنین‌های بیمار در کشورهای پیشرفته وجود دارد که حتی جنین را از شکم مادر خارج کرده درمان می‌کنند و به شکم مادر بازمی‌گردانند، به کشور وارد کنیم یا تولید علم کنیم در این زمینه، تازه مشغول کشتار هستیم و چندین ماه مادر را دچار استرس فزاینده می‌کنیم و حتی زمانی که بچه سالم باشد اینهمه استرس باعث بروز مشکلات عدیده در روح و روان بچه خواهد شد.

بسیاری از بیماری‌های نوزادان قابل درمان است و نیاز به سقط ندارد

صدای حوزه ـ اشاره کردید غربالگری تقریبا به شکل قانون درآمده است، نقش این غربالگری در تقویت و میدان دادن به سقط جنین چطور می‌بینید؟

ما قبل از اینکه اینهمه کشتار داشته باشیم در طول سال حدود ۴۵۰ مبتلا به سندروم داون داشتیم، اکنون با اینهمه سقط جنین و کشتاری که انجام می‌دهیم بازهم ۳۵۰ متولد مبتلا به سندروم داون داریم، یعنی علیرغم اینکه ما مثبت کاذب داشتیم منفی کاذب هم داشتیم، سندروم داون به هیچ عنوان از نظر شرع از موارد عسر و هرج نیست و کسی حق سقط آن را ندارد.

متأسفانه در اندیکاسیون‌های جنینی بیماری‌های آمده که بعد از تولد نوزاد قابل درمان است و جای تعجب دارد که افرادی اصرار دارند برای سقط جنین، بجای هزینه برای کشتن نوزاد و غربالگری برای درمان او هزینه کنند، واقعا بسیاری از بیماری‌ها در کشور ما قابل درمان است، نتیجه نهایی غربالگری پس از ولوج روح می‌آید و ما براساس شرع اجازه سقط نداریم.

مافیای سقط جنین در کشور

صدای حوزه ـ غربالگری با انگیزه شناسایی احتمالی مشکلات جنین انجام می‌شود اما بیشتر افرادی که به سمت سقط جنین می‌روند انگیزه‌های دیگری دارند، نظر شما در این خصوص چیست؟

اگر داعش وارد کشور ما می‌شد آیا می‌توانست در دو سال یک میلیون و دویست هزار نفر ایرانی را بکشد؟ همین الآن زیر پوست شهر این اتفاق رخ می‌دهد، توسط کسانی که به راحتی از مرزهای کشور قاچاق عمده اقلام سقط جنین دارند و از سوی افرادی هم حمایت می‌شوند و این اقلام را توزیع می‌کنند، هرکسی می‌خواهد به این اقلام دسترسی پیدا کند به سادگی امکان آن برایش وجود دارد و درآمدها و مافیای قدرتمندی پشت پرده این مسأله وجود دارد.

امروز داعش زیرپوست شهر ما جنین معصوم بی پناه بی دفاع مسلمان را تکه تکه کرده و متلاشی می‌کند و او را از بین می‌برد و هیچس قاتلین را متهم نمی کند، ما باید مانع جهل افراد نسبت به انسان انگاری جنین بشویم، باید رسانه ملی نسبت به این جنیات گسترده که در کشور و در دنیا رخ می‌دهد آگاه سازی انجام بدهد. سالانه ۶۰ میلیون انسان به این روش کشته می‌شوند. ما کمپینهای دفاع حقوق جنین در دنیا باید ایجاد کنیم، دنیای که به دنیای آزادی مطلق در روابط جنسی است قانون سقط جنین را در کشورهای مختلف آزاد می‌کند تا افراد نگران فساد و روابط جنسی خود نباشند.

