• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
مروری بر جایگاه فضای مجازی در نگاه مقام معظم رهبری؛

فضای مجازی بدون اختیار ما مدیریّت می‌شود / مدیریت فضای مجازی مساله کوتاه مدت است

  • کد خبر : 35040
  • 14 دی 1400 - 12:38
فضای مجازی بدون اختیار ما مدیریّت می‌شود / مدیریت فضای مجازی مساله کوتاه مدت است
رهبر معظم انقلاب ضرورت مدیریت صحیح فضای مجازی را به کرات به مسئولان تذکر داده اند و طی ین سال ها به مناسبت های مختلف به اهمیت فضای مجازی پرداخته اند؛تعابیری همچون: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد»، «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» یا این تعبیر «امروز "قوت" در فضای مجازی "حیاتی" است» همگی شواهدی بر اهمیت فوق العاده رسیدگی فوری به فضای مجازی رها شده نزد ایشان است.

به گزارش صدای حوزه، مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی بار دیگر با اشاره به اینکه فضای مجازی موجود دنیا زیر کلید مستکبران عالم است، فرمودند: «امروز هم مستکبران از نام او (شهید حاج قاسم سلیمانی) وحشت دارند، از یاد او وحشت دارند؛ ببینید در فضای مجازی ــ لابد بیشتر از من ‌اطّلاع دارید دیگر؛ ــ با اسم او چه برخوردی دارند میکنند؛ این هم یک تنبیه دیگری است، تنبّه بیشتری است برای ما و مسئولین فضای مجازی کشور که بفهمند چه کار باید بکنند، تا دشمن نتواند هر جور دلش میخواهد، با هر جایی که دلش میخواهد رفتار کند. و خب فضای مجازیِ موجود دنیا زیر کلید مستکبران است دیگر؛ از اسمش هم میترسند و از تکثیر او وحشت دارند؛‌ الگو یعنی این؛ میترسند که تکثیر بشود.»

البته باید گفت رهبر معظم انقلاب ضرورت مدیریت صحیح فضای مجازی را به کرات به مسئولان تذکر داده اند و طی ین سال ها به مناسبت های مختلف به اهمیت فضای مجازی پرداخته اند؛تعابیری همچون: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد»، «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» یا این تعبیر «امروز “قوت” در فضای مجازی “حیاتی” است» همگی شواهدی بر اهمیت فوق العاده رسیدگی فوری به فضای مجازی رها شده نزد ایشان است.

فضای مجازی بدون اختیار ما مدیریّت می‌شود

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در نشست با هیئت دولت در ۲ شهریور ۹۹ با بیان اینکه مساله اصلی کشور مدیریت بر فضای مجازی است فرمودند: «یک مسئله که من اصرار دارم روی آن تکیه بکنم، مسئله‌ی فضای مجازی است؛ خب فضای مجازی خیلی مهم است. آقایانی که در زمینه‌ی فضای مجازی نظراتی دارند و ابراز می‌کنند و گاهی می‌گویند که این جزو زندگی اصلی مردم است -که ما هم قبول داریم؛ الان واقعاً فضای مجازی، یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده؛ حالا دولت الکترونیک و از این قبیل که به جای خود محفوظ است- شکّی نیست [امّا] آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه می‌کنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت می‌شود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که می‌خواهد از آن استفاده بکند»

ول بودن فضای مجازی به هیچ وجه افتخار ندارد

همچنین رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در اول فروردین ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه ول بودن فضای مجازی افتخار ندارد، افزودند: «متأسّفانه در فضای مجازیِ کشور ما هم که آن رعایت‌های لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمی‌گیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواس‌شان باشد. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازیِ خودشان دارند اِعمال مدیریّت می‌کنند، [در حالی‌که] ما افتخار می‌کنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کرده‌ایم! این افتخار ندارد! این به هیچ وجه افتخار ندارد!»

