• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد:

دانش‌آموختگان المصطفی مهم‌ترین سرمایه فرهنگی برای ایران و گفتمان انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 26774
  • 10 مهر 1400 - 14:46
دانش‌آموختگان المصطفی مهم‌ترین سرمایه فرهنگی برای ایران و گفتمان انقلاب اسلامی
دانش‌آموختگان المصطفی بهترین عقبه و مهم‌ترین سرمایه فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران و گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند و این سرمایه امروز در اختیار همه بخش‌های کشور قرار دارد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه المصطفی به معرفی این نهاد آموزشی حوزوی، فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی و بین‌المللی آن پرداخت و افزود: این نهاد در سال ۸۶ از تلفیق دو مجموعه دست‌اندرکار آموزش معارف اسلامی و طلاب غیرایرانی شکل گرفت و امروز در اتحادیه‌های مهم دانشگاهی جهان عضویت دارد.

وی با اشاره به فعالیت مراکز جامعه در داخل و خارج کشور، ابراز کرد: در بسیاری از واحدهای آموزشی آن، برادران اهل سنت در کنار پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) به تحصیل اشتغال دارند و یکی از مراکز بزرگ جامعهالمصطفی، که در استان گرگان واقع شده است، به برادران اهل تسنن اختصاص دارد. این موضوع در میان مراکز آموزشی علوم اسلامی در جهان اسلام کم نظیر است.

حوزه‌های دانشی المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار دانش‌پژوه غیر ایرانی از ۱۳۰ ملیت مختلف جهان در جامعه، یادآور شد: حوزه‌های دانشی آنشامل سه قلمرو کلان علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ شناسی است. نزدیک به ۱۶۰ رشته و گرایش در مقاطع مختلف در جامعهالمصطفی در حال اجراست که براساس طرح تحول آموزشی، به بیش از چهارصد رشته و گرایش افزایش خواهد یافت. این نهاد در کنار نظام سطوح حوزوی، از نظام دانشگاهی با مدارک رسمی وزارت علوم و فناوری بهره می‌برد و مدارک دانش پژوهان خود را براساس نیازهای منطقه‌ای آنان ارائه می‌کند.

وی آموزش مجازی را از محورهای مهم توسعه المصطفی معرفی کرد و گفت: المصطفی در قالب دانشگاه مجازی، از تجربیات خوبی در بخش آموزش غیرحضوری بهره‌مند است و تلاش داریم این بخش در آینده توسعه بیشتری یابد. مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌ مدت و فرصت‌های مطالعاتی نیز یکی دیگر از مراکز مهم جامعه به شمار می‌آید که سالانه میزبان هزاران استاد و دانش‌پژوه از سراسر جهان است.

رئیس جامعه آموزش زبان فارسی را به غیر فارسی‌زبانان، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد دانست و افزود: بنا به اذعان مسئولان آموزش زبان فارسی کشور، جامعه در سالیان گذشته بیشترین دستاورد را در آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان داشته است. دانش‌آموختگان آن در سراسر جهان با تسلط بر زبان فارسی از بهترین سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود هستند.

وی ادامه داد: دانش‌آموختگان المصطفی بهترین عقبه و مهم‌ترین سرمایه فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران و گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند و این سرمایه امروز در اختیار همه بخش‌های کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با ابراز امیدواری نسبت به افزایش ارتباطات دوجانبه میان جامعهالمصطفی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، مدیریت مراکز قرآنی، حوزه چاپ و نشر، حج و زیارت، فعالیت‌های فرهنگی و بین‌المللی و… را از زمینه‌های مساعد برای توسعه همکاری‌های مشترک عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26774
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

19اردیبهشت
رئیس حوزه های علمیه و عضو فقهی شورای نگهبان چه خودرویی سوار می شود؟!+عکس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.