• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی طی بیانیه ای مطرح کرد؛

الگوی معیوبِ تجمع، قدرت روایت خواسته های عمیق تحول خواهان بخش سلامت کشور را ندارد!

  • کد خبر : 32252
  • 07 آذر 1400 - 16:18
الگوی معیوبِ تجمع، قدرت روایت خواسته های عمیق تحول خواهان بخش سلامت کشور را ندارد!
حجت الاسلام کشوری: با احتسابِ نه دلیل، کشور جمهوری اسلامی ایران، نیازمند یک تحول اساسی در مدیریت، مفاهیم و پروتکل های پیشنهادی فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی طی بیانیه ای، خواستار تحول در ساختار کشور و تغییر در روند اعتراضات بوده و مخالفت خودرا با تجمعات پی در پی ابراز داشته که در ادامه متن بیانیه را مطالعه می نمایید:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با قلبی امیدوار به آینده ، درباره روش مواجهه صحیح با تسلط عجیب سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی (Who) بر بخش سلامت جامعه ایران، نکاتی را مطرح می نمایم. این تذکرات را بر پایه اصول مطرح در فقه نظام مطرح می کنم و تلاش می کنم از استحسان، ساده اندیشی و تقلید از روش های غربی در فرآیند نظام سازی پرهیز کنم.

نکته اول اینکه : با احتسابِ نه دلیلِ: ۱- تجربه عبرت آموز کنترل جمعیت شیعیان ایران، ۲- تجربه عبرت آموز تولید غذای خطرناک تراریخته و ناسالم و تقلید محض و غیر علمی سازمان غذا و دارو از کُدِکس آلیمنتاریوس (Codex Alimentarius)، ۳- تجربه عبرت آموز استفاده از آفت کش های شیمیایی و سرطان زا در بخش کشاورزی و باغی ، ۴- گسترش بیماری های غیر واگیر قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت، سرطان ، ۵- گسترش بیماری های روحی، افسردگی و جنون ۶- تقلیل داستان بیوتروریستی کرونا به یک بیماری مبهم، ۷- ناکارآمدی پروتکل های پیشگیری از بیماری در وزارت بهداشت، ۸- گسترش پدیده قبیح مافیای دارو و ۹- تقلید بخش سلامت کشور از سازمان بهداشت جهانی؛ کشور جمهوری اسلامی ایران، نیازمند یک تحول اساسی در مدیریت، مفاهیم و پروتکل های پیشنهادی فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.

نکته دوم آنکه : بسیاری از مردم و نخبگان، معایب بخش سلامت کشور را می دانند؛ ولی از الگوی جایگزین آن درکی روشن و تفصیلی ندارند. برای حل این مشکل، شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی بر اساسِ مفاهیم جدید “نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری”، نظام سلامت جایگزین را در بخش های ۱-مبانی نظری ، ۲- پیشگیری و درمان بیماری و ۳- ساختار اجرائی و مدیریتی تبیین کرده است. به عبارت بهتر با همکاری گسترده مردم و نخبگان در “بخش مبانی نظری” بر اساسِ مفاهیم ۱- جدول تنظیم روابط انسانی، ۲- جدول تسخیر شئ پایه، ۳- جدول اسماء الهی، ۴- روش تحقیق فقهی در حوزه پزشکی، در “بخشِ پیشگیری و درمان” بر اساس مفاهیم پنج نظریه ۱- الگوی فقهی تحلیل بیماری، ۲- اندام شناسی فقهی، ۳- الگوی هفت بخشی ایمنی، ۴- الگوی فقهی تعریف و استعمال دواء، ۵- الگوی فقهی ارزیابی غذا و در “بخش مدیریتی و اجرائی” بر اساسِ سه اصل ۱- قطع ارتباط مالی پزشکان و مردم (کراهت ارتزاق از پزشکی)، ۲- آموزش حداکثری اقدامات پیشگیرانه از بیماری به مردم و ۳- تلاش برای اصلاح الگوی تغذیه و سایر ساختارهای مرتبط با سلامت، تبیین نظام سلامت مطلوب و بازسازی در حوزه سلامت کشور را آغاز کرده ایم.

نکته سوم اینکه: بازسازی نظام سلامت کشور را از طریق الگوی تجمع های پی در پی و تحصن پی گیری نمی کنیم. الگوی معیوب و ناقص تجمع، قدرت روایت مفاهیم غنی طب اسلامی برای مردم و نخبگان را ندارد و به تدریج تحول خواهان حوزه سلامت کشور را به عنوانِ جریانی مخالف خوان و کم اطلاع معرفی خواهد نمود. برای دستیابی به تفاهم حداکثری درباره “طرح جایگزین حوزه علمیه قم برای سلامت مردم ایران”، خاضعانه همه برادران و خواهران انقلابی خویش را به تحول در شیوه نظام سازی و تغییر در روش مبارزه با سلطه نامشروع سازمان بهداشت جهانی دعوت می کنم. برگزاری نشست های تخصصی پی در پی و معرفی نظریات کارآمد طب اسلامی در همه حوزه های سلامت، بخش اصلی روش پیشنهادی اینجانب برای پیگیری تحول در حوزه سلامت است.

علی کشوری – دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی

جمعه انتظار حضرت ولی عصر ارواحنا فداه – ۵ آذر ۱۴۰۰ – حوزه علمیه قم

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32252
  • منبع : سایت فقه نظام

مطالب مرتبط

10دی
کارشناسان اقتصادی معتقد به توسعه پایدار، به نفع سرمایه داران سخن می گویند!
15آذر
دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام
نامه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به آیت الله رئیسی؛

دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام

10فروردین
برای نشر یک خبر سه روش وجود دارد!
یادداشت دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در ارتباط با الگوهای انتشار خبر؛

برای نشر یک خبر سه روش وجود دارد!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.