• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
محرومیت زدایی با چاشنی خوش فکری طلبه جوان؛

استفاده بهینه از آبی که به خارج کشور می رفت به همت حجت الاسلام براتیان

  • کد خبر : 31232
  • 23 آبان 1400 - 13:21
استفاده بهینه از آبی که به خارج کشور می رفت به همت حجت الاسلام براتیان
کمتر کسی را می‌توان یافت که علاوه بر خدمت رسانی به منطقه حوزه فعالیت خود، دغدغه پایداری این خدمات را حتی برای زمانی که خودش در آنجا حضور ندارد داشته باشد. حجت الاسلام براتیان علاوه بر انجام فعالیت‌های مفید و چشمگیر، با هدف تداوم بخشی به خدمات خود، مرکز نیکوکاری رسول اکرم(ص) را در منطقه حوزه فعالیتش ایجاد کرده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام هاشم براتیان متولد سال ۱۳۶۳ و اهل شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی است از سال ۱۳۹۲ در نقطه صفر مرزی در بخش لطف آباد این شهرستان به عنوان روحانی مستقر فعالیت دارد.

او معتقد است که یک روحانی به عنوان امام محله باید به تمامی جنبه‌های زندگی مردم اعم از اشتغال، اقتصاد، فرهنگ و… توجه داشته باشد و برای مشکلات مختلف مردم چاره اندیشی نماید.

این منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل، یکی از معضلات اصلی منطقه حوزه فعالیت خود را زمین‌های حاصلخیز آن می‌داند که به دلیل کمبود آب بلا استفاده مانده و درآمدی برای کشاورزان منطقه به دنبال ندارد. او منشأ این مشکل را در کم آبی و خشکسالی کشور می‌داند اما معتقد است در همین منطقه ظرفیت‌هایی موجود است و راهکارهایی وجود دارد که از آن‌ها غافل شده ایم.

احیای زمین های کشاورزی

این روحانی پرتلاش با مشورت از افراد کاردان، برای استفاده از این زمین‌ها و زیر کشت بردن آن‌ها، ایده استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی را می‌دهد و در توضیح این ایده خود می‌گوید: رودخانه‌هایی در منطقه وجود دارند که آب آن‌ها از کشور خارج می‌شود و اگر یکی از مسیرهای آن‌ها کنترل شود هزاران هکتار زمین، قابلیت کشت محصولاتی همچون برنج را پیدا می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه اینکار تاکنون انجام نشده و آب‌ها از دو مسیر از کشور خارج می‌شوند و کشور هم مرز ما نیز این فرصت را غنیمت شمرده و با ایجاد یک بستر خاکی از همین آب‌ها استفاده بهینه می‌کند و حتی با حفاری چاه به صورت شبانه روزی از این چاه‌ها برای کشت پنبه بهره می‌گیرد.

حجت الاسلام براتیان با پیگیری‌های مجدانه خود و با همکاری دیگر دوستان، جلساتی را با مدیر کل سازمان آب منطقه برگزار می‌کند و بعد از انجام مطالعات گسترده و آزمایش‌های متعدد، شرایط خاص این منطقه موجب می‌شود که به عنوان دشت آزاد جهت برداشت و بهره گیری از آب سفره‌های زیر زمینی معرفی شود.

حالا کشاورزان منطقه با حفاری چاه و تأمین آب توانستند به‌جای کاشت محصولاتی که برایشان صرف اقتصادی نداشت به کاشت یونجه اقدام کنند که هم درآمد بالایی دارد و هم نسبت به کاشت دیگر محصولات دردسر‌های کمتری را برای آن‌ها به‌دنبال دارد.

تاسیس مرکز نیکوکاری رسول اکرم (ص)

علاوه بر این اقدام بزرگ و ارزشمندی که با خوش‌فکری این روحانی دغدغه‌مند در منطقه انجام گرفته است، با عزم و همت او مرکز نیکوکاری رسول اکرم(ص) نیز با همکاری کمیته امداد تأسیس شده است که در آن ۱۰ نفر به عنوان هیئت مدیره مشغول به فعالیت هستند و تاکنون بالغ بر ۴۰ جهیزیه توسط این مرکز برای زوجین کم برخوردار مهیا شده است.

تأسیس چمن فوتبال، کمک به بیماران کرونایی و کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا از دیگر اقدامات او می‌باشد.

حجت الاسلام براتیان قریب به ۳ سال است که این مرکز نیکوکاری را به صورت رسمی تأسیس کرده تا خدماتی که به نیازمندان این منطقه ارائه می‌شود پایدار و ماندگار باشد تا اگر روزی به هر دلیلی خودش نتوانست در آنجا حضور داشته باشد این مجموعه با قدرت به کار خود در راستای کمک‌رسانی به نیازمندان ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31232
  • منبع : مهرواره همدل

مطالب مرتبط

09اسفند
از پوشش حمایتی ۵۰۰ خانواده و تاسیس کارگاه تولیدی لباس تا جذب بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب
با پیگیری های حجت الاسلام گرجی امام محله تازه آباد صورت گرفت:

از پوشش حمایتی ۵۰۰ خانواده و تاسیس کارگاه تولیدی لباس تا جذب بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب

26آذر
۲۵ تن آرد،به همت دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی در روستاهای محروم استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود
به منظور محرومیت زدایی و ادامه خدمت رسانی در مناطق عشایری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد؛

۲۵ تن آرد،به همت دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی در روستاهای محروم استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.