• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
رئیس شورای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد؛

برخی از علمای کشورهای مختلف هم فکر می کردند قرآن شیعه با بقیه فرق دارد!

  • کد خبر : 33470
  • 25 آذر 1400 - 14:51
برخی از علمای کشورهای مختلف هم فکر می کردند قرآن شیعه با بقیه فرق دارد!
قاضی عسکر: مراجع معظم تقلید از جمله آیت‌الله العظمی سبحانی نقش مهمی در توسعه آثار پژوهشی در زمینه حج داشتند؛ امروزه بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب در پژوهشکده حج و زیارت وجود دارد.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، رئیس شورای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در آیین رونمایی از مجموعه آثار فاجعه منا که در سالن جلسات حوزه نمایندگی در امور حج و زیارت استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه مجموعه آثار گسترده‌ای در حوزه حج و زیارت منتشر شده است، اظهار کرد: آموخته‌های قبلی در حوزه حج و زیارت اطلاعات درستی نبود، مثلا برخی در جامعه فکر می‌کردند که زمزم به واسطه حرکت حضرت اسماعیل بوده است ولی تحقیقات روایی می گوید وقتی حضرت هاجر در صفا و مروه به دنبال آب می‌گشت، صدای جبرئیل را شنید که ایشان را به سمت حضرت اسماعیل سوق داد و پس از آن این چشمه جوشید.

وی ادامه داد: وقتی آثار پژوهشی با آن همه نقص و اطلاع اشتباه به زائران ما می‌رسید، سبب می‌شد که زائران ایرانی سال‌ها در خصوص ویژگی‌های اماکن اطلاعات درستی نداشته باشند؛ طبق تحقیقات دقیق میدانی انجام شده، مشخص شد که اماکن زیارتی و تاریخی مکه چه تطبیقاتی دارند.

رئیس شورای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به هجمه علیه شیعیان، ابراز کرد: به عنوان مثال تهمت ناروایی سال‌ها پیش در خصوص یکی از حاجیان ایرانی برای ایجاد نجاست در مکه مطرح شد که با اسناد رسمی بین‌المللی مشخص شد که این مسئله کاملا یک مسئله برنامه‌ریزی شده علیه شیعیان بود.

وی گفت: مراجع معظم تقلید از جمله آیت‌الله العظمی سبحانی نقش مهمی در توسعه آثار پژوهشی در زمینه حج داشتند؛ امروزه بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب در پژوهشکده حج و زیارت وجود دارد که این نسخ علمی، ظرفیت عظیم پژوهشگری در حوزه حج و زیارت ایجاد کرده است.

قاضی عسکر با اشاره به اینکه در این سالها فعالیت‌های تطبیقی اعتقادی از جمله جمع‌آوری قرآن کریم را انجام دادیم تا مشخص شود که قرآن شیعه هیچ تفاوتی با قرآن‌های جهان اسلام ندارد، افزود: این مسئله یک تهمت بزرگ بود که متاسفانه بسیاری از مردم و حتی برخی از علمای کشورهای مختلف نیز چنین گمانی داشتند.

وی عنوان کرد: ۸۰۰ نفر از زائران منا در مصاحبه این مجموعه اثر، شرکت کردند و تمام این مصاحبه‌ها ضبط شد؛ به ما گفته شد که کمیته حقیقت‌یاب تشکیل می‌دهیم که متاسفانه هنوز هم کمیته‌ای شکل نگرفته است.

قاضی عسکر یادآور شد: سازمان حج و وزارت خارجه و بخش‌های دیگر نظام تلاش کردند و دیه شهدای مکه گرفته شد و امیدواریم بتوانیم دیه شهدای منا را نیز بگیریم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33470
  • منبع : ایکنا

مطالب مرتبط

31اردیبهشت
کاش یک دهم آسیب‌شناس‌ها، دستاوردشناس داشتیم
تحلیل «سلام فرمانده» از زاویه‌ای نو؛

کاش یک دهم آسیب‌شناس‌ها، دستاوردشناس داشتیم

29اردیبهشت
حمایت معاونت پژوهش حوزه از پایان‌نامه‌های مورد نیاز نظام
حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی مطرح کرد؛

حمایت معاونت پژوهش حوزه از پایان‌نامه‌های مورد نیاز نظام

23فروردین
ضرورت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی
در پی اهمیت یافتن اقتصاد دانش‌بنیان در کشورها:

ضرورت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.