• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
گزارشی از فعالیت های یک امام محله پرتلاش؛

از طرح ترک اعتیاد معتادان تا راه اندازی مزون ازدواج آسان با حمایت مسجدی ها

  • کد خبر : 32302
  • 08 آذر 1400 - 12:27
از طرح ترک اعتیاد معتادان تا راه اندازی مزون ازدواج آسان با حمایت مسجدی ها
ازدواج آسان، یکی از اموری است که به همت حجت الاسلام باستین با راه اندازی مزون ازدواج آسان و تامین رایگان لباس عروس و داماد و دیگر ملزومات جشن عروسی برای زوج های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت، از شعار به عمل تبدیل شده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام «عبدالرسول باستین»، امام محله نایبند جنوبی بندرعباس از جمله ائمه جماعاتی است که به همت و اراده او مسجد امام زین العابدین(ع) هم برقرار شده و هم در مسیر تراز و احیای کارکردهایی که اسلام برای مسجد در نظر دارد، حرکت می کند.

به گفته وی قرارگاه تحول محله در مسجد زین العابدین(ع) با همکاری همه ارکان مسجد اعم از بسیج، کانون فرهنگی هنری و … شکل گرفته و در حوزه های پزشکی، اجتماعی، مسکن، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، کمک به محرومان در زمینه های مختلف خدمت رسانی می کند.

تشکیل تیم پزشکی برای رسیدگی به محرومان

حجت الاسلام باستین ادامه داد: در این راستا تیم پزشکی مسجد به صورت ماهانه خدمات رایگان ویزیت و مشاوره پزشکی را به بیماران بی‌بضاعت و کم بضاعت ارائه می کند و در پی تعامل با چند آزمایشگاه امکان آزمایش رایگان و کم‌هزینه بیماران محروم را فراهم کرده ایم.

وی تصریح کرد: این تیم پزشکی در فرآیند واکسیناسیون کرونا نیز همکاری گسترده ای داشتند و با حضور در منزل افرادی که امکان خررج از منزل و حضور در مراکز واکسیناسیون را نداشتند، به همگانی کردن واکسینه کرونا در سطح محله کمک شایانی کردند.

این امام محله جهادگر و پرتلاش به اشاره به تاکید و توصیه مقام معظم رهبری نسبت به رزمایش و نهضت مواسات، بیان کرد: در این راستا و با همکاری خیران بیش از ۱۱ مرحله بسته های معیشتی تهیه و بین محرومان توزیع شده است با توجه به تعدد خانواده های بی بضاعت و آسیب‌دیده اقتصادی در دوران کرونا، ما محرومان شناسایی شده را تقسیم بندی کرده و در هر مرحله تعدادی از آنها را تحت پوشش های حمایتی قرار دادیم.

به گفته وی تهیه و توزیع ماسک میان اهالی محله نیز از فعالیت های قرارگاه مسجدمحورِ تحول محله نایبند جنوبی بندرعباس درد وران شیوع کرونا بوده است چنان که تا کنون ۱۲ هزار عدد ماسک توزیع شده است.

پر کردن خلاءهای آموزش مجازی برای دانش آموزان کم‌بضاعت

امام محله نایبند جنوبی بندرعباس با اشاره به خدمات اجتماعی ارائه شده توسط اهالی مسجد امام زین العادبین(ع)، ابراز کرد: با توجه به تعطیلی مدارس در دوران شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش و مشکلات متعددی که این نوع از آموزش برای خانواده های محروم ایجاد کرد، ما در مسجد هشت دوره کلاس حضوری تدریس ریاضی برای دانش آموزان برگزار کردیمتا اندکی از بار این مشکلات کاسته شود.

ترک اعتیاد معتادان با حمایت مسجدی ها

کمک به ساخت و تعمیر منزل محرومان و ایجاد فرصت ترک اعتیاد افراد مبتلا به مواد مخدر نیز از دیگر فعالیت های اجتماعی‌ای است که حجت الاسلام باستیم به عنوان امام محله، مسجدی را برای آن فعال کرده است. چنان که در پی تفاهم با دو کمپ ترک اعتیاد، افراد معتاد را به آنها معرفی و هزینه کامل فرآیند درمان آنها را تامین کردیم.

