• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
در ادامه واکنش ها به سخنان موهن جناب گرگیج صورت گرفت؛

واکنش ائمه جمعه و خطبای اهل سنت آذربایجان غربی نسبت به اظهارات تفرقه انگیز اخیر

  • کد خبر : 33332
  • 23 آذر 1400 - 20:37
واکنش ائمه جمعه و خطبای اهل سنت آذربایجان غربی نسبت به اظهارات تفرقه انگیز اخیر
امام جمعه اهل سنت ارومیه: این نوع موضع گیری های غیر اصولی پیامدهای منفی دارد و هر دو طرف از اهل سنت و شیعه باید با سعه صدر مسائل را بررسی کنند و اجازه ندهند، دشمن از آن سوء استفاده کند و برخی مباحث اختلافی باید در محافل علمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، سخنان مولانا گرگیج امام جمعه آزاد شهر در خطبه های نماز جمعه ۱۹ آذر ماه در توهین به ساحت  مقدس ائمه معصومین علیهم السلام موجی از انتقادات و اعتراضات را در بین علمای شیعه و سنی برانگیخته است.

در این راستا چند تن از ائمه جمعه و روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی در گفتگو با صدای حوزه ضمن محکومییت این بیانات آن را نظر شخصی گرگیج عنوان کرده و از مسئولین مربوطه خواستار مدیریت این نوع سخنان شدند.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه، در گفتگو با صدای حوزه گفت: این نوع سخنرانی ها در آستانه ایام فاطمیه(س) می تواند پیامدهای بسیار منفی در بین امت اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: همه ما مسلمان هستیم و باید وحدت که از مهم ترین سفارشات قرآن کریم و رسول مکرم اسلام (ص) است، بدور از مرزبندیهای عقیدتی و فکری سرلوحه کار خود قرار دهیم و با مسالمت در کنار هم زندگی کنیم و آیات قرآن از جمله مباهله و تطهیر  احترام و محبت به اهل بیت پیامبر را واجب دانسته است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: هر کسی و در هر عنوان و سِمتی باشد اگر ندای تفرقه و اختلاف از حلقوم او بیرون بیاید، ندای دشمن است و از دیدگاه امامین انقلاب و بزرگان اسلام مردود است و چنین کسی در مسیر سیاست گذاری دشمن حرکت می کند.

وی با تصریح بر این که حضرت فاطمه (س) جزو لاینفک اعتقادات اهل سنت است و اهل سنت نیز مثل دیگر مذاهب اسلامی به اهل بیت و حضرت زهرا (س) احترام قائل هستند و ائمه چهارگانه اهل سنت هم، این احترام به اولاد رسول خدا (ص) را فرض و واجب دانسته دانسته اند، گفت: این نوع موضع گیری های غیر اصولی پیامدهای منفی دارد و هر دو طرف از اهل سنت و شیعه باید با سعه صدر مسائل را بررسی کنند و اجازه ندهند، دشمن از آن سوء استفاده کند و برخی مباحث اختلافی باید در محافل علمی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: هر مطلبی که موجب تشنج آفرینی در بین امت اسلامی شود و دشمنان اسلام را که آن سوی مرزها منتظر چنین رویدادی هستندف خوشحال کند، از دیدگاه مذاهب اسلامی و علمای دین مردود است و لازم است مسئولین ضمن بررسی دقیق این موضوع نتیجه آن را به مردم منعکس کنند.

ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی جرکت در مسیر دشمن است

ماموستا عبدالسلام امامی نیز با بیان این که اهل بیت در بین اهل سنت جایگاه والایی دارند و ائمه مذاهب چهارگانه نیز به این مسئله تاکید کرده اند، گفت: هر گونه سخنرانی و مطالب که در جهت ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی باشد، حرکت کردن در مسیر دشمن است و کسانی که به این مسئله دامن می زنند یا غافل هستند و یا مزدور دشمن و اگر از دشمن غافل باشیم ما را غارت خواهند کرد.

امام جمعه مهاباد بیان داشت: آیات ” وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا” و ” وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم ” همه امت اسلامی را به وحدت و همدلی و برادری دعوت می کند و هر کس عامدا و یا غافلا در مسیری که دشمن طراحی کرده وارد شود، کمک به نقشه های دشمن ریختن آب در آسیاب آن هاست.