غربالگری شاید حدود ۹ هزار کشت و کشتار در کشور داشته باشد ولی یک میلیون و ۲۰۰ هزار قتل در دوسال منشأ دیگری دارد. جنین های سالمی که افراد به علت طلاق، مشکلات رابطه با همسر، افسردگی یا مسائلی نظیر داشتن بچه تصمیم به سقط جنین می گیرند، انگار می‌خواهند لباس خود را دور بیاندازند.

خانواده‌ها و افراد باید بدانند که وقتی کسی را به خاطر تعداد فرزندان مسخره می‌کنند و آنها را مورد آزار قرار می‌دهند عامل ایجاد نیت یک قتل می‌شوند، قتلی که در آن شریک جرم هستند و باید در آخرت پاسخگوی آن باشند. برای جوجه کشی اینهمه رسانه‌ها اعتراض کردند اما آیا جان انسان انقدر بی ارزش است که رسانه‌های ما در خصوص قتل جنین سکوت می کنند؟ حتی یک کشتار در جامعه محمدی و علوی زیاد است و باید با مانع این مسأله باشیم.

میزان سقط جنین در کشور ما بیشتر از شهدای دفاع مقدس است

صدای حوزه ـ گفتید آمار سقط جنین در کشور ما بالا است، الآن آمار دقیقی در خصوص سقط جنین در کشور وجود دارد؟

شما روی هر آماری از هر منبعی تکیه کنید، این اشتراک وجود دارد که ما سالانه چندین برابر دفاع مقدس قتل جنین در کشور وجود دارد و من متعجب هستم که چطور نهادهای امنیتی کشور مانع این مشکل نمی‌شوند و در حالی که انقدر همت جدی برای ممانعت از ورود مواد مخدر به کشور هست مواد مخدری که شاید چند سال بعد شخص را بکشد یا شاید شخص متنبه شده از آن دست بکشد، اما سقط جنین در دم یک انسان را می‌کشد. بحث سقط جنین بحث حفظ کرامت انسان است و مباحث جمعیتی در مراتب پایین‌تر است.

صدای حوزه ـ مهمترین دلایلی که منجر می‌شود به تصمیم افراد برای سقط جنین چیست؟

مسأله رابطه نامشروع را نباید مهمترین عامل سقط جنین دانست، حداکثر ۱۰ درصد سقط جنین در کشور ما حاصل روابط نامشروع است. مشکل سقط جنین در کشور ما حاصل مسائل مختلفی است، اولا اینکه به راحتی اقلام سقط جنین در دسترس است، وارد کننده و توزیع کنندگان مافیای ویژه‌ای دارند و از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم به این موضوع ورود کنند.

با پزشکان متخلف در زمینه سقط جنین برخورد جدی نمی‌شود

اکثر پزشکان متعهد هستند ولی برخی پزشکان هستند که متاسفانه این امر غیرانسانی را ترویج و بعضا انجام می دهند که نظام پزشکی باید با اینها برخورد و مجوز نظام پزشکی آنها را ابطال کند.

در سقط جنین افراد یک نوزاد را با اره تکه تکه می‌کنند، اینکه بگوییم خدایا ما را ببخش که روزی ما را می‌دهی اما نمی‌توانی روزی یک نوزاد را بدهی و ما آنها را از بین می‌بریم، سقط جنین برای مادران هم خطرناک است به ویژه در مواردی که به صورت غیرقانونی انجام می‌شود، موارد زیادی از سقط جنین باعث ناباروری دائمی می‌شود یا اینکه باعث پاره شدن لوله تخمدان و پاره شدن رحم می‌شود.

جهل دیگری که در کشور ما وجود دارد بارداری در زمان عقد است، بارداری در زمان عقد ایرادی ندارد، خانم تمکین کرده به خواست همسر خود و کار درستی هم انجام داده و مانع به گناه افتادن همسر و دلزدگی و سردی رابطه شده است، بجای اینکه شرایط عروسی کردن این جوان‌ها را فراهم کنیم، بخاطر تجملات و تشریفات عروس و داماد را وادار می‌کنیم به اینکه خون بچه خودشان را بریزند که این خون تا ابد روی پیشانی آنها خواهد بود و بلاها و مشکلات بسیاری نظیر افسردگی و گرفتاری‌های اقتصادی را این موضوع به دنبال داشته است.

