• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

فروپاشی خانواده‌ها ضرورتا ناشی از مسائل معیشتی نیست/جامعه ما سواد سبک زندگی ندارد و نیاز به یک نهضت سوادآموزی دارد

  • کد خبر : 37845
  • 14 بهمن 1400 - 13:55
فروپاشی خانواده‌ها ضرورتا ناشی از مسائل معیشتی نیست/جامعه ما سواد سبک زندگی ندارد و نیاز به یک نهضت سوادآموزی دارد
وحید یامین پور: جامعه ما سواد سبک زندگی و... ندارد و باید یک نهضت سوادآموزی برای آموزش دیپلمه‌ها و لیسانسه‌هایمان در حوزه سبک زندگی راه بیاندازیم و نگذاریم که گفتگو و مفاهمه در آن منسوخ شود.

به گزارش صدای حوزه، وحید یامین پور معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان در اختتامیه دوره ملی دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاورین مراکزمشاوره ازدواج و خانواده با گرامیداشت آغاز ایام ماه مبارک رجب، از اهمیت ذکر و توجه دادن ذهن به حقایق عالم و فضیلت‌های انسانی، اظهار کرد:

گاه یاد کردن از یک حماسه و یا خواندن شاهنامه فردوسی یا خواندن داستان‌های تاریخی، چون انسان را یاد فضیلت‌ها می‌اندازد، به مثابه ذکر است.

مشاوره و کمک به مردم از مصادیق ذکر است

وی توجه دادن انسان‌ها به ابعاد متعالی وجود خودشان را شکل دیگر ذکر برشمرد و بیان داشت: از بهترین مصادیق ذکر همین کاری است که شما روان شناسان و مشاوران انجام می‌دهید و باید این کار‌ها را به قصد قربت انجام داد و این اتفاق را شما به خوبی متوجه آن هستید.

گسست نسلی و مساله انتقال مهارت های سبک زندگی

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه سنتی، انتقال مهارت‌ها و آموخته‌ها به فرزندان بدلیل الفت با پدر و مادر و آمیختگی در یک بستر گسترده بود، اما اکنون با جوانانی که در بستر گسست نسلی تربیت شده‌اند و عملا چیزی از خلقیات و خانواده خودشان به ارث نبرده‌اند.

وی گفت: نظام آموزشی ما نیز این نیاز‌ها را به جوانان ما نیاموخته است و مهارت تست‌زنی را آموزش داده، اما مهارت‌های واقعی زندگی عملا منتقل نشده و رسانه‌های ما نیز این تکلیف را درست انجام نمی‌دهند و لذا جامعه ما سواد سبک زندگی و … ندارد و باید یک نهضت سوادآموزی برای آموزش دیپلمه‌ها و لیسانسه‌هایمان در حوزه سبک زندگی راه بیاندازیم و نگذاریم که گفتگو و مفاهمه در آن منسوخ شود.

یامین پور ادامه داد: فروپاشی خانواده‌ها ضرورتا ناشی از مسائل معیشتی نیست بلکه ناشی از بیسوادی در روابط میان فردی است که شاید برخی را برافروخته کند، اما این امر علمی است و متخصصان امر نیز به آن تأکید دارند.

وی توجه به امر مشاوره، توسعه مراکز مشاوره، ارتقای خدمات مشاوره‌ای و … را از اولویت‌های حوزه کاری خود در وزارت ورزش و جوانان برشمرد.

بیشتر بخوانید:

حضور طلاب کاربلد برای شکست حصر تربیتی کودکان و رفع ابهام از سبک زندگی ایرانی-اسلامی

طنزی قوی برای نمایش فساد ساختاری، ازدواج حرام و سبک زندگی مدرن!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37845
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.