• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد؛

تبلیغ زندگی اشرافی و خیانت همسران و عادی سازی ارتباط با نامحرم و مشروب خواری در شبکه نمایش خانگی

  • کد خبر : 33590
  • 27 آذر 1400 - 14:49
تبلیغ زندگی اشرافی و خیانت همسران و عادی سازی ارتباط با نامحرم و مشروب خواری در شبکه نمایش خانگی
در شبکه سریال های خانگی ارتباط با نامحرم و مشروب خواری را بسیار عادی جلوه می دهند و زندگی اشرافی را تبلیغ می کنند و ظاهرا مسئولین امر خوابیده اند و فکری به این مسئله نمی کنند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با پرستاران هم از مقام پرستاری تمجید کرده و فرمودند، کارهای این قشر ثواب مضاعف دارند و هم از حقوق آنان دفاع کردند و مطالبی را ضمن این مسائل طرح فرمودند که مسئله جهاد تبیین و روایت صحیح واقعیت از جمله آن بود.

وی اضافه کرد: این که روز ولادت حضرت زینب( س) به عنوان روز پرستار معرفی شده است، غیر از این که حضرت در کربلا پرستاری کردند، در مسائل تبیینی و روایت حقیقت هم نقش مؤثر داشتند و هر کجا دختر امام علی (ع) حضور پیدا می کرد چهره پلید بنی‌امیه را افشا کردند و لذا جهاد تبیین و بیان حقیقت یک مسئله اساسی است.

امام جمعه ارومیه، گفت: رهبر انقلاب بر همه افرادی که علم دارند جهاد تبیین و روایت درست دستاوردهای انقلاب در این چهل دو سال را به صورت حقیقت و واقعیت، واجب کرده اند و باید این مسائل درست تبیین و به تصویر کشیده شود و در موارد بسیاری دستاوردهای انقلاب مورد غفلت قرار گرفته است و اگر ما خودمان روایت نکنیم دشمن ان را به صورت دلخواه بیان کرده و جای ظالم و مظلوم را عوض خواهد کرد و دوباره بر کشور مسلط خواهد شد.

وی افزود: اگر واقعیت و حقیقت ها به صورت دقیق بیان نشود دشمنان به مرور زمان آن را تحریف خواهند کرد و این مسئله در طول تاریخ هم اتفاق افتاده است، قرآن کریم نیز بدان تاکید می کند و عده زیادی با این که کلام خدا را شنیده بودند آن را تحریف کردند و اگر تبیین به درستی صورت نگیرد دشمن تاریخ و زحمات امام و شهدا را زیر سؤال خواهد برد و امروز می بینیم که عده ای به دنبال تطهیر رضاخان قلدر و ظالم هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: دشمنی با به امام علی(ع)، شهادت حضرت زهرا و امام حسین (ع) بخاطر نقش آن ها در تبیین حقیقت بود و در اثر کوتاهی خواص در تاریخ، کار به جایی رسید که امام علی علیه السلام را کنار زدند و افراد دیگر را به جای وی نشاندند.

وی در ادامه به روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: قدردان زحمات این عزیزان هستیم و دولت و مسئولین باید به مشکلات افرادی که در عرصه حمل و نقل زحمت می کشند رسیدگی کرده و آن را حل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی به روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۵۸ شهید مفتح را ترور کردند و به همین دلیل آن روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری کردند و امروز با توجه به توطئه و دسیسه های دشمن، همراهی و اتحاد این دو نهاد علمی بیش از گذشته ضروری و لازم است.

تاثیر محوری شبکه نمایش خانگی بر فرهنگ جامعه اسلامی

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین مباحثی که بر فرهنگ جامعه اسلامی تاثیر محوری دارد و در همه زوایای زندگی مخصوصا در مسئله خانواده و ارتباط زن و شوهر و اعضای خانواده دخیل و مؤثر است، مسئله شبکه نمایش خانگی و پخش سریال های خانگی می باشد. فیلم و سریال تاثیر بسیاری بر جامعه دارد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: متاسفانه در یک دهه اخیر در کشور معلوم نیست عده ای با چه هدف و سیاستی شبکه نمایش خانگی را در اختیار گرفته و سریال هایی را پخش می کنند که تماما و قریب به اتفاق تبلیغ اباحی گری، بی بند وباری، برهنگی، خیانت زن و شوهر به هم دیگر، ازدواج های مثلتی و مربعی، شرب خمر و استفاده از مواد مخدر، را در جامعه تبلیغ می کنند و چرا مسئولین به فکر این مسئله نیستند.

وی افزود: در شبکه نمایش خانگی ارتباط با نامحرم و مشروب خواری را بسیار عادی جلوه می دهند و زندگی اشرافی را تبلیغ می کنند و ظاهرا مسئولین امر خوابیده اند و فکری به این مسئله نمی کنند. مهم ترین و مقدس ترین نهاد برای حفظ جامعه خانواده است و این سریال ها این نهاد مقدس را هدف قرار گرفته اند و برخی کارشناسان معتقدند که فیلم های شبکه نمایش خانگی بسیار موثرتر از سریال های خارجی و ماهواره ای است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: مسئولین به مسائل بهداشتی توجه می کنند تا غذای سالم به دست مردم برسد، اما به مباحث فکری و مسائلی که بنیان های خانواده را از بین می برد، توجه نمی شود. وزارت ارشاد و دیگر مسئولین کی قرار است به این درد شبکه نمایش خانگی رسیدگی کنند؟، توصیه های مقام معظم رهبری در عرصه های فرهنگی زمین مانده است؛ آزاد آندیشی غیر از ولنگاری است و این که یک عشق غلط و مثلث و مربع را در فیلم بیاورید این ظلم است.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب از این صریح تر چه بگویند؟ کی قرار است مسئولان از خواب بیدار شوند، زمانی که بنیان های خانواده و زنان و فرزندان از بین رفت؟، برخی موارد در فیلم های شبکه نمایش خانگی مسائلی مطرح می شود که انسان خجالت می کشد نگاه کند، حالا که دولت، دولت مردمی و انقلابی است، انتظار می رود به این مسئله توجه جدی صورت گیرد و والدین هم باید به این مسئله توجه جدی کنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33590
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

17اردیبهشت
از پروژه‌هایی نیمه کاره و شکست خورده تا داستانهای پر زرق و برق و کم مایه
02فروردین
پلتفرم هایی با فیلم های نیمه کاره و کم مخاطب
نقد و بررسی فیلم های نمایش خانگی در سال 1400؛

پلتفرم هایی با فیلم های نیمه کاره و کم مخاطب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.