• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) مطرح کرد؛

حضرت ام‌البنین شخصیتی که مصداق بارز غیرت دینی بود

  • کد خبر : 36148
  • 27 دی 1400 - 18:31
حضرت ام‌البنین شخصیتی که مصداق بارز غیرت دینی بود
عزت دائمی که نشانگر کمبود در فرد نیست و موجبات سوظن را از بین می‌برد، تشکر از مخلوق و خالق، دوری از تملق و چاپلوسی از اثرات اطاعت به حساب می‌آید.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد دهقانی، مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع)، ۲۶ دی‌ماه در مراسم عزاداری شام وفات حضرت ام‌البنین(س) که در هیئت این حوزه برگزار شد، حضرت ام‌البنین(س) را پیرو کامل از معصومان معرفی کرده و گفت: امتیازی که ایشان را از دیگر زنان متمایز ‌کرده، اطاعت کامل از امامان معصوم زمانش است، چنین ثبات قدمی در مقام عمل بسیار مشکل به نظر می‌آید چراکه افراد بسیاری در تاریخ در مدت عمر خود نسبت به معصومین زمان خود فراز و نشیب زیادی داشتند به گونه‌ای که گاهی با امامی اطاعت کامل اما نسبت به معصوم بعد سرپیچی کردند.

وی ادامه داد: ایستادن همسر پیامبر در مقابل حضرت علی(ع) و برپایی جنگ جمل، افروختن آتش جنگ توسط همسر حضرت موسی(ع) در مقابل یوشع بن نوح از نمونه های سقوط اعتقاد و ورود در هلاکت است، متاسفانه اشخاصی که مدعی دینداری و اطاعت از امام حسین(ع) را داشتند اما نسبت به شرکت در واقعه کربلا و جانفشانی برای امام زمان خود، رو به کارهای شخصی آوردند تا بلکه بدین طریق از جان خود حفاظت کرده باشند.

دهقانی افزود: دلیل اینکه حضرت سلیمان(ع) در آیه ۳۰ سوره صاد بنده خوب نام نهاده شده داشتن صفت اوّاب است، این صفت بدین معناست که شخص در مسیر بندگی لحظه‌ای پا به مسیر نافرمانی نگذارد چنانکه توّاب به شخصی گویند که در عین پشیمانی و عذرخواهی از محضر ربوبی باز دچار لغزش خواهد شد، باید توجه داشت که حسینی بودن و در مسیر آن حضرت گام نهادن تنها به شعار و زبان نیست بلکه مراقبت دائمی از اعضا و جوارح بدن نسبت به انجام ندادن معصیت خداوند مسیری است که می‌تواند عامل رضایتمندی امام حسین(ع) از تک تک عزاداران باشد.

مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به اثرات اطاعت محض از دستورات معصومان گفت: عزت دائمی که نشانگر کمبود در فرد نیست و موجبات سوظن را از بین می‌برد، تشکر از مخلوق و خالق، دوری از تملق و چاپلوسی از اثرات اطاعت به حساب می‌آید، نقل شده سید ابوالقاسم کاشانی(ره) که در زمان دکتر مصدق شخص‌اول مملکت به حساب می‌آمد و شاه نیز خواستار ملاقات با وی بود ولی ایشان چنین ملاقاتی را نمی‌پذیرفت اما وقتی مصدق سقوط کرد و ایشان را به اجبار به ملاقات شاه آوردند در این هنگام بود که شاه به خاطر هیبت سید می‌خواست دستان وی را ببوسد اما ایشان گفتند دستان مرا نجس نکنید! این همان روحیه عزت و آزادگی است

حضرت ام‌البنین؛ مصداق بارز غیرت دینی

حجت‌الاسلام دهقانی در پایان گفت: حضرت ام‌البنین(س) به مرحله نهایی عزت رسیده بود چراکه به عهد با امام زمامش وفا کرد لذا غیرت دینی‌اش سبب شد که به اصطلاح مویش را در راه اسلام سپید کند و عاقبت به خیر شود، اگر ما بتوانیم حسینی‌وار زندگی کنیم و در مقابل معاصی الهی مقاومت کرده و رضای خداوند را سرلوحه کارمان قرار دهیم آن وقت است که مورد توجه خاندان عصمت و طهارت قرار خواهیم گرفت و آنان دعاگوی ما خواهند بود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36148

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.