• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

2
پرونده جنگ (قسمت سوم):

نقش خیانت‌های داخلی در آغاز جنگ تحمیلی / حکایتی از تهدید به قتل بنی‌صدر توسط رزمندگان دفاع مقدس

  • کد خبر : 25938
  • 31 شهریور 1400 - 11:49
نقش خیانت‌های داخلی در آغاز جنگ تحمیلی / حکایتی از تهدید به قتل بنی‌صدر توسط رزمندگان دفاع مقدس
محمد کوثری از فرماندهان دفاع مقدس به علت حمله سراسری رژیم بعث عراق اشاره کرده و از نقش حضرت امام خمینی(ره) در مدیریت جنگ سخن می گوید.

به گزارش صدای حوزه، سال‌های دفاع مقدس یکی از وقایع مهم تاریخ انقلاب اسلامی است. روزهای پر از هیاهو که با وجود رنج‌ها و تلخی‌های فراوان، امروزه با دستاوردهای بی‌شمار حاصل از دفاع مشروع و مقدس، در آرامش و امنیت زندگی می‌کنیم، دستاوردهایی که امروزه ایران اسلامی را بر قله افتخار نشانده  است.

بی‌شک بررسی این واقعه تاریخی از ابعاد گوناگون مهم و ضروری است، لذا همزمان با چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس با پژوهشگران، رزمندگان و فرماندهان جنگ تحمیلی در خصوص دلایل صدام برای حمله به ایران، نقش آمریکا و بلوک شرق در جنگ تحمیلی علیه ایران و دستاوردهای دفاع مقدس و… گفتگو می کنیم.

این فیلم گفتگو با حاج محمد کوثری نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و از فرماندهان دفاع مقدس است.

فیلم کامل این گفتگو را ببینید:

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،‌ استکبار جهانی به‌انحای مختلف به  توطئه علیه ایران می‌پردازد؛ تصریح کرد: استکبار جهانی با ترور شخصیت‌ها، فعال کردن گروه‌های مسلح سیاسی در پایتخت و در مرزها توطئه‌های خود را عملیاتی کرد.

وی با تأکید بر این که استکبار فکر می‌کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند به نتیجه برسد، افزود: پس از تمام این اقدامات کودتای نقاب را برنامه‌ریزی و اجرا کرد اما در تمام این اقدامات با شکست مواجه شد، چرا که می‌خواستند انقلاب نوپای اسلامی را از بیخ‌وبن از جا درآورند و نظام و دلخواه خود را که منافع آنها را تأمین می‌کند، روی کار بیاورند.

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود به حمله ۱۲ لشکر رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: رژیم بعث عراق با توجه به اینکه از لحاظ جمعیت و وسعت از کشور ما کوچکتر است، اما دو برابر ماه لشکر ایجاد کرد به‌نظر من دلیل این بالا بردن توان نظامی این است که اگر تمام توطئه‌های دشمن اجرایی نشد، آنها با حمله نظامی کار انقلاب اسلامی را یک‌سره کند.

 

بیشتر بخوانید:

اشتباه محاسباتی صدام حسین در مورد جمهوری اسلامی ایران

علت یابی آغاز جنگ میان ایران و عراق به همراه روایتی جدید از ورود دشمن بعثی به خرمشهر

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25938
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.