• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
نامه جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله به رئیس جمهور؛

کسانی که سه دهه بر طبل کاهش جمعیت کوبیده اند هم اکنون نیز در راس امورند

  • کد خبر : 38301
  • 21 بهمن 1400 - 13:56
کسانی که سه دهه بر طبل کاهش جمعیت کوبیده اند هم اکنون نیز در راس امورند
جهت حل مسائل فوق الذکر شخصاً ورود نموده و با تعیین فوری دبیر ستاد ملی جمعیت (با مشورت فعالان جمعیتی) به عنوان متولی این امر در دولت نسبت به حل مشکلات فوق الذکر و جابجایی معاون بهداشت اقدام نمایید.

به گزارش صدای حوزه، جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم طی نامه ای از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خواستار رسیدگی ویژه به مساله جمعیت و خانواده بودند که در ادامه متن نامه را مطالعه می نمایید:

«بسم الله و بالله و فی سبیل الله»

خدمت سرور گرامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رئیسی زیدعزه

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام به اطلاع می رساند قریب به یک دهه از اولین سخنان رهبر معظم انقلاب در هشدار موضوع جمعیت و تبعات آن می گذرد و تاکنون بیش از ۴۰ بار در سخنان و جلسات عمومی و ده‌ها بار در جلسات خصوصی از موضوع کاهش جمعیت به عنوان خطری هولناک یاد کرده و هر بار از مسئولان اجرائی، تقنینی و نظارتی برای جلوگیری از سقوط جمعیتی کمک طلبیده اند.

اکنون که بعد از یک دهه مجاهدت فعالان جمـعیتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ثمر نشسته است امید آن می رود که با حمایت عملی حضرتعالی و دولت محترم این حسنه ماندگار به اجرا گذاشته شود و ایران عزیز از سقوط در چاله جمعیتی نجات یابد.

با اهتمام و اعتقادی که از شما سراغ داریم می‌دانیم با عنایت اهل بیت علیهم السلام اجمعین این مهم تحقق خواهد یافت و ما هم به عنوان سربازان این جبهه به کمک حضرتعالی و دولت محترم خواهیم شتافت.

اما جهت اطلاع و هرگونه اقدام مقتضی به اطلاع می رسانیم از زمان تصویب قانون تاکنون تحرکات یکی از مجریان مهم این قانون یعنی وزارت بهداشت که بسیاری از مواد قانون متوجه آن وزارت است در خلاف جهت و روح قانون و بعضاً مخالف صریح قانون بوده است که برخی از موارد صریح این مخالفت وزارت بهداشت را به اطلاع حضرتعالی می رسانیم:

در اولین اقدام با سوء استفاده از ستاد ملی کرونا و با بهانه های موهوم، ماده ۲۷ این قانون را ۶ ماه معلق کردند در حالیکه فعالان نظام سلامت راهکارهای کاملا عملیاتی اجرای این ماده را بدون وارد شدن صدمه به خدمات بهداشتی درمانی مناطق محروم ارائه نموده بودند و هیچ شاهدی هم برای اجرای این قانون بعد از مدت مذکور در وزارت بهداشت دیده نمی شود.

عدم جایگزینی افراد معتقد به افزایش جمعیت در دفتر جمـعیت معاونت بهداشت

دومین اقدام وزارت بهداشت عدم جایگزینی افراد معتقد به افزایش جمعیت در دفتر جمـعیت معاونت بهداشت است که جالب است بدانید همان کسانی که قریب به سه دهه بر طبل کاهش جـمعیت کوبیده اند هم اکنون نیز در راس آن دفتر مشغول هستند و گزینه‌های معرفی شده فعالان جمعیت برای دفتر جمعیت معاونت بهداشتی را یکی پس از دیگری به بهانه تندروی و…. حذف کردند.

سومین اقدام آن مجموعه فخیمه دیدار وزیر محترم بهداشت با نماینده سازمانی است که هدفش کاهش جـمعیت در کشورهای جهان سوم است و اگر اندک تأملی در ماموریت های آن سازمان می کردند می دانستند این دیدار در پشت درب‌های بسته تداعی روزهای ابتدای دهه ۷۰ را می‌کند که وزیر بهداشت وقت جناب مرندی (وزیر کاهش) با این افراد برای کاهش جـمعیت مردم عزیز ایران جلوس می‌فرمودند.

چهارمین اقدام هم مصاحبه معاون بهداشت معاون بهداشت وزیر جناب آقای دکتر حیدری بر علیه قانون جـمعیت است معاونی که بناست مجری این قانون باشد! جناب آقای دکتر حیدری که تخصصشان هم دندانپزشکی است و هنوز در مهمانسرای وزارت بهداشت با معاون خود مستقر است از ابتدای قرار گرفتن در جایگاه مربوطه نه تنها هیچ کمکی به فعالان موضوع جمعیت نکرده بلکه در اکثر مواقع در جبهه مقابل مشغول به تعلل و…. در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده است.

جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

ضمن حمایت از دولت مردم و اعلام تلاش این جبهه برای کمک به حضرتعالی و دولت انقلابی به اطلاع میرسانیم تداوم روند کنونی موجب سرخوردگی فعالان و ناامیدی آنها از اقدامات موثر دولت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خواهد شد.به نظر می رسد جهت حل مسائل فوق الذکر شخصاً ورود نموده و با تعیین فوری دبیر ستاد ملی جـمعیت (با مشورت فعالان جمعیتی) به عنوان متولی این امر در دولت نسبت به حل مشکلات فوق الذکر و جابجایی معاون بهداشت اقدام نمایید.

و من الله توفیق

مسول جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38301
  • منبع : کانال ایتای جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم

مطالب مرتبط

07فروردین
کاهش جمعیت و حوزه علمیه
03خرداد
تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت
نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه مطرح کرد؛

تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.