• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

13
در پی انتشار نقد های محمدرضا جوان آراسته از آثار محمدرضا حدادپور جهرمی؛

نقد نقد یک «محمدرضا» از یک «محمدرضا» / رفتار قاضی وار «جوان آراسته» در نقد «حدادپورجهرمی» پذیرفتنی نیست!

  • کد خبر : 33108
  • 20 آذر 1400 - 18:29
نقد نقد یک «محمدرضا» از یک «محمدرضا» / رفتار قاضی وار «جوان آراسته» در نقد «حدادپورجهرمی» پذیرفتنی نیست!
وی در مسیر افراطی گری تا آنجا قدم برمی‌دارد که فرایند خلق یک اثر هنری را امنیتی کرده‌، پروندهٔ نویسندهٔ خاطی را از مهد الی اللحد بررسی نموده و خود قاضی شده و بر مسند دادگاه ویژهٔ روحانیت، حکم هم صادر می‌کند!

به گزارش صدای حوزه، امیر حامد ولیان طی یادداشتی به بررسی انتقادات حجت الاسلام محمدرضا جوان آراسته در ارتباط با کتاب ها و نوشته های محمدرضا حدادپور جهرمی که طی مصاحبه با صدای حوزه مطرح کرده بودند، (از اینجا انتقادات جوان آراسته علیه جهرمی را بخوانید) پرداخته است که در ادامه مطالعه می نمایید:

نقد فنی انتقادات

١. به لحاظ فنی، انتقادات آقای محمدرضا جوان آراسته که خود نویسنده است و آثاری چند از خود به جای گذاشته، از آثار آقای محمدرضا حدادپور جهرمی، به سوی افراط و به بیراهه رفته است. سخنان رهبر انقلاب(مدّ ظله) دربارهٔ هنر را نگاه کنید؛ آنقدر روی هنر تأکید دارند که انگار آن را از سایر شیوه های تبلیغی، مهمتر و در اولویت می دانند.

جالب است که آقای جوان آراسته می گوید از اینکه به عرصهٔ هنر ورود پیدا کرده ام راضی ام، اما توصیه نمی کنم سایر طلاب وارد این مسیر شوند! انگار به صورت غیرمستقیم، از خودش و آثارش تبلیغ می‌کند و دیگران را نقد می‌کند و آثارشان را زباله می‌پندارد و مستثنای «الا ماخرج بالدلیل» را خودش معرفی می نماید!

وی در مسیر افراطی گری تا آنجا قدم برمی‌دارد که فرایند خلق یک اثر هنری را امنیتی کرده‌، پروندهٔ نویسندهٔ خاطی را از مهد الی اللحد بررسی نموده و خود قاضی شده و بر مسند دادگاه ویژهٔ روحانیت، حکم هم صادر می‌کند!

جنبهٔ دیگری از افراطی گری آقای جوان آراسته، ادعای نداشتن الگو به منظور معرفی یک نویسنده و هنرمند انقلابی است! این ادعا در حالی است که در جامعهٔ کنونی ما ده‌ها تن از نویسندگان، شاعران و هنرمندان انقلابی همروزگار ما آثاری فاخر و ارزشمند به مخاطبان ارائه کرده‌اند. نویسندگان و هنرمندانی همچون: سیدمهدی شجاعی، رضا امیرخانی، احمد دهقان، محمدرضا سرشار، مصطفی مستور، حبیب احمدزاده، یوسفعلی میرشکاک، امیرحسین فردی، حمید سبزواری، زکریا اخلاقی و…

٢. اساساً هنرمند واقعی، تحت تأثیر شرایط محیط (روزگاری که در آن می‌زید، تمکن مالی یا فقر، شرایط اجتماعی و سیاسی و…) اثرش را خلق می‌کند. نه اینکه اول بنشیند، منویی از فرم‌های هنری به دست بگیرد و فرم خود را انتخاب کند و سپس به فکر انتخاب محتوا بیفتد و از میان مضمون‌های رنگارنگ، یکی را برگزیند و دست آخر این دو را با هم ممزوج کرده و به مثابه‌ محصول یک کارخانه، آن را در ویترین مغازه ها ارائه دهد.