ما از ریل خدا اگر خارج نشویم خداوند متعال یاری رسان ما خواهد بود، حضرت مریم بخاطر آبرویی که در معبد داشت در حالی که همسر نداشت و باردار بود حاضر نشد فرزند خود را سقط کند و این موضوع باعث شد خداوند جایگاهی ویژه در دنیا و آخرت به او ببخشد. باید ایمان داشته باشیم به خداوند و یاری خداوند، اگر قرار باشد ما رشد کنیم، حتی وقتی قطعی می‌شود که فرزند ما نقصی دارد باید بدانیم خداوند ما را برای خدمت به یکی از فرشتگاه خود انتخاب کرده است که برای آخرت خود توشه‌ای کسب کنیم.

مادران باید بدانند که ممکن است فرزندی که گفته می‌شود ناقص است سالم باشد، حتی اگر بچه ناقص هم باشد سکوی پرشی برای والدین در مسیر کمال خواهد بود، گره گشایی از یک انسان معادل ۹ هزار سال عبادت است، کسایی که دارای فرند نقص عضو و یا معلول هستند دم به دم مشغول گره گشایی هستندف چه افتخاری از این بهتر نزد پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) که یک نفر گره گشایی می‌کند از یک فرشته معصوم و درهایی از رحمت الهی و کارنامه سنگینی از اعمال صالحه به همراه آن پدر و وارد این والدین را همراه خواهد کرد و این بسیار بهتر از این است که مانند حرمله زندگی کنیم، پیامبر اکرم(ص) به فرزندان ما مباهات می‌ورزند و هدیه ما به ایشان در زندگی دنیا این است که برای جلب رضایت رسول الله(ص) تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

مشکل اصلی ما در سقط جنین فرهنگ است

صدای حوزه ـ بین فرهنگ و قانون کدامیک به نظر شما اثرگذاری بیشتری در مسأله سقط جنین دارد؟

مشکل اصلی ما فرهنگ است، مشکل اصلی ما شئ انگاری جنین است، بخشی از موضوع از رسانه‌های ما نشأت می‌گیرد، نه اینکه رسانه به موضوع بی تفاوت باشد و بخواهد سکوت کند بلکه رسانه‌ها ساکت نگه داشته شده‌اند، چندین ساله رسانه‌ها مجبور به سکوت در این زمینه هستند، در حالی که حقوق بشر از مهمترین مسائل دنیا است برخی تصور می‌کنند مسأله سقط جنین ارتباطی با حقوق بشر ندارد. جنین بشر است، جنینی که از ۸ هفتگی درد را حس می‌کند مهم است، چون صدا ندارد و صدای او به کسی نمی رسد آیا نباید به آن توجه کرد؟

بخشی از ماجرای سقط جنین رسانه است و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید به این مسأله ورود کنند، لازم است رسانه ملی همانطور که به بحث کرونا ورود کرد به موضوع سقط جنین نیز ورود کند، در گذشته مشکل نقص قانون در زمینه سقط جنین داشتیم اما در طرح جوانی، جمعیت و خانواده قوانین دقیق، متین و صحیحی وضع شده است و اکنون باید دستگاه‌های مربوطه در زمینه اجرای این قانون اهتمام داشته باشند. مشکل ما امروز در اجرای قوانین مربوط به سقط جنین است.

