• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
گزارش کوتاه میدانی صدای حوزه از تخلفات مالیاتی برخی پزشکان؛

آقای دکتر سفارش کرده اند حق ویزیت، نقدی پرداخت شود!

  • کد خبر : 31077
  • 20 آبان 1400 - 21:50
آقای دکتر سفارش کرده اند حق ویزیت، نقدی پرداخت شود!
واقعا اگر مثلا کارگران تعمیرات راه آهن تبریز هم چنین تخلفی می کردند و به شیوه ای چنین آشکار از مالیات دادن طفره می رفتند، باز هم سازمان امور مالیاتی این چنین با سعه صدر یا بی خیالی رفتار می کرد؟!

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، این روزها کم نیستند مطب هایی که برای حق ویزیت فقط پول نقد قبول می کنند و وقتی از آنها می پرسیم چرا کارتخوان ندارید می گویند اینجا قانونش اینست و آقای دکتر سفارش کرده اند نقدی پرداخت شود. در موردی به منشی گفتم این نوعی تخلف آشکار مالیاتی هست و فرار مالیاتی در شأن یک پزشک آن هم با درآمد بالا نیست که باز هم منشی جوابی ندارد و می گوید ما خبر نداریم و به ما گفته شده که نقدی پول بگیریم.

از این گذشته مشاهدات ما و گزارش های دوستان طلبه در قم نشان می دهد برخی پزشکان از کارتخوان یک ساندویچی یا گل فروشی یا… برای دریافت مبلغ از مراجعان خود استفاده می کنند که در قبض دریافتی به راحتی قابل مشاهده می باشد!

حال سوال اینست که وقتی تخلفی به گونه ای همگانی می شود که خبرگزاری ها و پایگاه های خبری هم برایش خبر می زنند آیا سازمان مالیاتی هنوز متوجه ماجرا نشده است؟ یا متوجه شده ولی قصد برخورد ندارد و می ترسد خاطر برخی از اعضای جامعه پزشکی آزرده شود؟

واقعا اگر مثلا کارگران بخش تعمیرات راه آهن تبریز هم چنین تخلفی می کردند و به شیوه ای چنین آشکار از مالیات دادن طفره می رفتند، باز هم سازمان امور مالیاتی این چنین با سعه صدر یا بی خیالی رفتار می کرد؟!

فرار مالیاتی پزشکان از حق ویزیت

از حق ویزیت تا حق شفافیت

البته متوجهیم که عدم شفافیت مالی در سیستم اقتصادی ایران منجر به بی اعتمادی به سیستم مالیاتی هم شده است و افراد جامعه نوعا با پرداخت مالیات حس همکاری برای ساخت ایرانی آباد را ندارند و حس می کنند پول هایشان امروز و فرداست که سر از قبض نجومی فلان مسئول ناکارآمد دربیاورد و … اما از طیف هایی مانند پزشکان انتظار می رود که به وظیفه قانونی و میهنی خود عمل کنند تا نشان دهند برای کمک به هموطنانشان از طربق پرداخت مالیات کم نمی گذارند و از کارگران و کارمندانی که هر ماه کسر مالیات از فیش های حقوقی خود را تماشا می کنند عقب نیستند!

گفتنی است اخیرا «محمد مسیحی»، معاون سازمان امور مالیاتی از فرار مالیاتی حدود ۶۰ درصد پزشکان کشور خبر داد و گفت: «در این زمینه، هم مجلس و هم دولت برای فرا خواندن پزشکان به سامانه مالیاتی پیگیر بوده‌اند، اما تاکنون فقط ۴۰ درصد پزشکان ثبت نام کرده‌اند. »

وی اضافه کرد: «جامعه پزشکی با الزام قانونی، به عنوان گروه پیشرو در اجرای قانون است و کانون وکلا نیز برای اعلام اسامی اعلام آمادگی کرده است که بعد از هدفمندکردن قانون، به ریزداده‌های مالیاتی خواهیم رسید.»

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31077
  • نویسنده : حمید برزکار

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.