بر این پایه، هر انسانی با هر ایدئولوژی؛ توحیدی و یا الحادی، این مسیر را می‌پیماید. به تعبیر رهبر معظم انقلاب(مدّ ظله) در این مسیر، حق و باطل فرقی با هم ندارند؛ آنچه مهم است این است که در سرتاسر یک اثر هنری انقلابی، ارزش‌های ایدئولوژی اسلام و انقلاب حفظ شده و نتیجهٔ داستان، معرفی یکی از ارزش های اسلام ناب یا حتی معرفی یک ضدارزش و گوشزدکردن عوارض ناشی از آن باشد.

در غیر این صورت، اگر یک نویسندهٔ انقلابی بخواهد بر مبنای آقای جوان آراسته، اثری را خلق کند، در سیر داستان نویسی، باید همهٔ منکرات از جمله دزدی کردن، دروغ گفتن، تهمت زدن، پرخاشگری و… را از داستانش حذف کند؛ چرا که صرف حذف احساسات عاطفی یک مرد به زن و بالعکس ترجیح بلامرجح است!

٣. آنچه می‌توان از مجموع نقد آقای محمدرضا جوان آراسته و نگاهی به آثار آقای محمدرضا حدادپور نتیجه گرفت، اختلاف این دو نویسنده در جامعهٔ هدف یا به اصطلاح، گسترهٔ مخاطب یک اثر هنری است. آقای جوان آراسته اصرار دارد گسترهٔ مخاطب یک اثر هنری، محدود به افراد انقلابی، مؤمن و پایبند به ارزش‌های اسلام و انقلاب باقی بماند، ولی بر اساس سخنان ارزشمند رهبر انقلاب، اگر قرار است ما قلب‌های تمامی انسان‌ها را تسخیر کنیم باید روز به روز گسترهٔ مخاطبان خود را افزون‌تر کنیم.

لذا صرف بیان احساسات یک خانم به یک آقا و بالعکس، نباید دست‌مایه‌ی چسباندن برچسب «جنسی بودن» یا به اصطلاح «اروتیک بودن» به آن اثر شود‌؛ در غیر این صورت آثار رضا امیرخانی که مورد استقبال رهبری به عنوان یک نویسندهٔ انقلابی، مثل «من او»، «بیوتن» و… قرار گرفته است، سرشار از مضامین جنسی و اروتیک خواهد بود!

همچنین اشعار حضرت حافظ مانند «شیوهٔ چشمت فریب جنگ داشت/ ما خطا کردیم و صلح انگاشتیم» و اشعار امام خمینی(ره) مانند «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم/ چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم» و قس علی هذا…

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33108
  • نویسنده : امیرحامد ولیان

مطالب مرتبط

30آذر
سخنی کوتاه با متحصنین
13آذر
شهروندان فضای مجازی و تربیت دیجی‌نیتیو ها
حجت الاسلام جوان آراسته طی یادداشتی نوشت:

شهروندان فضای مجازی و تربیت دیجی‌نیتیو ها

14مرداد
رمان مذهبی؛ بستری برای انتقال مفاهیم دینی/جای خالی موضوع خانواده در دروس حوزه علمیه خواهران
در مصاحبه اختصاصی صدای حوزه با بانوی طلبه، نویسنده و حافظ قرآن مطرح شد؛

