• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
اثری از استاد رحیم پورازغدی در نقد لایه های پنهان و آشکار

۲۰۳۰ مدیریت غرب بر زندگی شرق

  • کد خبر : 32716
  • 15 آذر 1400 - 11:21
۲۰۳۰ مدیریت غرب بر زندگی شرق
جالب است بدانید که 2030 را خود آمریکا امضا نکرده است. چندین کشور اروپایی همچون آلمان و فرانسه و نیز برخی کشورهای پرجمعیت و وسیع دنیا مانند برزیل 2030 را امضا نکردند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، کتاب “۲۰۳۰ مدیریت غرب بر زندگی شرق” اثر استاد حسن رحیم پورازغدی که در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده خدمت مخاطبین گرامی معرفی می شود. این کتاب گفتارهایی در نقد لایه های پنهان و آشکار “سندتوسعه پایدار” بوده که در شش فصل به کوشش حجت الاسلام حسین ایزدی تدوین و تنظیم شده است.

در این اثر جناب استاد رحیم پور، اشکالات جدی و بنیادی بر سند ۲۰۳۰ مطرح کرده و آن را در حد یک کاپیتولاسیون بین المللی تبیین نموده و به چالش کشیده است.در بیشتر فصل های کتاب، بیش از هفتاد بند سند ۲۰۳۰ مورد بررسی و ارزیابی انتقادی قرار گرفته و در دو فصل نهایی نیز نمونه هایی از اخطارهای یونسکو به کشورها را بازخوانی کرده و طی پرسش های اصلی و بنیادی در نسبت با این سند استعماری، الزام آور بودن آن را هم برخلاف ادعای برخی از مسئولین وقت دولت اعتدال، به اثبات رسانده و تشریح کرده است. گزیده هایی از این اثر را در ادامه مطالعه بفرمایید:

۲۰۳۰ را خود آمریکا امضا نکرده است.

جالب است بدانید که ۲۰۳۰ را خود آمریکا امضا نکرده است. چندین کشور اروپایی همچون آلمان و فرانسه و نیز برخی کشورهای پرجمعیت و وسیع دنیا مانند برزیل ۲۰۳۰ را امضا نکردند. آمریکا اعلام کرد هر قانونی که خارج از آمریکا نوشته شود، حتی جهانی هم اجرا شود، برای ما لازم الاجرا نیست و ما فقط تابع قوانینی هستیم که در کنگره و سنا در داخل آمریکا تصویب می شود. لااقل ما به اندازه آمریکا اصول گرا باشیم. هیچ جا تن به ذلت و حق تحفظ و امتیاز دادن نمی دهد.

اسرائیل حتی یک قرارداد بین المللی را امضا نکرده است. منافع و حتی جنایتش محفوظ است. ولی ما حتی وقتی حق مطلق و صددرصد با ماست می ترسیم! نقض هم که می کنیم، می گوییم به گونه ای نگویید که یونسکو ناراحت شود! سیصدهزار شهید ندادیم که سازمان های بین المللی، استعماری و امثال یونسکو بر ما حاکم شوند!(صفحه۲۰۹)

در بخش دیگری از کتاب آمده است: در سند ۲۰۳۰ تا اینجا دخالت می کنند که می گویند تربیت معلم های تان باید زیر نظر ما باشد، نظام آموزشی تان را باید تغییر بدهید، هرسال باید به ما گزارش بدهید، آمار داخل کشور را باید مدام و به طور شفاف و به روز به ما بدهید، حتی خود ما می آییم آمارگیری و نظارت کامل می کنیم.(صفحه ۹۷)

و در جای دیگری از کتاب، در تبیین و نقد بند هفتم سند ۲۰۳۰ می نویسد: من از آقای وزیرخارجه محترم پرسیدم که در همین سند ۲۰۳۰ که شما در جریانش بودید اگر در تفسیر این واژه ها و کلمه ها بین ما و آنها اختلاف شود، تفسیر چه کسی معیار است؟ ایشان صریح گفت: تفسیر آنها معیار است، حال می گویند ما حق تحفظ داریم، اما هر سال در سازمان ملل از لحاظ حقوق بشر محکوم می شویم. چون شما پیمان های حقوق بشری را امضا کردید، اوست که می گوید که یکی از حقوق بشر، ازدواج همجنس بازهاست.(صفحه ۱۱۹)

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32716
  • نویسنده : حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو

مطالب مرتبط

04فروردین
هماهنگی و همفکری بین مدرسه و خانواده، ضرورتی اجتناب ناپذیر در تربیت است
19بهمن
استفاده از سند ۲۰۳۰ برای سکولاریزه کردن جامعه سنتی عربستان
سندی لو رفته از اقدامات و طرح های مشکوک بن سلمان؛

استفاده از سند ۲۰۳۰ برای سکولاریزه کردن جامعه سنتی عربستان

14بهمن
بررسی تقابل نگاه فمنیستی و ارزشی در موضوع ازدواج و فرزندآوری/بر اساس سند ۲۰۳۰ اگر دختر و پسر رابطه جنسی نداشته باشند، بیمار هستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.