• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
در نشست تخصصی تبیین الگوی جدید مدیریت روستا مطرح شد؛

ساختار مباحث الگوی جدید مدیریت روستا در مقایسه با ایده حکمروایی روستایی سازمان ملل

  • کد خبر : 30305
  • 13 آبان 1400 - 12:33
ساختار مباحث الگوی جدید مدیریت روستا در مقایسه با ایده حکمروایی روستایی سازمان ملل
حجت الاسلام کشوری: ساختار مباحث الگوی جدید مدیریت روستا-که در مقایسه با ایده حکمروایی روستایی سازمان ملل و برای پشتیبانی فکری از گروه های جهادی و امامان روستا طراحی و تدوین شده است- شامل ۶ دسته بحث است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام علی کشوری، مدیر مدرسه فقهی هدایت، در نشست تخصصی تبیین الگوی جدید مدیریت روستا که در تاریخ سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در محل حسینیه مسجد حضرت فاطمه الزهراء پردیسان قم برکزار شد، سرفصل های ساختارهای مباحث الگوی جدید مدیریت روستا را مطرح کرد که در ادامه مطالعه می نمایید:

ساختار مباحث الگوی جدید مدیریت روستا-که در مقایسه با ایده حکمروایی روستایی سازمان ملل و برای پشتیبانی فکری از گروه های جهادی و امامان روستا طراحی و تدوین شده است- شامل ۶ دسته بحث است:

۱- در اولین سرفصل بحث، روش استنباط الگوی جدید مدیریت روستا -با تاکید بر قواعد اصولی “بیان مبتنی بر تأمل” و “بیان مبتنی بر مُکث” – تشریح می شود.

در سرفصل دوم به تبیین معنای حکمروایی روستایی و تفاوت آن با حکومت در روستا و انگیزه سازمان ملل در طرح این ایده و بیان معایب این مسئله می پردازیم.

تبیین “روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه” به عنوان مفهوم اصلیِ “الگوی جدید مدیریت روستایی” بخش سوم مباحث این نظریه فقهی است. + تبیین روش تنظیم روابط انسانی

در بخش چهارم مباحث این نظریه، ارکان خمسه طراحی و ترمیم یک روستا تشریح می شود. ارکانِ ۱- امامت و مدیریت، ۲- علم و آگاهی، ۳- مکاسب و تولید، ۴- تفریح و لذت های حلال و ۵- نیازهای روزمره، مبنای ترمیم و طراحی روستا از منظر الگوی پیشرفت اسلامی محسوب می شود.

در بخش پنجم مباحثِ الگوی جدید مدیریت روستا، به تشریح اقدامات اولیه برای طراحی و ترمیم روستا پرداخته می شود. در گام اول قوانین و مقررات معارض با ارکان خمسه را شناسایی و لغو می کنیم و در گام دیگر به تبیین الگوی جدید مدیریت روستا برای تصمیم گیران و اهالی روستا می پردازیم.

در بخش آخر این نظریه فقهی ، تفاوت دلالت (فقه اللغه) کلمات مرتبط با روستا را در کتاب و روایات بررسی می کنیم. بررسی تفاوت معنائی اصطلاحاتِ مدینه قریه، بادیه، رُستاق، بلد و کُفور بخشی از مباحث این نظریه محسوب می شود.

مدیریت روستا

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30305
  • نویسنده : حجت الاسلام علی کشوری

مطالب مرتبط

03خرداد
نشست هم افزایی نهادها جهت مقابله با آسیب های اجتماعی استان قم
در محل دفتر پایگاه خبری صدای حوزه برگزار شد؛

نشست هم افزایی نهادها جهت مقابله با آسیب های اجتماعی استان قم

12شهریور
مردم برای مدیریت کرونا در خانواده ۲۴ پروتکل ساده را رعایت کنند!/ روش تحقیق وزارت بهداشت در مسئله کرونا غلط است!
20مرداد
دانش کارشناسی امروزی، به دنبال مدیریت فساد از میانه راه است!
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی:

دانش کارشناسی امروزی، به دنبال مدیریت فساد از میانه راه است!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.