• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
تکنیک خبری شبکه معاند من و تو در رابطه با سقط جنین:

الگوی سوم تولید ذهنیت و معنا در خدمت خبری مسموم

  • کد خبر : 33699
  • 28 آذر 1400 - 16:38
الگوی سوم تولید ذهنیت و معنا در خدمت خبری مسموم
یعنی همین بظاهر خبر، در مغزهای کوچک زنگ زده، تبدیل به الگو می شود و از سکوی سلبریتی ها و توابعشان، به صورت جو رسانه ای و مدنی در می‌آید.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، شبکه فارسی زبان من و تو، مطلبی را با عنوان “زنان آمریکا، بدون مراجعه حضوری و از طریق پست، قرص سقط جنین دریافت می‌کنند”، منتشر کرد و در ادامه نیز اضافه نمود: اداره غذا و داروی آمریکا برای کمک به زنان ساکن در مناطق دورافتاده و روستایی و در راستای کاهش محدودیت ها برای دریافت قرص های ضدبارداری، این تسهیلات را صادر کرده است.

تولید ذهنیت

در همین راستا خبرنگار صدای حوزه یادداشت کوتاهی را منتشر کرده است که در ادامه مطالعه می نمایید:

وقتی شبکه فارسی زبان من و تو از اخبار خاص آمریکا این مورد را ترجمه کرده و با ذوق زدگی به مخاطب ایرانی بازنشر می‌دهد چه معنایی جز دلسوزی برای افزایش آزادی! و توسعه دمکراسی!! می تواند داشته باشد؟

تلاش برای جمعیت سوزی و ارائه تسهیلات برای این منظور با پوشش‌های شیکی چون پست پیشتاز قرص های ضدبارداری، می تواند سوغات جدید و مطالبه نوینی را برای غربزدگان وطنی علیه حکومت به همراه داشته باشد.

۳ ساحت تولید ذهنیت در افکار عمومی

الغرض که انعکاس هر خبری جهت تولید ذهنیت در افکار عمومی در سه ساحت می تواند معنا داشته باشد:

  1. بازنشر واقعیت
  2. به چالش کشیدن واقعیت
  3. ساخت واقعیت

مدل اول که مدت هاست در رسانه های دنیا، تاج و تختش ور افتاده

مدل دوم نیز عموما در خدمت اپوزیسیون عمل کرده و با تکرار نقاط ضعف یا طرح بخشی ناقص از واقعیت، سیاه نمایی و تولید نفرت را دنبال می‌کند.

مدل سوم که ظاهری صلح‌آمیز دارد، با تولید متنی بی‌طرف، در فرامتن خود الگویی انتقادی نسبت به وضعیت موجود در ذهن مخاطب می سازد که نتیجه این کاشت ذهنیت را در عینیت موجود، برداشت می‌کند.

یعنی همین بظاهر خبر، در مغزهای کوچک زنگ زده، تبدیل به الگو می شود و از سکوی سلبریتی ها و توابعشان، به صورت جو رسانه ای و مدنی در می‌آید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33699
  • نویسنده : علیرضامحمدلو

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.