• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

2
همزمان با هفته وحدت اعلام شد؛

فراخوان«فعالیت‌های خلاق و نوآور هیات‌ها و تشکل‌های دینی»

  • کد خبر : 28839
  • 29 مهر 1400 - 16:03
فراخوان«فعالیت‌های خلاق و نوآور هیات‌ها و تشکل‌های دینی»
فعالین رسانه‌ای هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی سراسر کشور می توانند از طریق خبرگزاری مهر و یا شبکه اجتماعی تخصصی هیات با نام «بیرق» آثار و تولیدات خود را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال نمایند.

به گزارش صدای حوزه؛ نشست خبری «فراخوان فعالیت‌های خلاق و نوآور؛ هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی سراسر کشور» همزمان با هفته وحدت و با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در خبرگزاری مهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام باباخانی در ابتدای این نشست خبری موضوع وحدت را موضوعی بسیار مهم و ارزشمند دانست و اظهار داشت: اینکه انسان بداند از وحدت چه کسی نفع می‌برد و چه کسی متضرر می‌شود بسیاری از ابهامات در این حوزه رفع می‌شود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اینگونه نیست که هر کسی که بر موضوعات اختلافی تاکید می‌کند دنباله روی انگلیس باشد اما دشمنان ملت ایران، شیعیان و اسلام قطعاً از این اختلاف خوشحال خواهند شد. تاکید پیامبر اکرم (ص) اتحاد بین مسلمانان بوده و روایات متعددی در این خصوص وجود دارد، برای مثل، طبق صریح روایات؛ در مقابل کسانی که معتقد به مکتب ما اهل بیت (ع) نیستند خوب رفتار کنید و برای ما زینت باشید، احیاناً بیمار شدند به عیادت آنان بروید، مشکلات اقتصادی پیدا کردند به آنان قرض دهید و …؛ این نکته بسیار مهمی است که شیعیان و مسلمانان باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سیره اهل بیت (ع) مشخص است، گفت: مکتب اهل بیت (ع) سب ندارد، امام علی (ع) می‌فرمایند ما دوست نداریم از سبابین باشید و ناسزا بگویید؛ سیره علمای ما نیز روشن است و همه مراجع تقلید توهین به اعتقادات فرق مذاهب اسلامی را حرام و گناه کبیره می‌دانند.

حجت‌الاسلام باباخانی مشترکات اسلام را عامل وحدت میان امت اسلامی دانست و تصریح کرد: شیعیان و اهل سنت بیش از ۹۰ درصد با یکدیگر مشترکات دارند از این رو لازم است مسلمانان این مشترکات را محور وحدت قرار دهند. علما و بزرگان جهان اسلام نیز تاکید دارند امت اسلامی بر این مشترکات توجه داشته باشند. البته آن ۱۰ درصد را نمی‌شود کتمان کرد اما می‌توان با مباحثه علمی مفید و ثمر بخش به آن اختلافات پرداخت که این مربوط به جامعه علمی است. در این زمینه باید مواسات علمی صورت بگیرد تا اختلافات اجتماعی کاهش یابد.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با استناد به کلام مقام معظم رهبری، اظهار داشت: معظم له فرمودند امام علی (ع) منشا وحدت هستند؛ همه ایشان را قبول دارند. بسیاری از اهل سنت در ماه محرم برای شهادت امام حسین (ع) عزاداری برگزار می‌کنند و روضه می‌خوانند و این یک سنت است و تنها مربوط به اهل سنت ایران نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هفته وحدت فرصتی برای بازبینی مشترکات است، گفت: مجموعه سازمان هیأت و تشکل‌های دینی وظیفه دارد از ظرفیت‌های بی بدیل هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی جامعه ستایشگری کشور، مادحین، نوحه سرایان و شاعران استفاده کند و از آنان تقاضا داشته باشد که در این موضوع حساس و دقیق ورود کرده و از ظرفیت خود در راستای وحدت امت اسلامی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام باباخانی افزود: هیأت‌ها و تشکل‌های مذهبی ظرفیت بسیار بزرگی هستند و لازم است رسانه‌ها بخصوص خبرگزاری مهر ورود پیدا کنند و کارهای فاخری که توسط این مجموعه‌ها در اقصی نقاط کشور تولید می‌شود توسعه و نشر دهند تا بتوانند مروج این فرهنگ باشند. بر این اساس مهمترین اقداماتی که همزمان با هفته وحدت انجام شده مربوط محورهایی است که در فراخوان فعالیت‌های خلاق و نوآوری هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی سراسر کشور که شامل جلسات مذهبی، خدمات اجتماعی، تبلیغات و فضا سازی، تولید محتوا، فضای مجازی و طرح‌های نوآورانه خلاق است، می‌شود. اداره کل ادیان و مذاهب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی با ۱۰ استان اهل سنت ارتباطی مستمر و مطلوب دارد.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی درخصوص فراخوان مذکور اظهار داشت: فعالین رسانه‌ای هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی سراسر کشور می‌توانند از طریق خبرگزاری مهر و یا شبکه اجتماعی تخصصی هیأت با نام «بیرق» آثار و تولیدات خود را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال نمایند.

در ادامه سیدحسن میر امیرمحمدی با بیان اینکه فراخوان فعالیت‌های خلاق و نوآور هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی سراسر کشور در هفته وحدت دارای ۶ محور است که چهار محور اصلی دارد، گفت: نخستین محور مربوط به حوزه خدمات در هیأت‌ها می‌شود. بر این اساس کانالی با عنوان بیرق را تأسیس کردیم تا از طریق این کانال محتواهای تولید شده منتشر شود. در این کانال حدود ۲۰۰ پوستر آماده و در اختیار هیأت‌ها و تشکل‌های فرهنگی قرار خواهد گرفت. همچنین ۱۰ مطلب پژوهشی، ۱۵۰ قطعه صوت و تصویر و … در اختیار هیأت‌ها قرار خواهیم گذاشت.

وی به دومین محور این فراخوان اشاره و تصریح کرد: هفته وحدت هر روز به نام یکی از شهدای اهل سنت نامگذاری و متناسب با همان روز شعار ویژه ای در نظر گرفته شده است. همچنین برای هر روز یک پوستر طراحی شده تا برای استفاده در اختیار مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد. محور دیگر مربوط به تولیدات سازمان می‌شود که در این زمینه در خصوص شخصیت پیامبراکرم (ص) و موضوع وحدت کلیپ‌هایی تولید و در اختیار گروه‌ها قرار داده خواهد شد. محور بعدی مربوط به فعالیت‌های هیأت‌ها می‌شود این بخش از فراخوان با مشارکت مجموعه خبرگزاری مهر صورت می‌پذیرد تا آثار برگزیده این فراخوان به صورت صوت و تصویر و عکس به نام خود هیأت‌ها و تشکل‌های دینی در خبرگزاری مهر منتشر شود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است ۶ محتوای ارسالی در ۶ محور اعلام شده جایزه ویژه ۵۰ میلیون ریالی از سوی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی اعطا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28839
  • منبع : خبرگزاری مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.