• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

نباید به خاطر مسائل جزئی و سطحی جوانان را از میدان خارج کنیم

  • کد خبر : 27869
  • 21 مهر 1400 - 15:40
نباید به خاطر مسائل جزئی و سطحی جوانان را از میدان خارج کنیم
مساجد باید در اختیار جوانان باشد تا در این شرایط بد جنگ چند بُعدی دشمنان، این قشر با خانه‌های خدا مانوس شوند و با فعالیت‌های آتش به اختیار مجاهدانه عمل کنند.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، شامگاه روز سه شنبه در دیدار تعدادی از هنرمندان و فعالان فضای مجازی، با بیان اینکه در جنگ چند بُعدی دشمن علیه ملت ایران رسانه‌ها و فضای مجازی نقش آفرینی می‌کنند، گفت: فعالیت در عرصه فضای مجازی سختی‌ها و دشواری‌هایی دارد و جوانان و فعالان این فضا مستقیماً در برابر امپراطوری رسانه ای استکبار صف آرایی می‌کنند.

وی با اشاره به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری به حضور فعالانه جوانان در عرصه‌های مختلف، ادامه داد: معظم له در یکی از بیانات شان می‌فرمایند خرمشهرها در پیش است که مصداق بارز آن شاید همین نقش آفرینی رسانه‌ای و فضای مجازی است و فعالیت در فضا در واقع فتح خرمشهری دیگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با یادآوری اهمیت فضای مجازی تاکید کرد: باید در این عرصه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، فضایی که در حال رسیدن به بلوغ است در سایه فعالیت فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی علاوه بر اینکه قدرت خنثی سازی فعالیت‌های دشمنان را دارد قدرت ضربه زدن به آنها را هم داراست.

وی، آینده نگری و امید آفرینی را از وظایف فعالان رسانه ای و فضای مجازی دانست و گفت: جوانان بهترین عناصر برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب هستند که در مواقعی ما غافل از این ظرفیت‌ها شده‌ایم و به فهم درست از قدرت جوانان نرسیده‌ایم.

مساجد باید در اختیار جوانان باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید به خاطر مسائل جزئی و سطحی جوانان را از میدان خارج کنیم، گفت: مساجد باید در اختیار جوانان باشد تا در این شرایط بد جنگ چند بُعدی دشمنان، این قشر با خانه‌های خدا مانوس شوند و با فعالیت‌های آتش به اختیار مجاهدانه عمل کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های آتش به اختیار جوانان در این شرایط حساس باید قوام و دوام داشته باشد تا آینده سازان ایران عزیز از اهداف و آرمان‌های نظام، انقلاب و رهبری دفاع کنند.

آل هاشم با بیان اینکه فرهنگ استفاده درست از فضای رسانه ای و مجازی و داشتن سواد رسانه‌ای باید در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: فعالان فضای مجازی باید از سوء استفاده در این عرصه جلوگیری کنند.

امام جمعه تبریز، تولید محتوای فاخر و اثرگذار در این عرصه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با در نظر گرفتن جنبه‌های سخت افزاری و نرم افزاری خردورزانه و عاقلانه وارد عمل شود.

وی، راه غلبه بر دشمن را قوی شدن در فضای مجازی دانست و گفت: امپراطوری رسانه‌ای دشمن القای یاس و ناامیدی در بین مردم می‌کنند و یک آینده تاریک و مبهم را برای مردم ترسیم می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: دشمن در سطح وسیع و مخرب با القاء دروغ، شایعات و بداخلاقی در حال ضربه زدن به ملت ایران است که اگر خودمان را آماده و مجهز نکنیم دشمن از فضا به نفع خود استفاده خواهد کرد.

وی، جریان سازی در فضای مجازی را یکی از راه‌های غلبه بر دشمنان دانست و گفت: باید جریان‌های بسیار حساب شده را راه بیاندازیم؛ برای مقابله با دشمن نباید نشست و دفاع کرد بلکه باید هجومی وارد عمل شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان از رزمندگان فضای مجازی، گفت: مهمترین عامل فتح قله‌های موفقیت انقلاب امروز رسانه‌ها هستند؛ رسانه‌ها باید چشم و گوش مردم باشند و راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب را در جامعه تبیین کنند.

وی، با بیان اینکه رسانه‌ها در این عرصه به نقش نظارتی خود عمل کنند، ادامه داد: رسانه‌ها باید با اخلاق مداری و انصاف مطالبه‌گری کنند و از مسئولان به صورت منطقی در راستای عمل به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب نقدی منصفانه و حمایت حکیمانه و منطقی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بازخوانی مطالبات رهبر معظم انقلاب از فعالان عرصه رسانه ای و فضای مجازی به تبیین وظایف فعالان این عرصه پرداخت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27869
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.