• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

9
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

وزیر کشور در ابلاغ دستورالعمل عزاداری محرم تسریع کند

  • کد خبر : 21015
  • 14 مرداد 1400 - 13:53
وزیر کشور در ابلاغ دستورالعمل عزاداری محرم تسریع کند
حجت‌الاسلام عزت زمانی: معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در دستورالعمل عزاداری محرم امسال آمده است برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و فضای بسته با سقف بالای 6 متر با تهویه مناسب و با تأیید کارشناسان مربوط، بلامانع است.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام عزت زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: باتوجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان کمیته تخصصی برگزاری مراسم در یک ماه گذشته با هماهنگی مسؤولان بهداشتی کشور، دستورالعملی مبتنی بر نظرات کارشناسان بهداشتی و دغدغه‌های کارشناسان مذهبی تهیه شد و به تصویب کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا نیز رسیده است.

وزیر کشور در ابلاغ دستورالعمل عزاداری محرم تسریع کند

وی گفت: این دستورالعمل از روز گذشته برای امضا و ابلاغ به وزیر کشور رسیده است که امیدواریم دکتر رحمانی فضلی هرچه سریع‌تر نسبت به ابلاغ آن اقدام کند تا هیأت‌های سراسر کشور و استانداری‌ها تکلیف خود را برای برگزاری مجالس عزاداری بدانند.

عزاداری در فضای مسقف با شروطی بلامانع است

عزت‌زمانی تصریح کرد: در این دستورالعمل آمده است که برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و فضای بسته با سقف بالای ۶ متر با تهویه مناسب و با تأیید کارشناسان مربوطه بلامانع است. در این مراسم باید ظرفیت یک چهارم با فاصله‌گذاری از هر طرف ۲ متر رعایت شود و درهای خروجی کافی برای ورود و خروج تعبیه شود. در فضاهای مسقف حتماً باید تهویه مناسب وجود داشته باشد.

دسته‌ عزاداری امسال امکان‌پذیر است

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دسته‌روی عزاداران حسینی در سطح محلات بلامانع است. البته دسته‌ها نباید از محله‌ای به محله دیگر بروند؛ بلکه در محلات خود به صورت ایستا و یا حرکت کوتاه به عزاداری بپردازند.

برگزاری روضه خانگی با سقف کوتاه و بدون تهویه ممنوع است

وی با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه برنامه در فضای مسقف با سقف کوتاه و بدون تهویه مناسب ممنوع است. بر این اساس برگزاری روضه‌های خانگی در فضاهای کوچک و بدون تهویه مناسب که منظور وسایل سرمایشی مانند کولر نیست، ممنوع است. البته در سال گذشته نیز برگزاری روضه‌های خانگی کمتر بود و این مجالس یا به فضای باز رفته بودند و یا نذر خود را در دیگر هیأت‌ها هزینه کرده بودند.

ضمانت شرعی حفظ سلامتی مردم بر عهده مسؤولان هیأت است

عزت زمانی با اشاره به اینکه در تمام هیأت‌های بزرگ و مجالس فضای باز تقاضامندیم افراد دارای بیماری زمینه‌ای و یا دارای علائم اولیه بیماری حضور پیدا نکنند، گفت: ضمانت شرعی حفظ سلامتی مردم بر عهده مسؤولان جلسات است و باید بیش‌ترین دقت را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تدابیر در نظر گرفته شده از سوی مسؤولان پزشکی داشته باشند تا ان‌شاءالله شاهد ابتلای افراد به بیماری نباشیم.

در ایستگاه‌های صلواتی صف ایجاد نشود

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی به صورت موکب در سطح شهر بلامانع است و برپایی ایستگاه‌های صلواتی با تاکید بر توزیع غیرمتمرکز اقلام و نذورات بسته‌بندی شده نیز مانعی ندارد. مسؤولان ایستگاه‌ها باید از تجمع و تشکیل صف جلوگیری کنند. در این زمینه مدیران هیأت‌ها و رابطان شهرداری توجیه خواهند شد.

اطعام به صورت بیرون‌بر باشد

وی در خصوص توزیع نذورات و اطعام نیز افزود: اطعام حتماً باید به صورت بیرون‌بر و بسته بندی بهداشتی باشد و از پهن کردن سفره و ایجاد صف طولانی باید پرهیز شود.

شهرها سیاه‌پوش می‌شوند

عزت زمانی تصریح کرد: امسال سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری مردم، هیأت‌های مذهبی و نهادهای مختلف با کمک شهرداری‌ها نسبت به فضاسازی محیطی اهتمام ویژه دارد تا چهره شهر را سیاه پوش و محرمی کنیم. در مناطق محروم و حاشیه‌نشین نیز ان‌شاءالله پشتیبانی لازم برای فضاسازی و اطعام را خواهیم داشت.

همکاری نهادهای مختلف با هیأت‌های مذهبی

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه با ابلاغ نهادها و سازمان‌های کشور مانند آموزش و پرورش و … امسال مدارس، پارک‌ها و ورزشگاه‌ها در اختیار هیأت‌ها قرار می‌گیرد، گفت: از تمام مسؤولان هیأت‌ها تقاضامندیم در صورتی که محل اصلی هیأت ظرفیت اجرای دستورالعمل‌ها را ندارند، حتماً جلسات را به فضاهای باز توصیه شده منتقل کنند. ضدعفونی محل مراسم قبل و بعد مجلس نیز از دیگر توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که باید اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21015
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

12دی
اگر جایگاه مادری در جامعه ارتقاء پیدا کند مساله فرزند آوری نیز حل خواهد شد/ تولید ۱۰ محصول محتوایی در مورد ایام فاطمیه و شهید سلیمانی
مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی از تولید ۱۰ محصول محتوایی در مورد ایام فاطمیه و شهید سلیمانی خبر داد و افزود:

اگر جایگاه مادری در جامعه ارتقاء پیدا کند مساله فرزند آوری نیز حل خواهد شد/ تولید ۱۰ محصول محتوایی در مورد ایام فاطمیه و شهید سلیمانی

18آبان
شایعه بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سازمان تبلیغات!
مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی:

شایعه بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سازمان تبلیغات!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.