• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

1
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مطرح کرد؛

ضرورت نگارش مداخل امامتی در قالب دائره المعارف و دانشنامه

  • کد خبر : 31400
  • 25 آبان 1400 - 11:05
ضرورت نگارش مداخل امامتی در قالب دائره المعارف و دانشنامه
مدیر بنیاد امامت دانشنامه اهل بیت (ع): یکی از بزرگترین کارهایی است که به عنوان یک کار مجموعه ای و مرجع، در دست اقدام است. از این فرصت پیش آمده باید استفاده کرد و معارف و سیره این بزرگان را نشر و گسترش داد.

به گزارش صدای حوزه، در جلسه‌ای که برای بررسی، آمادگی و هماهنگی نویسندگان مداخل حوزه امامت، برای نگارش مداخل امامتی دانشنامه اهل بیت علیهم السلام در بنیاد علمی فرهنگی امامت تشکیل شد، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی مدیر بنیاد امامت و گروه بخش کلام و اجتماعی دانشنامه اهل بیت علیهم السلام بر ضرورت نگارش دائره المعارفی موضوعات امامتی تأکید کرد.

وی بیان کرد: با توجه به تشکیل کارگروه امامتی که مدتها است در بنیاد امامت و حوزه علمیه قم تشکیل شده است ابراز امیدواری کردند که این هسته علمی، تبدیل به یک گروه بزرگ‌تر شده و آثار و تولیدات ماندگاری را برجای بگذارند، که یکی از این آثار ماندگار، نگارش موضوعات امامتی در قالب تولیدات علمی و بروز دنیاست و از جمله آن، دانشنامه نگاری، موسوعه نویسی، در آمد نویسی و موارد مشابه است.

سبحانی تاکید کرد: با توجه با اینکه امروزه قالب تولید آثار و ادبیات علمی متحول شده و به سمت دائره المعارف و دانشنامه نویسی، موسوعه نگاری یا نگارش مجموعه مقالات و نمونه‌های مشابه سوق پیدا کرده است، لازم و ضروری است که برای اهل بیت علیهم السلام نیز، به سمت این گونه از نگارش‌ها رفت و معارف اهل بیت علیهم السلام را در همه جا عرضه کرد.

مدیر گروه کلام و اندیشه سیاسی و اجتماعی افزود: شاید بتوان گفت از بعد از انقلاب اسلامی، دانشنامه اهل بیت علیهم السلام یکی از بزرگترین کارهایی است که برای اهل بیت علیهم السلام به عنوان یک کار مجموعه‌ای و مرجع، در دست اقدام است و لذا باید از فرصت پیش آمده استفاده کرد و معارف و سیره اهل بیت علیهم السلام از این طریق نشر و گسترش داد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31400
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.