• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

2
مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

اگر می خواهیم فرزندان ما بیمه شوند جای آن مساجد است

  • کد خبر : 27255
  • 16 مهر 1400 - 10:48
اگر می خواهیم فرزندان ما بیمه شوند جای آن مساجد است
بیش از ۴۰ سال است که بر سر سفره‌ای نشسته‌ایم که صاحبان اصلی این سفره پرپر شده‌ و هر کس و در هر جایگاهی که قرار داشته باشد تا ابد، مدیون شهدا است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام علی اکبرپور، مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سیستان و بلوچستان، در یادواره گرامیداشت شهید کاوه و شهدای عملیات کربلای دو استان خراسان‌جنوبی که در مصلای المهدی بیرجند برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای شهدا، اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که بر سر سفره‌ای نشسته‌ایم که صاحبان اصلی این سفره پرپر شده‌ و هر کس و در هر جایگاهی که قرار داشته باشد تا ابد، مدیون شهدا است.

وی با تاکید بر این‌که شهدا رفتند تا ما امروز در امنیت کامل باشیم، افزود: این که مشاهده می‌کنیم برخی اوقات دشمن عربده کشی‌هایی داشته و قصد ترساندن ملت ایران را دارد بایستی بداند که امنیت کشور ایران در گرو خون شهدا است.

موتور حرکت انقلاب اسلامی را که به برکت خون شهدا در حرکت است

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سیستان و بلوچستان با بیان این‌که سفره انقلاب به راحتی چیده نشده است،تصریح کرد: یادواره‌های شهدا برای این است که ما راه شهدا را گم نکنیم و موتور حرکت انقلاب اسلامی را که به برکت خون شهدا در حرکت است، نگذاریم باز ایستد.

حجت الاسلام اکبرپور ضمن اشاره به جنگ تحمیلی،خاطرنشان کرد: جنگ زمانی آغاز شد که هنوز ارتش آن پاشیده و سپاه و نیروی انتطامی شکل گرفته نبود و بعد از هشت سال دست و پا زدن راه به جایی نبردند که دلیل آن نیز رشادت‌های بی پایان این شهیدان است.

وی شکل‌گیری بسیاری از برنامه ریزی‌های زمان جنگ را مربوط به مساجد دانست و یادآور شد: اگر می خواهیم فرزندان ما بیمه شوند جای آن مساجد است و نباید جای دیگری به دنبال آن باشیم.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سیستان و بلوچستان با اشاره به جوانمردی‌های شهید والامقام “کاوه”،عنوان کرد: شهید کاوه متولد سال ۴۰ و در ۱۷ سال خفقان دوران انقلاب در مسجد پرورش پیدا می کند و بچه مسجدی فرمانده یک لشکر می شود.

حجت الاسلام اکبرپور جوانمردان این انقلاب را دانش آموختگان امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: این عزیزان با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادند و امروز به برکت این دلاورمردی‌ها موشک چند هزار برد تولید می کنیم.

وی ادامه داد: امروز جوانان الگو گرفته از هشت سال دفاع مقدس تصمیم می گیرند پهپاد آمریکایی به زمین بیاید و موشک در فلان جا فرود بیاید.

نماینده ولی فقیه در سپاه سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌ نکته که بسیاری از آنها که زیر قرآن ها رد شدند هنوز برنگشتند،تبیین کرد: آنچه مسلم است آن است که جوانان علی اکبروار به جبهه رفتند و ما نسبت به آنها مدیونیم؛مسئولان که بر صندلی های مدیریتی تکیه زدند بدانند پایه های این صندلی ها بر قطره قطره خون و اشک خاندان شهید و قد خمیده پدر شهید استوار شده است.

حجت الاسلام اکبرپور اضافه کرد: درواقع مقاومت امروز ملت ما در برابر جبهه استکبار، تجلی و تداوم استقامت شهدا در دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: به‌واسطه همین استقامت و ایمان بالای شهدا است که ما امروز بر خود تکیه داریم و نگذاشتیم نظام استکباری بر ما مسلط شده و به ما تحکم کند.

حجت الاسلام اکبرپور با تاکید بر این‌که نکند که خدای نکرده راه را گم کنیم و به بیراهه برویم، گفت: ما مدیون رادمردان و شیرزنان هستیم و “شهید کاوه” یکی از سرداران مومن، معصوم و جان بر کف انقلاب بود.

وی اظهارداشت: کربلا زیبایی نداشت، سر بریده و بچه بی پدر و همسر بی شوهر زیبایی نداشت اما حضرت زینب(س) این روزها می بیند و اگر امروز “اشهد ان علی ولی الله و تکبیره الاحرام” می گوییم به برکت خون شهیدان کربلا و قیام حسین(ع) است.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سیستان و بلوچستان با بیان این‌که اگر دفاع مقدس نداشتیم امروز درندگان عالم ما را بلعیده بودند،تصریح کرد: همه دشمنان به دنبال این هستند که ما را به زمین بزنند اما به لطف خداوند موفق نشدند و در حقیقت، دشمن کور خوانده و در میان آتش و فتنه ها مجموعه گلستانی به نام ایران اسلامی است.

حجت الاسلام اکبرپور ضمن تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی بعد از تکیه به حضرت حق تکیه به مردم کرده بود و مردم نشان دادند هر جا که لازم بوده پای کار هستند،یادآور شد: یادمان باشد که اتکا و توکل و توسل به حضرت حق و حضرت زهرا(س) ما را به اینجا رسانده است.

وی اذعان داشت: باید به خاطر داشته باشیم که دفاع همچنان باقی است و بایستی مردانه پای آرمان های انقلاب و شهدا بمانیم و بی تفاوت نباشیم؛ چراکه فردای قیامت باید پاسخگوی خون شهیدان باشیم، اگر دیروز خاکریز و دوشکا و توپخانه نیاز بود امروز علم آموزی و تولید علم نیاز جامعه است.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه سیستان و بلوچستان با تاکید بر این مهم که امروز جوانان این مرز و بوم باید به سلاح علم مجهز شوند، تصریح کرد:ماموریت تعطیل بردار نیست،تنها شکل آن تغییر کرده و باید با سلاح علم و دانش و فرهنگ حسینی و علوی و فاطمی زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم آوریم.

حجت الاسلام اکبرپور در پایان با اشاره به این‌که جوانانی پرپر شدند تا نگذارند انقلاب پرپر شود، متذکر شد: جوانان ثابت کردند به اقتدا حسین(ع) جان می دهند و سال ها اسارت و شکنجه را تحمل می کنند؛ عارفانی یک شبه در مکتب امام راحل(ره) پرورش یافتند و ثابت کردند شاگردان خوبی برای مکتب امام راحل و حسین(ع) است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27255
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.