• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
تهدیدها و فرصت های یک گزارش بین المللی؛

ضریب نفوذ ۷۱ درصدی شبکه های اجتماعی در کشور/ ایران بالاتر از متوسط جهانی

  • کد خبر : 30525
  • 15 آبان 1400 - 16:17
ضریب نفوذ ۷۱ درصدی شبکه های اجتماعی در کشور/ ایران بالاتر از متوسط جهانی
بر اساس گزارش جهانی منتشره در سال ۲۰۱۹، تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی در ایران ۴۷ میلیون نفر بوده و ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در ایران ۵۷ درصد تخمین زده شده است.

به گزارش صدای حوزه، بر اساس گزارش منتشر شده در سال ۲۰۲۱ تعداد کاربران فعال در شبکه های اجتماعی در جهان نزدیک به ۴٫۲ میلیارد نفر گزارش شده و ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در جهان ۵۳٫۶ درصد بوده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن با رشد ۹ درصدی همراه بوده است.

بر اساس نقشه جغرافیایی جهان که بر اساس منبع Russian Source Marketing در وب سایت linkfluence منتشر شده است، می‌توان دریافت که ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی نسبت به جمعیت کشورها و مناطق مختلف جهان بدین ترتیب است: استرالیا و اقیانوسیه  ۷۱ درصد، جنوب شرق آسیا  ۷۸ درصد، شرق آسیا ۸۲ درصد، جنوب آسیا ۳۱ درصد، آسیای میانه ۲۱ درصد، اروپای شرقی ۵۶ درصد، شمال اروپا ۷۹ درصد، آفریقای مرکزی ۱۱ درصد، آمریکای شمالی ۸۳ درصد، آمریکای مرکزی ۸۱ درصد، آمریکای جنوبی ۸۳ درصد.

ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در ایران

بر اساس گزارش جهانی منتشره در سال ۲۰۱۹، تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی در ایران ۴۷ میلیون نفر بوده و ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در ایران ۵۷ درصد تخمین زده شده است. همچنین طبق این گزارش در ژانویه سا ل۲۰۲۱، تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی در ایران در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۳٫۳۶ میلیون نفر رسیده است و میزان این شاخص در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۹٫۳۶ خواهد رسید.

با این حساب ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی در ایران در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۴ درصد بوده و این شاخص با رشد ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۱ درصد برآورد می شود. بر اساس نتایج بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان، افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در جهان رابطه مستقیمی با رشد و افزایش دسترسی افراد و شهروندان به اینترنت دارد.

ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید مورد توجه سازمان و دولت‌های مختلف قرار بگیرد و به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، باید با نگاهی مثبت تهدیدهای احتمالی موجود در آن را تبدیل به فرصت کرد و از افزایش ضریب نفوذ اینترنت و شبکه های اجتماعی در کشورها و مناطق مختلف جهان بهترین استفاده را کرد. 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30525
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

07بهمن
وقتی که پای تعصبات جناحی، اعتماد را به حراج می‌گذارند
سیاست یک بام و دو هوای اصلاح طلبان؛

وقتی که پای تعصبات جناحی، اعتماد را به حراج می‌گذارند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.