• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
نویسنده کتاب مقتل فاطمیه:

مصحف فاطمه سلام‌الله علیها بخش عمدۀ فعالیت‌های روزمرۀ آن بانو محسوب می‌شد

  • کد خبر : 33689
  • 28 آذر 1400 - 14:00
مصحف فاطمه سلام‌الله علیها بخش عمدۀ فعالیت‌های روزمرۀ آن بانو محسوب می‌شد
باید علمای اهل سنت یک پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند که چرا حضرت فاطمه (س) با کسانی که قائل‌اند مستحق مقام خلافت‌اند قهر کرد؟

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام محمد صفری، نویسنده کتاب “مقتل فاطمیه” در گفت‌وگویی درباره نقش و جایگاه حضرت زهرا سلام‌الله علیها در رویدادهایی که پس از وفات رسول خدا صلی ‌الله علیه و آله واقع شد، گفت: پس از وفات رسول خدا صلی ‌الله علیه و آله، معارفی بر حضرت زهرا سلام‌الله علیها از سوی خداوند و به واسطۀ جبرئیل امین وحی می‌شد و امیرالمومنین علیه‌السلام آنها را کتابت می‌کرد. این مجموعه نوشتار از سوی ائمه‌ به عنوان «مصحف فاطمه (س)» عنوان پیدا کرد. این مصحف نزد هر امام معصومی به ارث می‌رسید و اکنون در دستان مبارک امام عصر عجل الله تعالی فرجه است، منتها به فراخور شرایطی خاص، مطلبی از آن کتاب توسط ائمه بازگو می‌شد.

وی افزود: اینگونه نبود که همۀ مطالب آن پنهان باشد. در هر صورت مصحف فاطمه سلام‌الله علیها بخش عمدۀ فعالیت‌های روزمرۀ آن بانو محسوب می‌شد؛ چرا که شما در نظر بگیرید کتابی که قطر آن چند برابر قرآن است، باید طی دو ماه یا سه ماه تهیه می‌شد و این خود فرصت زیادی را می‌طلبید.

این کارشناس تاریخ اسلام با تصریح بر اینکه حضرت زهرا (س) در کنار مصحف‌نویسی، از سایر وظایف غافل نماند، گفت: این بانوی بزرگوار سعی در هدایت جامعه‌ای کرد که به تعبیر امام باقر علیه‌السلام پس از فوت پیامبر، همگی جز سه نفر از ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام مرتد شدند. «ارْتَدَّ النَّاسُ بَعْدَ النَّبِیِّ ص إِلَّا ثَلَاثَهَ.» حضرت زهرا (س) نسبت به ماجرای غصب خلافت بی‌تفاوت نشدند، هرچند سردمداران این فتنه را هرگز نبخشیدند، تا آنجا که بخارى در صحیح‌ترین کتاب اهل سنت، از غضب و قهر آن بانوی بزرگوار بر ابوبکر سخن گفته، می‌نویسد «فَغَضِبَتْ فَاطِمَهُ بِنْتُ رسول اللَّهِ صلى الله علیه وسلم فَهَجَرَتْ أَبَا بَکْرٍ فلم تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حتى تُوُفِّیَتْ؛ یعنی فاطمه دختر رسول خدا از ابوبکر خشمگین و از وى رویگردان شد و این ناراحتى ادامه داشت تا از دنیا رفت. یا در جای دیگر می‌نویسد «فَهَجَرَتْهُ فَاطِمَهُ فلم تُکَلِّمْهُ حتى مَاتَتْ؛ پس فاطمه از ابوبکر رویگردان شد و با وى سخن نگفت تا از دنیا رفت.» پس باید علمای اهل سنت یک پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهند که چرا حضرت فاطمه (س) با کسانی که قائل‌اند مستحق مقام خلافت‌اند قهر کرد؟

حجت‌الاسلام صفری افزود: در همین راستا روایتی از رسول خدا صلی ‌الله علیه و آله در منابع شیعه و سنی به صورت متواتر نقل شده است مبنی بر اینکه هرکه بمیرد و نسبت به امام بر حق شناخت و معرفت نداشته باشد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است؛ از جمله در مسند ابوداود طیالسی که از رسول‏‌الله نقل می‌کند «مَن ماتَ بِغَیرِ إمامٍ ماتَ میتَهً جاهِلیه». سؤال اینجاست که پس از فوت رسول خدا، چه کسی نزد حضرت زهرا سلام‌الله علیها امام بر حق است؟ آیا جز امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌تواند باشد؟ متأسفانه پاسخی دربارۀ این شبهه نتوانستند ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33689
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

13دی
مراسم عزاداری ایام فاطمیه در محضر رهبر انقلاب از امشب آغاز می شود
همزمان با ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها؛

مراسم عزاداری ایام فاطمیه در محضر رهبر انقلاب از امشب آغاز می شود

12دی
اگر جایگاه مادری در جامعه ارتقاء پیدا کند مساله فرزند آوری نیز حل خواهد شد/ تولید ۱۰ محصول محتوایی در مورد ایام فاطمیه و شهید سلیمانی
مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی از تولید ۱۰ محصول محتوایی در مورد ایام فاطمیه و شهید سلیمانی خبر داد و افزود:

اگر جایگاه مادری در جامعه ارتقاء پیدا کند مساله فرزند آوری نیز حل خواهد شد/ تولید ۱۰ محصول محتوایی در مورد ایام فاطمیه و شهید سلیمانی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.