• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
یادداشتی به بهانه تعلیق توییتر توسط دولت نیجریه؛

مسئولان یاد بگیرند!

  • کد خبر : 36089
  • 28 دی 1400 - 8:01
مسئولان یاد بگیرند!
فراموش نکنیم که تاریخ ما را بخاطر بی تفاوتی نسبت به این رهنمودِ آن حکیم فرزانه که: «امروز "قوت" در فضای مجازی "حیاتی" است» مواخذه خواهد کرد.

به گزارش صدای حوزه، اخیرا پس از آنکه توئیتر یک پست رئیس جمهور نیجریه را حذف کرد، دولت این کشور، شبکه اجتماعی توئیتر را تعلیق کرد تا جایی که شرکت توئیتر حاضر شد نماینده ای در این کشور جهت همکاری با مقامات، مشخص و از قوانین مالیات نیجریه پیروی کند.

این در حالی است که پس از شهادت سردار سلیمانی، شرکت فیسبوک در اینستاگرام، فاحش ترین روش حذفی خود را نسبت به انتشار هر نوع نام و تصویر از سردار دلها در اکانت های مختلف انجام داده است.

علاوه بر آن، اخیرا هم در دومین سالگرد شهادت این سردارمقاومت، حتی پست هایی که با هشتک های رهبری و مشابه آن نشر داده میشد را محدود و حذف کرد.

گلایه رهبری از مسئولان فضای مجازی

کار به جایی کشیده شد که رهبری بزرگوار، در دیدار اخیر خود با خانوده شهید سلیمانی به این نکته اشاره کرده و از تسامح مسئولان فضای مجازی گلایه کردند. ایشان فرمودند:

«در دنیای امروز، فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و این واقعیت باید مسئولین فضای مجازی کشور را نیز هوشیار کند تا به‌نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هر شکل و هر جا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند.» (۱۴۰۰/۱۰/۱۰)

این اولین بار نیست که رهبری نسبت به مساله ضرورت مدیریت و جلوگیری از سلطه دشمن بر فضای مجازی هشدار داده اند. در ۱۴ خرداد سال ۹۵ پس از رشد پهنای باند شبکه های اجتماعی بخصوص تلگرام در ایران، رهبری نسبت به مساله “مهندسی اطلاعات” توسط نظام سلطه اشاره نموده و فرموده بودند:

«امروز نظام سلطه بر روی این مسئله دارد کار می‌کند؛ همین مسئله مهندسی اطّلاعات، این ابزارهای جدیدی که وارد میدان شده است، برای تسلّط بر فرهنگ یک کشور. بنده نمی‌خواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم؛ نه، اینها می‌توانند مفید واقع بشوند امّا سلطه دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد؛ (اینها) امروز در اختیار دشمن است.» «آنچه من روی آن تکیه می‌کنم اینست که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت می‌شود.»

آنچه از سایر بیانات ایشان به ذهن متبادر می شود اینست که چالش ما با دشمن در فضای مجازی، چالش عادی و ساده ای نیست، امروز «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است».(۹۵/۸/۱۹) و «[دشمن] از لحاظ فضای مجازی، آرایش جنگی گرفته». (۹۸/۲/۱۱) به همین سبب است که «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.»

با اینکه رهبری فرموده بودند که این مساله جزء مسائل کلیدی و اولویت دار نظام است که باید در کوتاه مدت نسبت به آن اقدام شود ولی متاسفانه این بیانات حکیمانه هم مایه تنبه مسئولان ذی ربط واقع نشد تا جایی که ایشان دوباره نسبت به “پشت گوش انداختن” بیانات، توسط مسئولان اعتراض کرده و فرمودند:

«متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم، آن رعایت‌های لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمی‌گیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواس‌شان باشد. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت می‌کنند، [در حالی‌که] ما افتخار می‌کنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این به هیچ وجه افتخار ندارد.» (۱۴۰۰/۱/۱)

جنبه های حقوقی این ترک فعل مسئولین را باید به نهادهای قضائی واگذار کرده و از آنجا مطالبه کرد اما در گفتمان سازی این مساله مبتلابه، همه مردم، بخصوص ما جوانان مسئولیت داریم و «نمی توانیم در مقابل مدیریت فضای مجازی توسط دشمن بیکار بنشینیم.»(۹۹/۶/۲)

در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است که: «شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید… این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شماست… (جوانان) اجازه ندهند که جهنمی‌ها مردم را با زور و فریب جهنمی کنند. ابزارهای #رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر (فضای مجازی)، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضدمعنویت و ضداخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به‌چشم خود می‌بینیم…» (۹۷/۱۰۲۲)

آخر الکلام، فراموش نکنیم که تاریخ ما را بخاطر بی تفاوتی نسبت به این رهنمودِ آن حکیم فرزانه که: «امروز “قوت” در فضای مجازی “حیاتی” است» مواخذه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36089
  • نویسنده : مرتضی توکلی
  • منبع : کانال ایتای صراط زنجان

مطالب مرتبط

15اردیبهشت
حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده
در ادامه استعمار پلتفرمی اینستاگرام؛

حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده

15اسفند
مشروعیت بخشی به بلاگرهای ضدجریان در رسانه ملی با شعارهای معروف!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.