اهل بیت محور وحدت مسلمین است

ماموستا عبدالرحمان محمدپور نیز گفت: یکی از مشترکات مبارک و مقدس همه فرق اسلامی و ستارگانن این امت و حبل المتین پروردگار برای رسیدن به خداوند، اهل بیت پاک و مطهر پیامبر  (ص) که بسیار مورد احترام مسلمین و مؤمنین هستند، می باشد و هیچ مسلمانی را پیدا نمی کنید که قلبش مملو از محبت به اهل بیت نباشد.

وی اضافه کرد:  همیشه دشمنان از ناآگاهی مسملیمن نسبت به اعقتادت همدیگر، استفاده کرده و فرقه ای را بر علیه فرقه ای دیگر تحریک کردند در حالی که همه فرق اسلامی در اعتقاد و باورهایشان احترام و تقدیس خاصی به این خاندان دارند و امام شافعی در نماز که نماد بندگی و ستون دین اسلامی است در تشهد آخر آن را صلوات را واجب و فرض دانسته است و همین پیام رسایی دارد که اهل سنت دلداده این خاندان پاک و مطهر هستند و در حالی که اهل بیت پیامبر متعلق به فرقه خاصی نیستند و به جای مانده از رسات پیامبر برای همه فرقه های اسلامی مورد احترام است .

مُدرس مدارس علوم دینی اهل سنت ارومیه افزود: فاطمه زهرا (س)  پاره تن رسول خدا (ص) و سیده نساء العالمین است و چگونه می توان فرقه اسلامی ای را تصور کرد که به این خاندان محبت نداشته باشند و خطیب اهل سنت در خطبه های نماز جمعه به جایگاه اهل بیت شهادت می دهند و با تعابیری شیوا و زیبا که از آن عشق و دلدادگی می بارد زبان خود را به نام اهل بیت مبارک می کند و چگونه می تواند آن ها را دوست نداشته باشد!

وی گفت: کسانی که نسبت به اعتقادات دیگر فرق مسلمین اطلاع ندارند در دام های توطئه دشمن گرفتار می شوند و اهل بیت پیامبر محور وحدت و میراث مشترک امت محمدی (ص) هستند و مسلمیین با وحدت و اتحاد این توطئه دشمن را هم خنثی کرده و برادری واقعی خود را در جهت تشکیل امت واحده اسلامی به رخ دیگران خواهند کشاند.

هر گونه تفرقه محکوم است

ماموستاعباس احمدی نیز با محکوم کرد موضع گیری اخیر امام جمعه آزاد شهر گفت: هر کسی بخواهد کلمات تفرقه برانگیز بر علیه اسلام بیان کند و موجب اختلاف بین امت اسلامی شود، از سوی مسلمین محکوم می شود و همه مسلمانان خواهان اتحاد و برادری هستند و تحت پرچم اسلام زندگی می کنند.

امام جمعه بوکان تصریح کرد: ما در ایران تحت رهبری امام خامنه مدظلله العالی زندگی بسیار عالی از لحاظ برادری وبرابری داریم و کسی که بخواهد این برادری را به هم بزند را محکوم می کنیم و مطالبی که از سوی امام جمعه آزادشهر بیان شده است جایگاهی در بین امت اسلامی ندارد.

وی با بیان این که هر چند گرگیجی به اشتباه خود پی برده و معذرت خواهی کرده است، اما باید از تکرار این نوع مطالب جلوگیری شود، افزود: در این برهه از زمان که جمهوری اسلامی پرچمدار دین و اسلام است طرح این نوع مباحث فایده ای برای امت اسلامی ندارد و موجب تفرقه است و ما علمای اسلام که ادعای پرچمداری وحدت امت اسلامی را داریم باید در عمل هم آن را نشان دهیم .

مسئله اصلی از بین بردن اتحاد عبری عربی است/ سخنان گرگیج در جهت به حاشیه بردن این توطئه است

ماموستا محمد واوی نیز با بیان این که با توجه به شرائط حاکم بر جهان و دنیای اسلام وحدت یک مسئله اجتناب ناپذیر و برای امت اسلامی است، گفت: شیعه و سنی باید جلوی خدشه دار شدن وحدت را بگیرند و همه ما تابع قرآن هستیم و وحدت توصیه کتاب الهی و پیامبر است .

وی ادامه داد: قرآن کریم و پیامبر اسلام نسبت به عواقب شوم تفرقه هشدار داده اند و در برخی موارد که دشمن مسائلی را بولد می کند تا وحدت را از بین ببرد و اهل سنت به اهل بیت محبت دارند و معتقد به وحدت هستند و این بیانیات گرگیجی خدشه ای به جایگاه اهل بیت در نزد اهل سنت وارد نخواهد کرد.

