• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی:

برای دینِ فرزندانمان باید معلم خصوصی بگیریم

  • کد خبر : 32243
  • 07 آذر 1400 - 14:04
برای دینِ فرزندانمان باید معلم خصوصی بگیریم
قرائتی: برای شیمی و فیزیک فرزندانمان، معلم خصوصی می‌گیریم؛ توصیه من این است که یک معلم خصوصی هم برای دین فرزندانتان به کار بگیرید.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور روز پنج‌شنبه در اجلاسیه استانی نماز و آیین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان سمنان در امر نماز که در حسینیه شهدای سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد، خطاب به مدیران اظهار کرد: کار اصلی در حوزه نماز و قرآن، آن است که شما خودتان عمل و باور کنید که در زمینه ترویج فرهنگ نماز و قرآن کریم به مطالعه نیاز است؛ این سخنرانی‌ها درد چندانی را دوا نمی‌کند و نقش مسکن موقتی را برای ما و شما دارد.

او گفت: امروز همه باید بدانیم که هیچ کدام از ما «فارغ‌التحصیل» نیستیم و خداوند متعال نیز این را به پیغمبر گرامی اسلام (ص) هم می‌گوید که تو پیغمبر شده‌ای؛ اما فارغ‌التحصیل نشده‌ای.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: رسیدن به مدارک تحصیلی تازه آغاز راه است و اگر توانستیم از آن استفاده کنیم، اهمیت دارد. همه ما همواره باید در حال تعلم باشیم.

قرائتی گفت: اشکال امروز ما این است که تا مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه می‌گیریم، می‌گوییم «فارغ‌التحصیل» شده‌ایم؛ در حالی که باید همواره مطالعه کنیم و تازه آغاز راه هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور توصیه کرد: کتابی را مطالعه کنید که نویسنده‌اش بالای ۴۰ سال درس خوانده باشد و دارای غنای کافی باشد.

قرائتی خطاب به حاضران گفت: اگر می‌خواهید به فرهنگ نماز و قرآن کریم کمک کنید، باید برنامه منظم مطالعاتی داشته باشید؛ مدیر خوب آن است که بگوید تا امروز چه کارهایی را انجام نداده است؛ تا اینکه بگوید چه کرده‌ام؛ شما می‌توانید بگویید چند تارک‌الصلاه را تا امروز نمازخوان کرده‌اید؟

او ادامه داد: بسیاری از مفاهیم در تفسیر قرآن کریم معنا می‌شود و باید به این امر توجه داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر آمریکا از شما عصبانی شد، بدانید کارتان درست است و اگر از شما راضی شد، بدانید جایی از کارتان اشکال دارد. امروز حرکت‌های علمی و اختراعات و هر حرکتی که دشمن و کفار را عصبانی کند، جزو اعمال صالح محسوب می‌شود.

دختران و پسران ما در معرض خطرات جدی هستند و از در و دیوار و برایشان شبهه می‌بارد

قرائتی اضافه کرد: امروز موضع‌گیری، کار و نظرات شما باید کفار و دشمنان اسلام را به غیظ آورد و این برای شما عمل صالح خواهد بود.

او گفت: همه کارمندان دولت باید کتاب‌های حوزه نماز را بخوانند و در خانه‌ها نیز کتاب‌های مربوط به نماز وجود داشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: صدها عنوان کتاب در ستاد اقامه نماز منتشر شده است و باید حداقل هفته‌ای نیم ساعت برای مطالعه این کتاب‌ها وقت گذاشته شود.

قرائتی گفت: شماره تلفن یک اسلام‌شناس لازم است و همواره باید همراه شما باشد؛ چراکه شرایط دنیا به‌گونه‌ای شده که حتی با پیام‌های فضای مجازی هم امروز بی‌دین می‌شویم.

او تصریح کرد: این روزها فرزندان ما در فضای مجازی با این همه هجمه و شبهه، چطور می‌خواهند دینشان را حفظ کنند؟ برخی فرزندان ما امروز با شبهه‌های فراوان کفار و دشمنان اسلام، دینشان را از دست می‌دهند و باید در این زمینه توجه لازم صورت گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دختران و پسران ما در معرض خطرات جدی هستند و از در و دیوار و برایشان شبهه می‌بارد؛ باید جلسات خانگی را راه بیندازید که راه نجات ما در همین جلسات است.

برای دین فرزندانمان هم باید معلم خصوصی بگیریم

قرائتی بیان کرد: برای شیمی و فیزیک فرزندانمان، معلم خصوصی می‌گیریم، توصیه من این است که یک معلم خصوصی هم برای دین فرزندانتان به کار بگیرید.

او بیان کرد: امروز توقف ممنوع است و علم ما باید هر روز بیشتر و نماز ما با کیفیت بهتری اقامه شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: کارهای جدیدی باید در حوزه نماز در ادارات انجام شود و این امر به‌خصوص برای طلبه‌ها بسیار مهم است.

قرائتی بیان کرد: مدیران باید در صف نخست نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی باشند تا کارکنان هم به نماز جماعت بیایند و اگر مدیری در اتاقش نماز بخواند، کارکنان هم در اتاق طبقه دوازدهم نماز می‌خوانند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32243
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

01خرداد
نماز اول وقت پیرمرد دست‌فروش
روایتی جالب از یک کاربر شبکه های اجتماعی؛

نماز اول وقت پیرمرد دست‌فروش

14فروردین
نماز جماعت متفاوت در روز طبیعت
به همت برخی خانواده های مومن صورت گرفت؛

نماز جماعت متفاوت در روز طبیعت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.