• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

2

برنامه یامین پور برای صدور مجوزِ راه اندازی «مراکز مشاوره ازدواج»

  • کد خبر : 30908
  • 19 آبان 1400 - 12:57
برنامه یامین پور برای صدور مجوزِ راه اندازی «مراکز مشاوره ازدواج»
سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش با اشاره به سه ماموریت این وزارتخانه در حوزه ازدواج آسان اعم از مهارت افزایی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و برگزاری کارگاه پیش، حین و بعد از ازدواج افزود: سالانه هزاران کارگاه مشاوره به صورت رایگان در ۴۰۰ شهر برگزار می‌کنیم همچنین از سمن‌هایی که در این حوزه فعال هستند حمایت می‌کنیم.

به گزارش صدای حوزه، وحید یامین پور در نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: قانون تسهیل ازدواج جوانان در سال ۸۴ تصویب و اجرای آن به راه اندازی صندوق اندوخته جوانان موکول شد و در ماده یک و تمام مواد آن تکالیف تمام دستگاه‌ها نیز مشخص شد ضمن اینکه دولت موظف شده بود سه ماه بعد از آن، اساسنامه و آئین نامه‌های آن را تعیین کرده و به مجلس ارائه دهد، اما هنوز بعد از ۱۶ سال این اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: البته در دولت نهم و دهم صندوق مهر امام رضا (ع) جایگزین آن شد و در دولت یازدهم و دوازدهم هم صندوق کارآفرینی امید جایگزین آن شد، اما به طور مشخص تنها در حوزه اشتغال به ارائه تسهیلات پرداخت.

یامین پور تاکید کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در این مجلس تصویب شد از نظر اعطای تسهیلات به زوج‌های جوان، پیش بینی خوابگاه متاهلان و استمهال پرداخت وام‌ها با قانون تسهیل ازدواج جوانان هم پوشانی دارد، اما برخی موارد پیش بینی شده در قانون تسهیل ازدواج جوانان، در این قانون نیست که مجلس یا باید برای آن الحاقیه بیاورد یا اصلاحیه‌ای برای آن تدوین کند که ظاهرا در مرکز پژوهش‌های مجلس در حال انجام است.

سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سه ماموریت این وزارتخانه در حوزه ازدواج آسان اعم از مهارت افزایی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و برگزاری کارگاه پیش، حین و بعد از ازدواج افزود: سالانه هزاران کارگاه مشاوره به صورت رایگان در ۴۰۰ شهر برگزار می‌کنیم همچنین مجوز لازم برای مراکز مشاوره ازدواج اعطا می‌شود و از سمن‌هایی که در این حوزه فعال هستند حمایت می‌کنیم.

یامین پور ادامه داد: همچنین دو اولویت اصلی حمایت از تشکل‌ها در حوزه تسهیل ازدواج جوانان، انجام فعالیت‌های فرهنگی و خیریه و مهارت افزایی است.

وی افزود: وظیفه تصدی گری در این حوزه نداریم، زیرا اعتباراتی برای این وزارتخانه جهت تسهیل ازدواج جوانان تعیین نشده است، اما در سال ۹۹ بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات ازدواج دادیم که از محل ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30908
  • منبع : پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

مطالب مرتبط

19مهر
وحید یامین پور سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.