• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
مدیرعامل بنیاد هدایت در دیدار با بانوان راهیار شبکه شریکه الامام:

شما بانوان راهیار ثابت می‌کنید یک خانم می‌تواند کنشگری فعال باشد

  • کد خبر : 29102
  • 02 آبان 1400 - 14:43
شما بانوان راهیار ثابت می‌کنید یک خانم می‌تواند کنشگری فعال باشد
بانوان در زمان جنگ دوری همسران خود را تحمل می‌کردند اما اکنون شما یک گام از آن بانوان جلوتر هستید و این شرایط برای شما مهیا شده تا در کنار همسران خود جهاد کنید.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت به عنوان میهمان جلسه هفتگی آنلاین بانوان راهیار استانی و منطقه‌ای شبکه شریکهالامام، ضمن عرض خدا قوت به بانوان راهیار و قدردانی از زحمات آن‌ها، از تشکیل این جمع ابراز خرسندی کرد و گفت: این جمع ایمانی ویژگی‌هایی دارد که یکی از دغدغه‌های ما هنگام تشکیل مجموعه همین مسائل بوده است.

وی با بیان اینکه کاری که شما آغاز کردید محورش احساس مسئولیت است افزود: شما بزرگواران برای حل مسأله و اینکه در کنار همسران خود به میدان جنگ بروید کنار یکدیگر قرار گرفته‌اید.

حجت الاسلام میرمحمدیان به مقایسه این بانوان با همسران رزمندگان دوران جنگ پرداخت و بیان داشت: بانوان در زمان جنگ دوری همسران خود را تحمل می‌کردند اما اکنون شما یک گام از آن بانوان جلوتر هستید و این شرایط برای شما مهیا شده تا در کنار همسران خود جهاد کنید.

او این میدان را میدان جنگ نرم نامید و خاطرنشان کرد: جنگ هنوز پابرجاست و شما اثرات عمیق تری در این میدان جنگ دارید و نشان می‌دهید هنوز کسانی هستند که “فی سبیل الله” در میدان حضور یابند.

مدیرعامل بنیاد هدایت اضافه کرد: شما ثابت می‌کنید یک خانم می‌تواند کنشگری فعال باشد و با ورود به اجتماع مدل سومی از زن را در میدان به نمایش بگذارید.

دو موضوع و ویژگی خاص فعالیت بانوان راهیار

وی با بیان اینکه نفس و موضوع بعضی از کارها زیبا و دل نشین است، اذعان داشت: فعالیت شما دارای دو موضوع و ویژگی خاص است که یکی از آن‌ها مسجد است که با آن در ارتباط هستید و می‌توانید در دنیا و آخرت به آن متوسل شوید و موضوع ارزشمند دیگر بحث امامت است.

حجت الاسلام میرمحمدیان به جمله ای از حضرت آقا پیرامون بحث امامت اشاره کرد و آن را جمله عجیبی خواند و گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: ” تا آخر دنیا هرجا مسلمانان بخواهند و همت کنند که اسلام و جامعه اسلامی را تحقق ببخشند ضابطه این کار احیای امامت است ” که بخشی از این امامت مطرح شده در بیانات ایشان همین امامتی است که ما به دنبال آن هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه ما در کنار یکدیگر در میدان جهاد حضور داریم و پای کار ایستاده‌ایم بیان داشت: امید است بتوانید در کنار همسرانتان محکم و باقدرت در این مسیر گام بردارید و از ثمرات خوبش بهره‌مند شوید.

همچنین در ابتدای این جلسه بانوان راهیار، به بیان تجربیات و مشکلات خود در جهت تشکیل شبکه راهیاری پرداختند و از راهنمایی اعضای دفتر امور بانوان بنیاد هدایت بهره‌مند شدند.

یکی از اهداف اصلی از برگزاری این جلسه، پرداختن به اردوی برنامه ریزی شده در هفته آینده بود که قرار است با حضور راهیاران استانی در قم برگزار شود.

مریم زاد قاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت با اشاره بر اهمیت حضور تک تک راهیاران در این اردو گفت: هدف اصلی از برگزاری این اردو، پرداختن به مهرواره اوج است اما بخشی هم فراتر از این مبحث به نحوه فعالیت‌های راهیاران پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مسائل اردو باید در چارچوب نیازها برنامه ریزی شود از برنامه‌هایی همچون گعده داری و حل مسأله در این اردو خبر داد و از راهیاران استانی خواستار بیان موضوعات پیشنهادی خود برای این اردو شد.

زادقاسمی همچنین بر ثبت اطلاعات دقیق فعالیت‌های راهیاران تأکید کرد و ثبت و حفظ آمار دقیق تعداد بانوان شریکهالامام استان، تعداد افراد حاضر در گروه‌های فضای مجازی و ثبت عکس از فعالیت‌های انجام شده توسط آنان را برای ارائه گزارش در روز اردو خواستار شد.

در ادامه این جلسه راهیاران برخی از استان‌ها همچون اصفهان، مرکزی و ایلام از برنامه‌های خود در جهت تشکیل شبکه راهیاری و شبکه شریکهالامام خبر دادند که در این راستا فریده عابدینی راهیار استان اصفهان از تشکیل شبکه شریکهالامام این استان در فضای مجازی خبر داد و گفت: در واتساپ گروهی برای ۹۱ نفر از بانوان تشکیل شده است و به‌وسیله این گروه ارتباطی مداوم با آن‌ها برقرار می‌کنیم.

ثبت نام بانوان این استان در اپلیکیشن بیرق، برگزاری دو دوره توانمند سازی، ارتباط گیری با ۱۶۷ بانوی شریکه‌الامام این استان، سرکشی و دیدار حضوری با بانوان، برگزاری دوره “جنگ تن به تن با کرونا ” در فضای مجازی از جمله برنامه های انجام شده‌ توسط راهیار استان اصفهان بود که در این جلسه به آن‌ها اشاره نمود.

سپس زهره عابدی راهیار استان مرکزی به بیان فعالیت‌های خود پرداخت و از سرکشی حضوری به تک تک شهرستان‌های این استان جهت تشکیل شبکه راهیاری خبر داد. او افزود: برقراری ارتباط حضوری وتلفنی با راهیاران شهرستانی و بانوان شریکه الامام، تشریح و تبیین مهرواره اوج برای افراد، تلاش در جهت پویا نگه داشتن گروه در فضای مجازی با برگزاری مسابقات کتابخوانی و اهدای جوایز به افراد از دیگر فعالیت‌های انجام شده ما می‌باشد.

یکی دیگر از بانوان راهیاری که به بیان گزارش عملکرد خود پرداخت، شوهانی راهیار استان ایلام بود که به فعالیت‌های خود در این مدت اشاره و اظهار کرد: تشکیل شبکه راهیاری شهرستانی و راه اندازی گروه در فضای مجازی و پخش مداوم کلیپ‌های حجت الاسلام میرمحمدیان و ثبت نام افراد در سامانه بیرق از جمله اقدامات ما بوده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29102
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.