• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد:

امام حسن(ع) چندین بار تمام دارایی خود را به مردم بخشیدند تا فاصله طبقاتی را از بین ببرند

  • کد خبر : 27192
  • 14 مهر 1400 - 20:24
امام حسن(ع) چندین بار تمام دارایی خود را به مردم بخشیدند تا فاصله طبقاتی را از بین ببرند
امام مجتبی(ع) در بصیرت افزایی و روشنگری و ایجاد زمینه برای فهم جامعه تلاش کردند و همان روش امام علی(ع) را که زمینه را برای حکومت عدل الهی را فراهم می کردند را ادامه داد.

به گزارش صدای حوزه، معصومه ظهیری، معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در گفت و گویی اظهار داشت: مردم در سایه سار دشمن شناسی و فهم می توانند بصیر شوند.

سیره و روش برخورد امام مجتبی (ع)

با جریان هاوی ادامه داد: امام مجتبی(ع) در بصیرت افزایی و روشنگری و ایجاد زمینه برای فهم جامعه تلاش کردند و همان روش امام علی(ع) را که زمینه را برای حکومت عدل الهی را فراهم می کردند را ادامه داد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی سبط اکبر پیامبر امام حسن (ع) بیان داشت: ایشان دومین جانشین پیامبر در سریر امامت و ولایت بود که در عصر نفاق و ریاکاری حکومت بنی امیه به رسالتش عمل کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اضافه کرد: شیوه برخورد امام مجتبی(ع) اینگونه بود که پرده و نقاب را از حکومت نفاق زده معاویه برداشت و با حلم و بردباری زمینه ساز بلوغ و بالندگی مردم در جامعه شد.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) مواسات و یاری گری مردم بود گفت: ایشان با پر کردن شکاف های اجتماعی در زمینه عدالت اجتماعی قدم برداشت.

ظهیری گفت: در زمان حکومت بنی امیه که ثروت اندوزی و زیاده طلبی، باعث شکاف در جامعه و تبعیض بین غنی و فقیر شده بود این امام همام چندین بار تمام دارایی خود را به مردم بخشیدند تا این فاصله طبقاتی را از بین ببرد از این رو به خاطر صفت بخشندگی به کریم اهل بیت(ع) در بین مردان و زنان عالم شناخته شده هستند.

وی به خلق نیکوی امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: در تاریخ روایت های مختلفی در خصوص برخورد این امام بزرگوار با مردم بیان شده است به گونه ای که نقل شده است روزی مردی وارد مسجد شد در حالی که گله مند بود این حضرت، مرد را به سفره خانه حضرت زینب(س) در کوفه دعوت کرد و این کار او باعث جذب مردم شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور اضافه کرد: افرادی که به خاطر تبلیغات دشمنان و حکومت معاویه، بدخلقی هایی نسبت به حضرت داشتند با صفا و صمیمت جذب امام حسن مجتبی(ع) می شدند و می گفتند که الحق که شما منتسب به خاندان اهل بیت(ع) هستید.

وی با اشاره به اینکه شیوه زندگی امام حسن مجتبی(ع) همراه با مردم، کنار مردم و در میان مردم بود گفت: ایشان با سیره زندگی اش مردم را به دین خدا جذب می کردند.

ظهیری افزود: امام حسن مجتبی(ع) با اینکه میدانستند معاویه اهل نفاق، دورویی و عدم تعهد است ولی مساله صلح را قبول کرد تا چهره معاویه و حکومتش را به مردم نشان دهد.

وی تاکید کرد: همین رو کردن دست نفاق معاویه، توسط امام مجتبی(ع) زمینه ای ایجاد کرد که فهم و بصیرت مردم جامعه بالا برود و مردم گرد امام حسین(ع) جمع شوند و واقعه عظیم کربلا رقم بخورد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27192
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

28فروردین
صلح امام حسن (ع) از آنچه که خورشید بر آن می‌تابد با ارزش‌تر است
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد؛

صلح امام حسن (ع) از آنچه که خورشید بر آن می‌تابد با ارزش‌تر است

28فروردین
حکایتی در باب «حلم» حسنی(ع)
به مناسبت میلاد امام حسن (ع)؛

حکایتی در باب «حلم» حسنی(ع)

27فروردین
سرداری شجاع و سیاستمدار
سیره سیاسی امام حسن(ع):

سرداری شجاع و سیاستمدار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.