• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان مطرح کرد:

رسانه ملی خود را صدای مردم بداند/ رژیم صهیونیستی هر چه به مرزهای ایران نزدیک شود، به پایان عمر خود نزدیک میشود

  • کد خبر : 26736
  • 10 مهر 1400 - 13:36
رسانه ملی خود را صدای مردم بداند/ رژیم صهیونیستی هر چه به مرزهای ایران نزدیک شود، به پایان عمر خود نزدیک میشود
صدای مردم و مطالبات و مشکلات جامعه باید از رسانه ملی منعکس شود و این رسانه خود را صدای مردم بداند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر دیروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن از فضای مجازی به عنوان ابزاری برای ترویج یاس و نا امیدی و دگرگون نشان دادن واقعیت‌ها استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به فضایی برای هجوم به هویت فرهنگی، ملی و مذهبی تبدیل شده است، گفت: برای مقابله با این هجوم، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود بر لزوم ورود جوانان در عرصه تبیین و بیان واقعیت‌ها به صورت حکیمانه و عاقلانه تاکید داشتند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قبل از ورود در این عرصه باید به چند مسئله توجه داشت، مطرح کرد: اولین مسئله مهم در این مسیر، اهمیت اطلاع از سواد رسانه است، چه برای مسئولان، چه والدین و چه اقشار مختلف جامعه.

وی با اشاره به اینکه نداشتن سواد رسانه به خود انسان آسیب می‌زند و باعث می‌شود فرد نتواند در عرصه تبیین واقعیت‌ها را به درستی تشخیص دهد، اظهار داشت: اگر والدین سواد رسانه‌ای نداشته باشند و فضای روابط اجتماعی را درست تشخیص ندهند، در تربیت فرزندان خود دچار مشکل خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، دومین موضوع مهم در عرصه جهاد تبیین را رعایت اخلاق عنوان کرد و یادآور شد: اساس مطالبه‌گری رعایت اخلاق است که در غیر اینصورت ممکن است انسان توهم اخلافی پیدا کند، بنابراین اخلاق را باید شناخت و رعایت کرد.

وی ادامه داد: همان طور که زمانی که دشمن به کشور حمله می‌کند، هر نفر به صورت جدا با یک اسلحه به نبرد دشمن نمی‌رود و جبهه‌ تشکیل می‌دهند، امروز نیز در نبرد با دشمن در فضای مجازی، نیازمند تشکیل قرارگاه و حضوری هدفمند و تشکیلاتی هستیم.

رسانه ملی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نیازمند خانه تکانی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته با اشاره به حکم انتصاب رئیس جدید صدا و سیما، مطرح کرد: امامین انقلاب رهنمودهایی در رابطه با صدا و سیما مطرح کرده‌اند که از جمله آن ارتقا معرفت و آگاهی و هدایت فرهنگی و بحث سبک زندگی و هویت را می‌توان نام برد.

وی با تاکید بر اینکه این مباحث، مطالبات رهبری است، گفت: به نظر می‌رسد صدا و سیما برای تحقق این آرمان‌ها باید دست به یک خانه تکانی بزند و در مسیر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و حضرت امام(ره) حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه صدا و سیما در هدایت فرهنگی نقش موثری باید ایفا کند، خاطر نشان کرد: یکی از رسالت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، سوق دادن رسالت فرهنگی آن و سوق دادن جامعه به سمت توحید است.

وی با بیان اینکه اگر برای رسیدن به این اهداف راهبردهایی طراحی نشود و برنامه‌ریزی کلان نداشته باشیم، صدا و سیما دچار روز مرگی خواهد شد، گفت: عدم توجه به این مسائل صدا و سیما را به یک رسانه منفعل در برابر واقعیت‌ها تبدیل خواهد کرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مطالبات مردم باید از طریق صدا و سیما بیان شود، عنوان کرد: صدای مردم و مطالبات و مشکلات جامعه باید از رسانه ملی منعکس شود و این رسانه خود را صدای مردم بداند.

همسایه های شمالی مراقب باشند تا در زمین صهیونیست ها بازی نکنند

وی با بیان اینکه حسن همجواری و تقویت همکاری با همسایگان در دستور کار سیاست خارجه جمهوری اسلامی قرار گرفته است، گفت: همسایه شمالی ما باید توجه کند که در زمین بازی صهیونیست‌ها وارد نشود و فریب آنها را نخورد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش در منطقه شمال کشور در جهت بازدارندگی و حفظ آمادگی نیروهای مسلح است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی بداند هر چه به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شود، در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26736
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
درهای جهنم به روی رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد
هشدار نسبت به اقدام علیه سران حماس؛

درهای جهنم به روی رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد

20اردیبهشت
مبارزه با رژیم صهیونیستی دغدغه‌ همیشگی طالب زاده بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.