• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
در جلسه ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی مطرح شد:

ارتباطاتی که حوزه امروز با دانشگاه دارد، باید به تدریج به متن آموزشی دانشگاه ها وارد شود/اگر نیروی انسانی مناسب نداشته باشیم، به نتیجه نمی رسیم

  • کد خبر : 28556
  • 27 مهر 1400 - 13:48
ارتباطاتی که حوزه امروز با دانشگاه دارد، باید به تدریج به متن آموزشی دانشگاه ها وارد شود/اگر نیروی انسانی مناسب نداشته باشیم، به نتیجه نمی رسیم
تا حوزه نتواند انسجام حوزه های معرفتی را برای نظام و جهان اسلام تعیین کند، حرکت تمدنی شکل نمی گیرد.

به گزارش صدای حوزه، ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی، با حضور آیات، حجج اسلام و المسلمین و آقایان، اعرافی مدیر حوزه های علمیه، رجبی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،‌رجائی نیا رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، عباسی رئیس جامعه المصطفی، پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولین دیگر بخش های فرهنگی کشور در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آیت الله اعرافی طی سخنانی بیان کرد: این کار حوزه جای هیچکدام از نهادها را نخواهد گرفت و کارهایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادها صورت می گیرد، در جای خود اهمیت دارد و حوزه نه می تواند و نه می خواهد جای آن ها را بگیرد.

در ادامه غلامعلی حدادعادل با اشاره به خلأهای موجود در آیین نامه ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی بیان کرد: نباید به دست کسانی که در امر تعامل حوزه و دانشگاه شیطنت می کنند، بهانه داد.

و در بخش بعدی حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط عنوان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که این ستاد می تواند بکند تجمیع و ارزیابی کارها و مجموعه ها است.

وی افزود: اگر تولیداتی که صورت گرفته، به خوبی عرضه شود، بدنه های مقاوم دانشگاه ها هم شکسته می شوند، چرا که دانشجوها از مسئولین دانشگاه ها مطالبه خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: می توان به ظرفیت نخبگانی در سطح جهان اسلام هم نظر داشت و می توان از طریق واحد بین الملل ظرفیت های بخش های خارج از کشور هم ضمیمه کار شود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا اضافه کرد: تا حوزه نتواند انسجام حوزه های معرفتی را برای نظام و جهان اسلام تعیین کند، حرکت تمدنی شکل نمی گیرد.

وی افزود: ارتباطاتی که حوزه امروز با دانشگاه دارد، باید به تدریج به متن آموزشی دانشگاه ها وارد شود و به شکلی باشد که به عقبه موجود نظام حوزوی آسیبی نرسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصل شکل گیری ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی بسیار مغتنم و ارزشمند بوده هر چند دیر انجام شده، اما باید با جدیت کار ادنبال شود.

همچنین آیت الله محمود رجبی تاکید کرد: ما اگر روی نسل جدید برنامه ریزی درستی داشتیم، این نسل با نسل پیشین به این میزان تفاوت نداشت.

وی افزود: رئیس موسسه امام خمینی(ره) گفت: آیت الله مصباح می گفتند، ما هر قدر هم که محتوا و ساختار را ایجاد کنیم، اگر نیروی انسانی مناسب نداشته باشیم، به نتیجه نمی رسیم؛ به همین دلیل در موسسه امام خمینی(ره) هم به دنبال تربیت نیروی انسانی کارآمد بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: در نگاه کوتاه مدت ما باید کارهای عملیاتی را اولویت بندی کنیم و لازم است که با تضارب آرا، دیدگاه های مختلف در رابطه با مفهوم اسلامی کردن علوم انسانی را به هم نزدیک کنیم.

آیت الله رجبی مطرح کرد: از نظر آیت الله مصباح یزدی، کار اسلامی کردن علوم انسانی باید از مبانی آغاز شود و پرداختن به مبانی کنونی علوم انسانی کار را با ابهام مواجه می کند؛ چرا که با مفاهیم اسلامی ناسازگار است.

وی تاکید کرد: ما نباید مسیر کوتاه مدت را صرفا موردتوجه قرار دهیم، بلکه باید نگاهی هم به تربیت نیروی انسانی کارآمد داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28556
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.