آرایش جنگی دشمن در فضای مجازی

هشدار دیگر مقام معظم رهبری برای مدیریت فضای مجازی، اشاره ایشان به آرایش جنگی دشمن در این فضا است که فرموند: «[دشمن] از لحاظ فضای مجازی، آرایش جنگی گرفته». (بیانات مورخه ۱۱ اردیبهشت ۹۸) و به فرموده رهبر معظم انقلاب، نمی توان در این شرایط جنگی مردم را بی پناه رها کنیم: «خب وقتی که ما می‌دانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را- که ما هم دست‌اندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است- هدایت می‌کنند و مدیریّت می‌کنند، ما نمی‌توانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمی‌توانیم مردم‌مان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بی‌پناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره می‌کند. عوامل مسلّط بین‌المللی در این زمینه‌ها بشدّت فعّالند.» ( بیانات مورخه ۲ شهریور ۹۹ در نشست با هیأت دولت)

همچنین مقام معظم رهبری در بیان دیگری فضای مجازی را قتلگاه جوانان و نوجوانان دانسته و می فرماید: «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است. منطقه عظیمی از این فضا، اکنون در دست دشمن است».(بیانات مورخه ۱۹ آبان ۱۳۹۵)

مدیریت فضای مجازی مساله کوتاه مدت است

هشدار دیگر رهبر معظم انقلاب نسبت به ضرورت مدیریت فضای مجازی آن است که به اعتقاد ایشان مدیریت فضای مجازی مساله بلند مدت نیست: «مسئله مدیریت فضای مجازی جزو مسائل مهم ما است. این مسئله، مسئله بلندمدت هم نیست بلکه مسئله کوتاه‌مدت و میان‌مدت و جزو مسائل نزدیک ما است که باید به آن توجه شود. امثال اینها، مسائل کلیدی‌ای وجود دارد. توجه کنید دچار حاشیه‌ها نشوید، دچار مسائل فرعی و بی‌اولویت نشوید!» (بیانات مورخه ۲۲ تیر ۱۳۹۹)

سلطه دشمن از فضای مجازی باید سلب شود

رهبر معظم انقلاب در بیانی دیگر با تاکید بر ضرورت سلب سلطه دشمن از فضای مجازی می فرماید: «امروز نظام سلطه بر روی این مسئله دارد کار می‌کند؛ همین مسئله مهندسی اطّلاعات، این ابزارهای جدیدی که وارد میدان شده است، اینها همه ابزارهایی هستند برای تسلّط بر فرهنگ یک کشور. بنده با این حرف نمی‌خواهم بگویم این ابزارها را از زندگی خودمان خارج کنیم؛ نه، اینها ابزارهایی هستند که می‌توانند مفید واقع بشوند امّا سلطه دشمن را از این ابزارها بایستی سلب کرد. نمی‌توانید شما برای اینکه مثلاً فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو تلویزیونتان را بدهید در اختیار دشمن؛ اینترنت هم همین‌جور است، فضای مجازی هم همین‌جور است، دستگاه‌های اطّلاعاتی و ابزارهای اطّلاعاتی هم همین‌جور است، اینها را نمی‌شود در اختیار دشمن قرار داد؛ امروز در اختیار دشمن است؛ وسیله و ابزار نفوذ فرهنگی است؛ ابزار سلطه فرهنگی دشمن است.» (بیانات مورخه ۱۴ خرداد ۹۵)

جوانان؛ پیشگام شکستن حصر تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی

شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شماست… . (جوانان) اجازه ندهند که جهنمی‌ها مردم را با زور و فریب جهنمی کنند. ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر (فضای مجازی)، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضدمعنویت و ضداخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به‌چشم خود می‌بینیم… در دوره پیشِ‌رو باید دراین‌باره‌ها برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت جامعی تنظیم و اجرا شود. (بیانیه گام دوم انقلاب مورخه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷)

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35040
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

16مرداد
من‌های هک‌شده!
زنان و فضای مجازی؛

من‌های هک‌شده!

31خرداد
عقد شیرین در مقابل دوربین!
صبح دیروز اتفاق افتاد؛

عقد شیرین در مقابل دوربین!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.