• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
مدیر خانه مطبوعات قم در مصاحبه با صدای حوزه:

برخی فیلم‌ها را واقعا نمی‌توان با خانواده مشاهده کرد / حذف سکانس هاشمی رفسنجانی از فیلم «منصور» ضرورتی نداشت

  • کد خبر : 30986
  • 20 آبان 1400 - 16:18
برخی فیلم‌ها را واقعا نمی‌توان با خانواده مشاهده کرد / حذف سکانس هاشمی رفسنجانی از فیلم «منصور» ضرورتی نداشت
همتی درباره حذف سکانس حضور هاشمی رفسنجانی در فیلم «منصور» گفت: این سکانس، درصدد آن بود که سختی کار قهرمان و تنها بودن شخصیت اصلی را نمایش دهد نه اینکه بخواهد آقای هاشمی را تخریب کند و اساسا بخشی از فضای دراماتیک داستان است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، روزهای اخیر همراه شده است با خبرهای داغ حوزه سینما، از بازگشایی سینماها در کشور تا اظهارنظرهای متعدد در مورد صحبت‌های وزیر ارشاد که گفت: “من حاضر نیستم فیلمی را با خانواده ام ببینم؛ چطور می‌توانم اجازه بدهم که مردم ما این فیلم را ببینند؟” همچنین حذف بخشی از فیلم «منصور» به درخواست خانواده آقای هاشمی رفسنجانی نیز از جمله حواشی هنر هفتم بود.

برخی آثار سینمای دارای محدودیت سنی هستند

مدیر خانه مطبوعات قم با اشاره به صحبت‌های وزیر ارشاد گفت: این که گفته می‌شود برخی فیلم‌ها را نمی‌توان با خانواده مشاهده کرد، حرف درستی است. البته باید کمی در واژه «خانواده» دقت کرد زیرا معمولا وقتی می‌گوییم تماشای فیلم با خانواده، کودکان را نیز همراه با خانواده محسوب می‌کنیم. حتی برنامه‌های صدا و سیما نیز همینگونه‌اند و به طور مثال برخی از برنامه‌ها و سریال‌ها، محدودیت سنی دارند که مناسب کودکان نیستند. اما موضوع دیگری که در اینجا مطرح می‌باشد این است که برخی آثار سینمایی که اتفاقا مجوز اکران و نمایش هم دارند، از برخی خطوط قرمز و یا ارزش‌های پذیرفته شده جامعه، درآنها رعایت نشده و باید با دقت بیشتری به پخش اینگونه تولیدات توجه کرد.

وی با با انتقاد از افرادی که نسبت به اظهارنظر وزیر ارشاد موضع تندی گرفتند اظهار کرد: به نظر می‌رسد موضع‌گیری برخی هنرمندان نسبت به اظهارات وزیر ارشاد، کمی رنگ و بوی سیاسی داشته باشد تا مبنای علمی و حرفه‌ای، چرا که ایجاد محدودیت و یا طبقه‌بندی آثار سینمایی برای گروه‌های سنی، یک امر پذیرفته شده است.

«منصور» نیاز امروز جامعه ما

محمد حسین همتی نژاد در مورد  ساخت فیلم‌هایی همچون «منصور» با موضوع قهرمانان ملی گفت: تولید این آثار نیاز امروز جامعه ماست؛ فیلم‌هایی که قهرمان‌ پروری می‌کنند و غرور ملی را ارتقاء می‌بخشند. از جمله نقاط قوت فیلم منصور، نگاه منصفانه دراماتیک و به دور از شعارزندگی به پروژه‌ای ست که شهید ستاری پیگیری می‌کند؛ یعنی هم پیروزی و هم شکست‌ها را با هم نشان می‌دهد و مسیر و مراحل دشوار دستیابی به موفقیت‌های بزرگ را به درستی تبیین می‌کند.

این نویسنده، خبرنگار و مستندساز با اشاره به نقاط قوت «منصور» گفت:  فیلم خوش ساختی است و هرچند ما موضوع و داستان فیلم را می‌دانیم و در نهایت خبرداریم که شهید ستاری چه کرده است، اما لحظات غیرقابل پیش‌بینی داستان، حتی تا آخر فیلم حفظ می‌شود که نقطه قوت فیلم است.

حضور هاشمی رفسنجانی در فیلم بخشی از روایت دراماتیک داستان است

مدیر خانه مطبوعات قم درباره درخواست خانواده آقای هاشمی رفسنجانی برای حذف بخشی از فیلم که مربوط به حضور حضور و دیدار وی با قهرمان داستان است گفت: گویا در اکران عمومی قرار بر حذف این سکانس می‌باشد اما به نظر بنده این سکانس، درصدد آن بود که سختی کار قهرمان و تنها بودن شخصیت اصلی را نمایش دهد نه اینکه بخواهد آقای هاشمی را تخریب کند و اساسا بخشی از فضای دراماتیک داستان است.

در واقع داستان فیلم به این تنها بودن قهرمان نیاز داشت، زیرا قهرمان فیلم منصوب حاکمیت بود اما حمایت‌های لازم از او نشد و حاکمیت مسیر وی را همراه نکرد و در نتیجه به تنهایی مسیر دشوار موفقیت را طی کرد. در اینجا به نوعی، این روحیه سیاستمداران که بیشتر نگاهشان معطوف به نتیجه است نمایش داده شده است.

لزوم حمایت اولیه و ریل گذاری صحیح در ساخت فیلم‌های ارزشی

همتی در پاسخ به این سوال که آیا باید همواره حمایت‎های دولتی ازاینگونه آثار ادامه داشته باشد گفت: تجربه ثابت کرده که صنعت سینما، اگر به درستی هدایت شود بازدهی خوبی دارد. همانگونه که در فیلم‌های ژانر طنز، در موضوع دفاع مقدس ساخته شده است مشاهده کردیم، این صنعت می‌تواند مستقلا و بدون حمایت‌های مستقیم مالی مسیر خود را در پیش گیرد. موضوعاتی از قبیل قهرمان‌های ملی هم همینگونه اند و اگر حمایت‌های اولیه و ریل‌گذاری صحیح دولتی شود، و این اطمینان ایجاد شود که فیلم‌های خوب بازدهی خوبی هم دارند، سرمایه‌گذارها با کمترین ریسک در این موارد سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30986

مطالب مرتبط

19آبان
«منصور» فیلمی که هر ایرانی باید ببیند
درباره فیلمی که از چهارشنبه روی پرده سینما‌ها می‌رود؛

«منصور» فیلمی که هر ایرانی باید ببیند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.