• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
در پی اختلاف نظر در مورد نحوه مدیریت VOD؛

وزیر ارشاد: تا چند روز آینده تکلیف «وی‌او‌دی»ها روشن خواهد شد/ دغدغه مشترک وزرات ارشاد با با صداوسیما

  • کد خبر : 30894
  • 19 آبان 1400 - 1:10
وزیر ارشاد: تا چند روز آینده تکلیف «وی‌او‌دی»ها روشن خواهد شد/ دغدغه مشترک وزرات ارشاد با با صداوسیما
اسماعیلی:‌ما در اینجا شورای عالی فضای مجازی را داریم و نهادهای بالادستی را هم داریم و دکتر جبلی و سازمان صداوسیما هم مثل وزارت ارشاد همگی دغدغه این موضوع را داریم. ما با هم صحبت کرده و به تفاهماتی رسیده ایم که در چند روز آینده به یک تفاهم مشترک خواهیم رسید و این تفاهم را در نهادهای بالادستی خودمان به تصویب می رسانیم و در معرض دید همگان قرار خواهیم داد.

به گزارش صدای حوزه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش پدافند غیرعامل و رسانه در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تکلیف وی او دی ها چه شد و آیا در این زمینه تا به حال جلساتی با رئیس سازمان صداوسیما داشته اید یا خیر، گفت: ما با آقای دکتر جبلی هماهنگ کرده ایم تا ان شاءالله به سرعت با هم تصمیم مشترکی درباره این موضوع بگیریم.

وی درباره اظهارات اخیر رئیس سازمان سینمایی نیز که گفته بود ما آمادگی کامل برای بازگشت وی او دی ها به ارشاد را داریم، نیز توضیح داد: آقای دکتر جبلی که برادر بسیار خوبمان هستند، مسئولیت این کار را پذیرفته اند و با هم تفاهم کرده ایم که سازمان و وزارت ارشاد با هم بنشینند و مساله را حل کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: وزارت ارشاد تکالیف ذاتی در این زمینه دارد و قانون هم در این مساله عوض نشده است. این تکالیف برعهده وزارت ارشاد است و امروز یکسری اتفاق های جدید و رسانه های جدید شکل گرفته و دچار ابهاماتی شده و به عنوان وزیر ارشاد موضعم روشن است و در وزارت ارشاد در این زمینه بحث مشخص است.

وی تاکید کرد: اما به هر حال این مساله بایستی با همفکری و مشارکت میان بخش های درگیر با موضوع حل شود. ما در اینجا شورای عالی فضای مجازی را داریم و نهادهای بالادستی را هم داریم و دکتر جبلی و سازمان صداوسیما هم مثل وزارت ارشاد همگی دغدغه این موضوع را داریم. ما با هم صحبت کرده و به تفاهماتی رسیده ایم که در چند روز آینده به یک تفاهم مشترک خواهیم رسید و این تفاهم را در نهادهای بالادستی خودمان به تصویب می رسانیم و در معرض دید همگان قرار خواهیم داد.

وزیر ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفته بودید نمی‌توانم با خانواده‌ام  به تماشای فیلم های سینمایی بنشینم، گفت:

خیلی روشن بود، من گفت‌وگوی ۹۵ دقیقه‌ای در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» داشتم و در آن گفت و گو گفتم  اگر من به عنوان وزیر ارشاد برخی فیلم‌ها را نتوانم با خانواده‌ام ببینم، حتما این برای عموم جامعه هم توصیه نمی‌شود، به همین دلیل از خانواده خودم مثال زدم. در ادامه هم گفتم ما با خانواده فیلم می‌بینیم از قضا چند روز پیش به همراه خانواده یک فیلم سینمایی دیده بودیم. در خانواده ما دیدن فیلم سینمایی امری عمومی است و با خانواده به سینما هم می‌رویم و هیچ مشکلی با این موضوع نداریم.

وی ادامه داد: نکته‌ای که گفتم ناظر به تعداد بسیار بسیار معدودی از فیلم‌هایی است که نیازمند اصلاح است و اگر آن اصلاح انجام نشود ممکن است من نتوانم آن را با خانواده ببینم پس اگر من نوعی نتوانم با خانواده فیلمی را ببینم همین در جامعه هم باید اتفاق بیفتد. یعنی اگر معدل عمومی جامعه، عرف و اخلاق و سنت‌های حاکم بر جامعه و ضوابط قانونی، ضوابط شرعی و ضوابط دینی ما موضوعی را نپذیرد ، من هم از آن اجتناب می‌کنم، پس طبیعتا نمی‌توانیم آن را به جامعه تجویز کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30894
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

17اردیبهشت
از پروژه‌هایی نیمه کاره و شکست خورده تا داستانهای پر زرق و برق و کم مایه
17اردیبهشت
تلاش بی وقفه رئیس جمهور برای حل مشکلات کشور و یک پرسش
روایت وزیر فرهنگ از تعطیلات رئیس جمهور؛

تلاش بی وقفه رئیس جمهور برای حل مشکلات کشور و یک پرسش

28فروردین
چرا آمار فروش نمایش آنلاین توسط «فیلیمو» و «نماوا» منتشر نشده است؟
موضوع شفافیت مالی در بخش فروش نمایش آنلاین؛

چرا آمار فروش نمایش آنلاین توسط «فیلیمو» و «نماوا» منتشر نشده است؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.