رمان مذهبی؛ بستری برای انتقال مفاهیم دینی/جای خالی موضوع خانواده در دروس حوزه علمیه خواهران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. نمی دانم آقای ولیان این استناد به سخنان مقام معظم رهبری در باب هنر چه نقضی به سخنان آقای آراسته بود ؟چون که مخاطبان هنرمندان صرفا مذهبی های انقلابی نیستند پس حق داریم با محتوای جنسی و غیر مشروع و غیر اخلاقی و…استفاده بکنیم؟خلطی بزرگی که آقایان انجام می دهند در باب تسخیر قلوب مردم این است که دغدغه مقام معظم رهبری از تسخیر قلوب این است که مردم به ارزش های اسلامی و انقلابی جذب شوند آقای ولیان و حدادپور و…خود را مصداق اسلام می دانند محبوبیت کسب کردن خودشان را مساوق محبوبیت اسلام می دانند در حالی که از مرام مکتب اسلام فرسنگ ها دور هستند .

  2. به شما. چقد داده که ازش دفاع کنین دین ندارید لااقل آزاده باشید
    نوشته های این آقا اثر هنری نیست پر از سکس خیالی است که جان و روح را ظلمانی و تاریک میکند و نسخه فساد میپیچد و اصلا هیچ هدف و منطقی که به نفع فرهنگ ما باشد در آن نیست جز پول پول پول
    تو رو خدا رحم کنید به روح نوجوانان
    این چه مقایسه ی مع الفارقی است اشعار امام یک ظاهر دارد اما دریایی از باطن و هدایت در آن نهفته است اما استفراغات تهوع آور این طلبه پول. پرست بی دین که دارای روانپریشی سکسی است جز ظاهر و فقط ظاهر پوچ چیزی نیست و بس
    لطفاً بیدار شوید و حرفهای رهبری را تحریف نکنید کجا رهبر فرمودند که با گناه جوانان را جذب کنید خوب یه تور آنتالیا هم دختر پسری همراه سکس برا جذب بیشتر تجویز بفرمایید
    و

  3. نقد شما چرند محض بود.‌حرفهای اقای جوان کاملا درسته و‌نوشته های اقای حدادپور بسیار سطح کیفی نازلی داره. نقد شما بر اثر بی سوادی ادبی شماست گرامی

  4. کاملا مشخص است که نویسنده این متن، شناختی از اقای جوان آراسته نداشته اند و به صرف مطالب یک مصاحبه و بدون آگاهی از پشتوانه فکری گوینده دست به نقد زده اند،. امری که خود نویسنده از آن می نالد!

  5. پاسخی سراسر احساسی و از سر عصبانیت از اقای ولیان. نقد اقای اراسته، کاملا بجا بوده.

  6. این مطلب را کاملا قبول دارم…نکات درستی مطرح کردن…..آقای جوان آراسته هم که خیلی حساس به نکات جنسی کتاب شده ،احیانا خودشون مشکل دارن!!!!
    به دوستانی که این نکات ریز جنسی در کتاب های آقای حدادپور به چشمشمون اینقدر بزرگ اومده که مصداق زباله دونستم آثار فاخرو بزرگشون را پیشنهاد می کنم به کتابهای خارجی که رهبری اینقدررررررررر ازشون تعریف کردن مراجعه کنند و ببینند چقدررررررررررر صحنه های درب و داغون جنسی توش هست!!!! ‌‌‌
    روح حاکم بر کتاب‌های آقای حدادپور جهرمی به خصوص حیفا ،،،ساختن سرباز برای امام زمانه!!!!!
    اونی که نگرفته بره با نیت خالص بخونه کتابارا!!!!!!!!!

  7. 🤣🤣

    بهر حال

  8. 😂😂😂😂

    همیشه همین بوده آقای ولیان…. همیشه در پاسخ به حرف حساب، باید احساسی و تعصبی برخورد کرد تا چند نفری هم به لحاظ احساسی تحریک بشوند و شما را تایید کنند….

  9. استفاده از مضامین جنسی برای جذب مخاطب و دلالت او به مسیر هدایت همان دعوای قدیمی و پرتکرار را تواعی میکند که «هدف وسیله را توجیه میکند یا نه؟»

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.