• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

4
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه موسیقی فجر مطرح کرد؛

اگر کسی به باور های جامعه ایمانی توهین کند، پیگیر آن خواهیم بود/خطای یک فرد را نباید به جامعه هنری تسری داد

  • کد خبر : 38589
  • 30 بهمن 1400 - 11:01
اگر کسی به باور های جامعه ایمانی توهین کند، پیگیر آن خواهیم بود/خطای یک فرد را نباید به جامعه هنری تسری داد
دغدغه‌های جامعه‌ ایمانی ما برای ما بسیار اهمیت دارد و اگر فردی کاری کند که به این باورها توهین شود این هم محکوم است و هم ما اولین مدعی آن خواهیم بود.

به گزارش صدای حوزه، آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه روز جمعه بیست و نهم بهمن ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اللهیاری سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جشنواره با معرفی برگزیدگان این رویداد ملی در بخش‌های «جایزه باربد»، «جایزه ترانه»، «جایزه موسیقی و رسانه» و نکوداشت سه هنرمند برگزیده موسیقی کشورمان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در بخش‌های آغازین این مراسم، آیین تجلیل از سه هنرمند برگزیده موسیقی کشورمان برگزار شد و از مرتضی اعیان نوازنده پیشکسوت موسیقی ایران، آذرنوش صدرسالک نوازنده پیشکسوت هارپ و فرج علیپور نوازنده پیشکسوت موسیقی نواحی لرستان قدردانی به عمل آمد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از این مراسم در واکنش به طرح برخی انتقادات نسبت به جشنواره‌های فجر تأکید کرد که خطای یک فرد را نباید به جامعه هنری تسری داد.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: من به چند سیاست قطعی و راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی می‌خواهم اشاره کنم. نکته اول اینکه جمع هنرمندان موسیقی ایرانی از اصیل‌ترین هنرمندان کشورمان هستند که با احترام به فرهنگ ایرانی و آیین‌های دینی نامشان گره خورده است و هیچ‌کس حق ندارد به جریان فرهنگی هنری ما با غیر این نگاه و منظر توجه داشته باشد. اگر یک جایی یک نفر خطایی انجام می‌دهد این را نباید به جامعه هنری ما تسری داد.

او افزود: اینها سرمایه‌های ما هستند و کسی حق ندارد با ادبیات غیرفرهنگی با این عزیزان صحبت کند. اینها در پیشانی فرهنگ ما حضور دارند و ما خادم آنها هستیم. نکته دوم تلاش دست‌اندرکاران جشنواره‌های هنری کشور است که در بدترین شرایط و مشکلات کارهای بسیار مهمی را در برگزاری جشنواره انجام دادند و انصاف نیست یک نقطه ضعف را به همه بخش‌های این رویدادها و دستاوردها تسری بدهیم.

پیگیر توهین کننده به باورهای جامعه ایمانی خواهیم بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نکته سوم هم اینکه دغدغه‌های جامعه‌ ایمانی ما برای ما بسیار اهمیت دارد و اگر فردی کاری کند که به این باورها توهین شود این هم محکوم است و هم ما اولین مدعی آن خواهیم بود. شاید بگویند در این موضوع مسئولیت مستقیمی متوجه شما نبوده است اما اگر فردی خطایی مرتکب شود که توهین به سلوک ایمانی ما باشد، نه تنها خودمان مدعی پیگیری آن هستیم بلکه اگر به این واسطه دل جامعه ایمانی ما آزرده شده است من عذرخواهی می‌کنم.

اسماعیلی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط برگزاری جشنواره‌های فجر امسال از جمله موسیقی گفت: ما امسال آماده شده بودیم که با حضور حداکثری مخاطبان گرامی جشنواره را برگزار کنیم، اما اتفاقات و سویه جدید کرونا باعث شد که پیش‌بینی ما انجام نشود. اما موفق شدیم با تعداد کمتر این رویداد را برگزار کنیم و امروز مراسم پایانی فجر موسیقی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این رویداد موفقیت‌های قابل اعتنایی داشته است و بیش از ۱۷۰۰ هنرمند در برپایی جشنواره از ۹ استان و کشورهای خارجی حضور مؤثری داشتند. این همان ظرفیت بالای هنر موسیقی ایران زمین را نشان می‌دهد و این مایه مباهات ماست که هنر موسیقی ما آنچنان زبان گیرایی دارد که در تمام دنیا مورد اقبال و پذیرش است. ما در حوزه ارتباطات بین‌المللی حتماً به حضور اهالی موسیقی نیاز داریم. من لازم است از پیشکسوتان عزیز قدردانی کنم که چراغ راه موسیقی ما هستند. این عزیزان مانند مادری غمخوار و مهربان و پدری دلسوز و فداکار کنار جشنواره بودند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38589
  • منبع : روزنامه ایران

مطالب مرتبط

01اسفند
واکنش ها در مسائل ارشادی و امر به معروف و نهی از منکر باید متناسب با خطا باشد
حجت الاسلام والمسلمین عالی در اعتراض به حواشی جشنواره فیلم فجر:

واکنش ها در مسائل ارشادی و امر به معروف و نهی از منکر باید متناسب با خطا باشد

30بهمن
وزارت ارشاد اقدام قاطع و موثرتری انجام دهد
بیانیه جامعه مدرسین درباره حواشی جشنواره فیلم فجر؛

وزارت ارشاد اقدام قاطع و موثرتری انجام دهد

25بهمن
جای خالی فیلم های کودک در جشنواره فیلم فجر
گزارشی از خلل بزرگ در جشنواره فیلم فجر؛

جای خالی فیلم های کودک در جشنواره فیلم فجر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.