امام جمعه سردشت گفت: با توجه به سفر اخیر مقامات غربی به کشورهای عربی و طرح اتحاد عبری عربی، طرح چنین مباحثی فقط در جهت به حاشیه بردن دشمن اصلی است و مسلمین دشمنان قسم خورده ای دارد که نقشه آن ها از بین بردن اصل اسلام است و نباید مسائلی که وحدت را جریحه دار می کند طرح شود.

وی بیان داشت: دوستی اهل سنت با اهل بیت به تواتر رسیده و نیازی به اثبات نیست و امام شافعی که ما معتقد به ایشان هستیم در شؤن اهل بیت شعر سروده و نماز بدون صلوات به اهل بیت را باطل می داند.

ماموستا واوی اضافه کرد: امروز جهان اسلام با چالش های زیادی مواجه است و با وجود فضای مجازی هر گونه اظهار نظر به تمام دنیا مخابره می شود و بایدبا احتیاط ماسئل را بیان کنیم.
وی با بیان این که دشمن از راه های مختلف قومی، مذهبی و جغرافیایی می خواهد امت واحده را به جان هم بیاندازد، گفت: با تدابیر الهی رهبرانقلاب، توطئه های دشمن خنثی خواهد شد و امروز فلسطین که قبله مسلمین است و اتحاد اسلامی و از بین بردن اتحاد عبری عربی باید در اولویت ما مسلمین باشد و طرح این مسائل در محافل عمومی در جهت به حاشیه بردن اصل مسئله است و امرروز نیاز به تمرکز بر روی دشمن مشترک که عبارت باشد از غرب و رژیم صهیونستی، داریم .

مطالب امام جمعه گرگیج جایگاهی در بین امت اسلامی ندارد

ماموستا عثمان یوسفی امام جمعه شهر ربط سردشت نیز با انتشار بیانیه ای سخنان امام جمعه آزاد شهر را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

امامان معصوم علیه السلام درنزد پیروان مذاهب اسلامی همواره جایگاه ویژه وخاص خودشان را دارند و به تعبیر رسول اکرم ص ( هم خلفائی و اوصیائی و حجج الله علی امتی بعدی) ایشان اشرف آدم و اولیاء و اوصیا و حجت الله برعامه هستند و  پیروان شافعی آن ها را چراغ منیر و ستاره تابناک ولایت میدانند.

شافعی، دوست‌دار اهل‌بیت پیامبر(ص) و امام علی(ع) بود و اشعار مختلفی در وصف و محبت آنان سروده و زمانی که بیان فضائل امام علی (ع) جرم حساب می‌شد، به بیان مناقب او پرداخته است. شافعی، در زمان هارون الرشید توسط عده‌ای شیعه خوانده شد.

فقه شافعی با وجود اصرار و تأکید بسیار بر حدیث، از روش‌های عقلی نیز استفاده کرده است. فقه او در جهان اسلام طرفداران بسیاری دارد و به عنوان نزدیک‌ترین فقه اهل‌سنت به شیعه معرفی شده است.

شافعی در زمانی به امام علی(ع)‌ اظهار مودت و موالات می‌کرد که بزرگداشت علویان و بیان مناقب آنان گناهی نابخشودنی و موجب تعقیب و محاکمه و مجازات بود.

اقرار به امامت معصومین لازمه ایمان است ورسول الله ص آن ها را به عنوان ( أمان اهل الارض ) معرفی کرده اند آسمان ولایت بدون ستارگان تابناک امامت بی فروغ وتاریک است

همواره کسانی که درمسیر ولایت حرکت می کنند بر سبیل هدایت هستند و توهین به اهل بیت رسول الله ( ص )کفر و نفاق است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33332

مطالب مرتبط

05دی
خروجی این رگ گردنها و غیرتی شدن بدون محاسبه، می شود تکمیل پازل دشمن!
حجت الاسلام علی مهدیان با انتقاد از منبرهای اخیر حجت الاسلام کاشانی مطرح کرد؛

خروجی این رگ گردنها و غیرتی شدن بدون محاسبه، می شود تکمیل پازل دشمن!

24آذر
تذکر می‌دهیم که مراقب سخنان خود باشند!
آیت الله علوی گرگانی در جلسه درس اخلاق:

تذکر می‌دهیم که مراقب سخنان خود باشند!

23آذر
شیعه در برابر این نادانی و بازی در میدان دشمن کوتاه نخواهد آمد!
آیت الله اعرافی با اشاره به برخی اظهارات نسنجیده نسبت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) اظهار داشت؛

شیعه در برابر این نادانی و بازی در میدان دشمن کوتاه نخواهد آمد!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.