• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
نظر میثم مطیعی در خصوص فرزندآوری

آیا مشکلات اقتصادی حل شود، مردم فرزند می‌آورند؟

  • کد خبر : 29693
  • 08 آبان 1400 - 15:45
آیا مشکلات اقتصادی حل شود، مردم فرزند می‌آورند؟
میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در یک رشته توئیت به موضوع فرزندآوری که توصیه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مداحان بود، پرداخت. او در این خصوص ۲ رشته توئیت منتشر کرده است.

به گزارش صدای حوزه، میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در یک رشته توئیت به موضوع فرزندآوری که توصیه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مداحان بود، پرداخت. او در این خصوص ۲ رشته توئیت منتشر کرده است.

آیا مشکلات اقتصادی حل شود، مردم به سمت فرزندآوری می‌روند؟

در ابتدا نوشت: «آیا اگر مشکلات اقتصادی حل شود، مردم به سمت فرزندآوری بیشتر خواهند رفت؟ «نه»! از نظر جمعیت‌شناسان در کشورهایی که سطح اقتصادی پایینی دارند زاد و ولد بیشتر است و کشورهایی که از نظر سطح درآمدِ خانواده بالا هستند، تعداد فرزندان کمتری دارند!

میثم مطیعی/آیا مشکلات اقتصادی حل شود، مردم فرزند می‌آورند؟

در کشورهای منطقۀ خودمان افغانستان با نرخ باروریِ حدود شش فرزند به ازای هر زن در سنّ باروری، رتبه اوّل را دارد؛ اما همین آمار در کشور ترکیه، در حدود ۲ است. در استان‌های خودمان هم دقّت کنید. بیشترین ثبت ولادت در استان‌های ما متعلّق به سیستان و بلوچستان است یا تهران و اصفهان؟

در میان تمام قارّه‌ها، آفریقا که فقیرترین کشورها را دارد بیشترین آمار زاد و ولد و اروپا هم کمترین را داراست. آفریقا با میانۀ سنّی بیست سال، جوان‌ترین و اروپا با میانۀ سنّی چهل سال، پیرترین قارّه است.

نروژ با درآمد سرانۀ ۸۷ هزار و ۳۵۰ دلار نرخ رشد جمعیتی۰.۶۲ درصد را دارد؛ یعنی ۱۱۲ سال دیگر جمعیتش دو برابر می‌شود. دانمارک با درآمد سرانۀ ۵۹ هزار و ۴۰۰ دلار از کشورهای ثروتمند محسوب می‌شود؛ امّا نرخ رشد جمعیتی آن تنها ۰.۲۱ است یعنی ۳۳۳ سال طول می‌کشد تا جمعیت این کشور دو برابر شود.

توان اقتصادی خانواده‌ها امروز بیشتر است یا اوایل انقلاب؟ دهه‌ای را که در آن قرار داریم، با دهۀ شصت، مقایسه کنید! پس با بالا رفتن توان اقتصادی خانواده‌ها، الزاماً اشتیاق آنها برای فرزندآوری بیشتر، افزایش نمی‌یابد.

آخر اینکه این به معنای انکار مشکلات اقتصادی نیست. شکی نیست که حتما باید فکری به حال اقتصاد کشور کرد و مشکلات اقتصادی، هر چه زودتر حل شود. اما آنچه ابتدا باید اصلاح کرد، نوع نگرش ما به زندگی است. کتاب ایران جوان بمان، ص ۶۱ تا ۱۴۲»

مشکلات اقتصادی در فرزندآوری چقدر اثرگذار است؟

او در رشته توئیت دیگری نوشت: «تضارب افکار و اندیشه مفیده، حتی اگر مخالف نظر من باشه. لطفاً تا آخر این رشته توییت رو بخونید:

۱- هیچ‌کس نمی‌تونه بگه کشور رو فقیر نگهدارید تا جمعیت زیاد بشه، اما کسی هم نمی‌تونه ادعا کنه تنها با حل مشکل اقتصاد، تمایل به فرزندآوری زیاد می‌شه.

میثم مطیعی/آیا مشکلات اقتصادی حل شود، مردم فرزند می‌آورند؟

۲.حل مشکل فقر از وظایف درجه یک دولت هست و به هیچ‌وجه نباید در انجام این وظیفه تنبلی کنه؛ اما تا وقتی نوع نگاه مردم به فرزندآوری عوض نشه، ثروت خرج همه چیز می‌شه جز فرزندآوری. به اطرافتون نگاه کنید! خیلی از ثروتمندایی که خرج ۲۰ تا بچه هم براشون هیچه، نهایتا یک یا دو بچه دارن. چرا؟

۳. آدم‌ها در بحران‌‌ از نهایت توانشون استفاده می‌کنن. زلزله که میاد پدر خانواده منتظر نمی‌مونه نیروی‌ کمکی برسه، خودش برای نجات خانواده، مردونه میاد به میدون. ما بحران سالمندی جمعیت رو که ۱۰ سال دیگه درگیرش می‌شیم، درک نکردیم. برای همین منتظر اقدام دیگران هستیم و کاری نمی‌کنیم.

۴. وقتی اقتصاددان‌های داخل و خارج هشدار می‌دن از حدود ۲۰سال آینده کمر اقتصاد ایران زیر بار سالمندی می‌شکنه، یعنی بحران به ما نزدیک‌تر از اونیه که فکرش رو می‌کنیم. کسی منکر وضعیت نامناسب اقتصادی امروز نیست ولی آینده رو هم ببینیم که سالمندی جمعیت، اقتصاد رو لِه می‌کنه.

میثم مطیعی/آیا مشکلات اقتصادی حل شود، مردم فرزند می‌آورند؟

۵. هیچ کشوری نتونسته بعد از بحران سالمندی، ترکیب جمعیتیش رو جوون کنه. به جرأت میشه گفت کشور اگه سالمند شد، دیگه کار از کار گذشته، اون وقت ایران درگیر مشکلاتی می‌شه که راه حلی نداره؛ مشکلاتی مثل ناامنی و شکسته شدن دیوار دفاعی، ورشکستگی اقتصادی، مهاجرپذیری اجباری،‌ پسرفت علمی و…

۶. فراموش نکنیم نهایتاً ده تا پونزده سال وقت داریم. اگر گذشت، دیگه نمی‌شه کاری کرد. نقد کافی نیست. مخالفان راهکار بدن. البته امیدوارم به طور کلی منکر این بحران نباشن که با انکار، هیچ بحرانی حل نمی‌شه.

میثم مطیعی/آیا مشکلات اقتصادی حل شود، مردم فرزند می‌آورند؟

میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) تیرماه کارگاه مهارت افزایی «مادران آگاه، فرزندان هوشمند» ذیل هیأت آئین هنر حسینی در راستای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن هیأت‌های مذهبی به موضوع خانواده با سخنرانی حجت‌الاسلام تراشیون هم برگزار کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29693
  • منبع : farsnews.ir

مطالب مرتبط

26مرداد
نقش پولطلا در حل مشکلات اقتصادی/خلق پول عامل کاهش دارایی مردم
12اردیبهشت
۷ راهکار برای مادری شاداب‌تر بودن
شغلی 24 ساعته که نیاز به انرژی فوق العاده دارد؛

۷ راهکار برای مادری شاداب‌تر بودن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.