ازدواج آسان دیگر محوری است که قرارگاه تحول محله در مسجد زین العابدین(ع) به همت امام پرتلاش و مردمی خود به میدان آن وارد شده و با راه اندازی مزون ازدواج آسان و تامین رایگان لباس عروس و داماد و دیگر ملزومات جشن عروسی زوج های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت، توانسته آن را از شعار به عمل تبدیل کند. به گفته حجت الاسلام باستین این طرح با استقبال خوبی از جانب مخاطبان مواجه شده تا جایی که حتی از شهرهای دور همچون بشاگرد برای استفاده از خدمات این مزون درخواست داشته ایم. تنها هزینه شستشوی لباس از عروس و دامادها گرفته می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه های قرارگاه تحول محله در مسجد زین العابدین(ع) بر کودکان و نوجوانان تمرکز دارد، تاکید کرد: در این راستا آموزشگاه مداحی ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال فعال و هیئت نوجوانان مسجد نیز راه اندازی شده است و مهد و پیش دبستانی قرآنی مسجد نیز پذیرای کودکان است. با همین برنامه ها توانستیم در دوره کرونا چهار سرود را که صفر تا صد آن توسط خود بچه های مسجد انجام شد، تولید کنیم.

حجت الاسلام باستین با بیان اینکه ۱۷ سال است امامت محله نایبند بندرعباس را بر عهده دارد، گفت: در این مدت با همکاری اهالی محله و مسجد و تجمیع ارکان مسجد اعم از بسیج، مرکز نیکوکاری، کانون فرهنگی هنری و … تلاش کرده ایم همه کارکردهای مسجد در حوزه های مختلف را احیاء کنیم.

چنان که بچه های مسجد امام زین العابدین(ع) محله نایبند بندرعباس هم در فضای مجازی و تولید محتوای خوب برای نشر در این فضا تبحر و فعالیت دارند و هم در رشته های ورزشی می درخشند و دو سه تن از بچه های محله از قهرمانان جهان هستند و در ورزش های رزمی، پرورش اندام و کشتی نیز استعدادهای ملی داریم.

وی از اجرای طرح «البوم افتخارات محله» در این مسجد خبر داد و بیان کرد: در این طرح فراخوانی اعلام شد تا همه دارندگان استعداد و مهارت، تولیدات و دستاوردهایشان را در قالب یک نمایشگاه عرضه کنند، این طرح توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

اجرای طرح «پنجشنبه های آینده سازان»

طرح «افتخار خدمت» ویژه خدمت رسانی به خانواده شهدا، طرح «پنجشنبه های آینده سازان» با هدف تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی در ایام تعطیلی مدارس و آموزش فعالیت های مهارتی، فرهنگی، آموزشی، هنری، علمی و آموزشی و … به بچه های مسجد در روزهای پنجشنبه، طرح «دیوار به دیوار خدا» ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع اعتکاف و با هدف تربیت نیرو و طرح «چهارشنبه های رضوی» از دیگر اقداماتی است که قرارگاه تحول محله در مسجد زین العابدین(ع) به همت امام محله پرتلاش خود موفق به اجرای آنها شده است.

همچنین است، طرح «در محضر معبود» با محور گسترش فرهنگ نماز، طرح «زکات زیبایی» با موضوع حجاب و طرح «شفاعت» با موضوع جمع آوری کمک های مردمی برای انجام فعالیت های فرهنگی مسجد.

بنابر آنچه مرور شد اگرچه بسیاری از ما برای رقم زدن اتفاقات خوب و اثرگذار منتظر منابع مالی آنچنانی و نیروهای انسانی زبده و تربیت شده هستیم، اما حجت الاسلام باستین و دیگر امامان جماعت در محلات سراسر کشور ثابت کرده اند که کارهای بزرگ با اراده های بلند شدنی است حتی اگر دست ها به لحاظ عده و عده ظاهری خالی باشد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32302
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

13آذر
معرفی هویت دختر اسلامی ایرانی در قالب فیلم کوتاه
گزارشی از فعالیت های کانون فرهنگی مسجد حضرت قائم(عج) شهرستان پاکدشت؛

معرفی هویت دختر اسلامی ایرانی در قالب فیلم کوتاه

10آذر
ترویج کتابخوانی حرفه ای با محوریت کانون فرهنگی مسجد
در روستای عصمت آباد از توابع شهرستان بوئین زهرا صورت گرفت؛

ترویج کتابخوانی حرفه ای با محوریت کانون فرهنگی مسجد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.