تغییرات جدی در دروس اخلاق پزشکی لازم داریم

یکی از خلأهای بزرگی که داریم در باب همان مسأله دروس اخلاق پزشکی است، باید در مورد سرفصل‌های دروسی که در رشته پزشکی و مامای به عنوان اخلاق ارائه می‌شود تغییرات جدی صورت بگیرد، سهل انگاری و تسهیل‌گری من باب اسقاط جنین باید حذف بشود و باید آگاه سازی جدی در خصوص حفظ جان جنین ها در میان جامعه پزشکی و مامایی صورت بگیرد. مسأله انسان انگاری جنین و گناه بزرگ سقط جنین باید به خوبی برای جامعه پزشکی و مامایی ما تبیین بشود و این موضوع مانع انجام سقط جنین از سوی این عزیزان خواهد شد.

درخواست جدی که از وزارت بهداشت داریم این است که آموزش‌های ضمن خدمت در خصوص انسان انگاری جنین و مباحث مربوط به جنین و معرفت شناسی و شناختی اینها را از متون عمیق و متقن دینی ارائه بدهند. پزشکان باید در حد اطلاعات خود به مردم نظر بدهند و نباید در مسائل معنوی و ماورایی نظر بدهند، وقتی اسلام اجازه قتل از همان شب اول را نمی‌دهد و دیه به سقط جنین از همان ابتدا تعلق می‌گیرد یعنی سقط جنین قتل انجام دادن است. جنین از همان لحظات اول تشکیل مراتب انسانی بودن را دارد و علامه جعفری با استناد به آیات قرآن کریم و روایات این موضوع را ثابت کرده است.

باید نیروهای قضایی و امنیتی با پزشکان و ماماهای متخلفی که اقدام به سقط جنین می‌کنند برخورد کنند اما متأسفانه بسیاری از کسانی که ما به مراجع مربوطه معرفی کرده‌ایم همچنان مشغول فعالیت هستند، براساس قانون جوانی و جمعیت این افراد مفسدفی الارض هستند، مطالبه‌ای که از نظام پزشکی داریم لغو پروانه پزشکی پزشکانی است که اقدام به تخلف در این زمینه می‌کنند، نیروی انتظامی خرده پایی که مواد مخدر می‌فروشد بازداشت می‌کند و چندماه به زندان می‌رود ولی این افرادی که سقط جنین انجام می‌دهند و اقلام سقط جنین آدم می‌کشد، در قالب وسایل پزشکی برخی افراد اقدام به واردات اقلام سقط جنین می‌کنند.

صدای حوزه ـ در موکب حضرت علی اصغر(ع) چه اقداماتی در خصوص سقط جنین و انصراف مادران از این عمل انجام می‌دهید.

علت اینکه اسم موکب روی مجموعه جهادی خودمان قرار دادیم این است که برای حفظ و تکثیر نسل مسلمان ما یک حرمت ویژه‌ای قائلیم و این کار را یک کار آخرالزمانی و کمک برای ظهور می‌دانیم، به نظر ما اربعین یک روز نیست بلکه تمام روزهای زندگی ما باید اربعین باشد تا زمانی که به ظهور برسیم، به همین دلیل در موکب ما به روی همه مسلمانان جهان باز است و تلاش ما بر این است که با خانواده‌ها همدلی کنیم؛ ماه‌های اولی که مادر تصمیم بر اسقاط جنین دارد باید بدانیم که بخشی از موضوع به دلیل بهم ریختگی هورمونی است و از لحاظ روحی و روانی مشکلاتی دارد و زمانی که حمایتی از سمت خانواده یا همسر نمی‌بیند و با مشکلات زندگی مواجه می‌شود آسیب پذیر می‌شود. همدلی و گفت‌وگو ما با مادران و سنگ صبور آنها واقع شدن از سوی ما در رفع این مشکلات بسیار مؤثر واقع شده است و مشاوره ما باعث شده است که بسیاری از مادرانی که به ما مراجعه کرده‌اند از سقط جنین منصرف بشوند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38954

مطالب مرتبط

07فروردین
کاهش جمعیت و حوزه علمیه
03خرداد
تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت
نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه مطرح کرد؛

تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.