• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران در بهار ١٤٠٠ منتشر شد؛

کاهش ۳/۸۵ درصدی موالید نسبت به سال قبل/ سهم ناچیز فرهنگ اسلامی-ایرانی در تلویزیون

  • کد خبر : 31482
  • 25 آبان 1400 - 16:38
کاهش ۳/۸۵ درصدی موالید نسبت به سال قبل/ سهم ناچیز فرهنگ اسلامی-ایرانی در تلویزیون
در بهار ١٤٠٠، تعداد موالید به ثبت رسیده در مقایسه با فصل مشابه سال قبل (بهار ١٣٩٩) ١٠٨١٦ مورد کاهش یافته است.

به گزارش صدای حوزه، به نقل از سایت مرکز آمار ایران، این مرکز با استناد به رویکرد توسعه آمارهای رسمی کشور و در راستای پاسخگویی به نیازهای مسئولین، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اقدام به انتشار گزارش اختصاصی فصلی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران با استفاده از اطلاعات آماری ثبتی در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های حاصل از آمارگیری‌های میدانی مرکز آمار ایران نموده است.

خلاصه­‌ای از نتایج این نشریه در فصل بهار ١۴٠٠ به شرح زیر است:

آمار موالید، ازدواج و طلاق

براساس نتایج این نشریه در بهار ١۴٠٠، تعداد ٢۶٩٧۴٨ ولادت‌‌ به ثبت رسیده است که در مقایسه با فصل قبل از آن (زمستان ١٣٩٩) ١٢٧۴۴ مورد افزایش و فصل مشابه سال قبل (بهار ١٣٩٩) ١٠٨١۶ مورد کاهش یافته است.

در بهار ١۴٠٠ تعداد رویداد ازدواج و طلاق به­ ترتیب برابر ١۵٨٩٩٢ و ۴١٧۵٧ ثبت شده است که نسبت به فصل قبل از آن به ‌ترتیب ٢٣١٣٩ و ١٠٣۴٠ واقعه افزایش و کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل به­ ترتیب ٢٣,۶و ١۶.۴ درصد افزایش و کاهش یافته است.

آمار جمعیت فعال به لحاظ اقتصادی

جمعیت فعال به لحاظ اقتصادی کشور ٢۵٩۶٧ هزار نفر برآورد شده است، که نسبت به فصل قبل از آن ٣۵۴ هزار نفر و نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن ۴٩٩ هزار نفر افزایش داشته است. بنابراین، نرخ مشارکت اقتصادی در بهار ١۴٠٠، ۴١,۴ درصد می­باشد که نسبت به فصل قبل از آن ٠.۵ واحد درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٠.۴ واحد درصد افزایش یافته است. حسب نتایج، نرخ بیکاری جمعیت ١۵ ساله و بیش‌تر در بهار ١۴٠٠ برابر ٨.٨ درصد بوده است که نسبت به فصل قبل ٠.٩ واحد درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل، ١.٠ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین، نرخ بیکاری جمعیت دارای تحصیلات عالی در سال ١٣٩٩، ١۴.٢ درصد بوده است.

آمار مرگ و میر‌های غیر‌طبیعی

تعداد مرگ و میر‌های غیر‌طبیعی ١٠٣٣٨ مورد بوده است که در صدر آن حوادث رانندگی و ترافیکی با ۴١٢٩ مورد قرار دارد. مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نسبت به فصل قبل از آن ۵٠۴ مورد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۴٧ مورد افزایش داشته است.

آمار تولید برنامه­‌های تلویزیونی

در بهار ١۴٠٠ میزان برنامه­‌های تلویزیونی تولید و پخش شده به تفکیک محورهای اصلی ١٣٢٠ ساعت بوده است که از این میزان برنامه تلویزیونی تولید و پخش شده، سیاست­های رشد جمعیت جوان پویا و بالنده ٨,٧ درصد، ازدواج ۴.٣ درصد، آسیب­های اجتماعی شامل طلاق، مواد مخدر، مشروبات و مفاسد به ترتیب ١.٨، ١.٨، ٠.٣و ٢.٣ درصد، خانواده و زنان ٧٧.۶ درصد، فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی ٣.٢ درصد بوده است.

آمار (پوشش حمایتی) بیمه تامین اجتماعی

براساس نتایج این نشریه، نسبت پشتیبانی(پوشش حمایتی) بیمه تامین اجتماعی برابر ۴,٣ بوده است که نسبت به فصل قبل از آن و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٠.١ واحد کاهش داشته است. همچنین در بهار ١۴٠٠، تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی به ترتیب ١۴۵۴۶۵٩۶ و ٢٢۵٠۶۶١١ نفر بوده است. از این تعداد، بیمه شدگان اصلی و تبعی بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی به ترتیب ٢٠٠٨٩٩ و ٢٩۴٣۶٩ نفر بوده است که نسبت به فصل قبل به ترتیب ١٣٠٨٣ و ١٨٧٢٨ نفر کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٢۴٧۴ نفر افزایش و ٨١٢٧٨ نفر کاهش داشته است. فایل  الکترونیکی این نشریه در بخش تازه‌های نشر قابل دسترسی است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31482
  • منبع : مرکز آمار ایران

مطالب مرتبط

28فروردین
۷ راهکار اسلام برای افزایش محبت میان همسران
در گفت‌وگو با اساتید و کارشناسان مطرح شد؛

۷ راهکار اسلام برای افزایش محبت میان همسران

26اسفند
اهمیت به نظر پدر و مادر برای ازدواج در بین دختران بیش از پسران است
23اسفند
تفکر «ضروری نبودن ازدواج» در جوانان تحصیل کرده بیشتر است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.