• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
در پی درگذشت استاد مسلم حوزه یهود و صهیونیسم شناسی:

مروری بر شخصیت و آثار مرحوم استاد محمدحسین فرج نژاد

  • کد خبر : 19674
  • 01 مرداد 1400 - 9:50
مروری بر شخصیت و آثار مرحوم استاد محمدحسین فرج نژاد
ایشان از جمله محققین و پژوهشگران برتر کشور در حوزه رسانه بودند و آثار فاخری با موضوع رسانه‌های گروهی و صهیونیسم، از خود به یادگار گذاشت همچنین پروژه های پژوهشی بسیاری را نیز در مراکز علمی پژوهشی کشور تعریف کرد و نویسندگان دیگر زیر نظر و با راهنمایی و مشاوره او مطالعات را به ثمر رساندند.

به گزارش صدای حوزه، سه شنبه شب گذشته، محمد حسین فرج نژاد فعال حوزه فرهنگ کشور در اثر سانحه تصادف درگذشت.

ایشان از جمله محققین و پژوهشگران برتر کشور در حوزه رسانه بودند و آثار فاخری همچون «دین در سینمای شرق و غرب» و «اسطوره‌های صهیونیستی سینما» از خود به یادگار گذاشتند.

محمد حسین فرج نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم، از اساتید سواد رسانه و فعالان عرصه پژوهش در حوزه صهیونیسم پژوهی بود که بر اثر سانحه رانندگی همراه با همسر و فرزندانشان به رحمت خدا رفتند.

مرحوم محمدحسین فرج‌ نژاد که بود؟

مرحوم فرج نژاد متولد ۱۳۵۹ و اهل شهر ابرقو در استان یزد و به شدت فعال بود. به روایت یکی از دوستان نزدیکش، او یک لحظه آرام و قرار نداشت. یک نیروی حزب الهی که در مسیر ترویج انقلاب یک لحظه آرام و قرار نداشت و بسیار پرکار بود. وی به شدت متواضع و خوش‌ برخورد بود و علی رغم اینکه یک دانشمند و محقق بود اما هیچ‌گاه در برخوردهایش احساس غرور و تکبر نداشت.

مرحوم فرج نژاد با اینکه سالها در شهر قم سکونت داشت و مشغول تحصیل دروس حوزوی بود، ولی زادگاهش را هم فراموش نمی‌کرد و مدام با یزد ارتباط داشت و رفت و آمد می‌کرد. او در شهر یزد تشکیلات بزرگ تبلیغی و فرهنگی ایجاد کرده بود و جوانان دانشجو و طلبه را در آنجا آموزش می داد و برنامه های منسجم و اردوهای آموزشی و تفریحی داشت که خیلی مفید بود و اساتیدی را از قم و تهران دعوت می‌کرد و دوره های بسیار غنی ای برای جوانان برگزار می کرد.

آن مرحوم درباره جریان زرسالار جهانی یهودی و رسانه های این جریان دغدغه جدی داشت و دراین زمینه کار علمی کرده و بسیار مسلط بود.

-فرج-نژاد

استاد محمدحسین فرج نژاد به همراه همسر و فرزندان

زندگی ساده

به شهادت نزدیکان مرحوم فرج نژاد، او زندگی بسیار ساده ای داشت و وضع مالی اش هم خوب نبود. هر چه هم پول به دستش می رسید، صرف چاپ کتابهایش و کارهای فرهنگی اش در مسیر ترویج اندیشه انقلاب اسلامی می‌کرد.

ایشان از جمله محققین و پژوهشگران برتر کشور در حوزه رسانه بودند و آثار فاخری با موضوع رسانه‌های گروهی و صهیونیسم، از خود به یادگار گذاشت همچنین پروژه های پژوهشی بسیاری را نیز در مراکز علمی پژوهشی کشور تعریف کرد و نویسندگان دیگر زیر نظر و با راهنمایی و مشاوره او مطالعات را به ثمر رساندند.

مهمترین تألیفات مرحوم محمدحسین فرج نژاد

  1. اسطوره‌های صهیونیستی در سینما، محمدحسین فرج‌نژاد، تهیه‌کننده: موسسه فرهنگی هلال و مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، ناشر: هلال‏ ‏، تهران، اول، ۱۳۸۸، ‏ ۳۳۶ص. (این کتاب در سال های ۱۳۹۵-۱۳۹۸ تجدید چاپ شده است.)
  2. تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، تالیف: محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی، دانشگاه جامع امام‌حسین (ع)، موسسه چاپ و انتشارات‏ ، تهران، ‏ ۱۳۹۶، ۳۶۵ص.
  3. دین در سینمای شرق و غرب؛ مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم، …)، محمدحسین فرج‌نژاد و دیگران، ناشران: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اول‏ ، ۱۳۹۶، ۷۵۱ص.

 

بسیاری از دوستانش به او گفته بودند که ماشین بخرد و موتور خطرناک است. چند سال بود که قصد کرده بود یک ماشین بخرد ولی توان مالی اش را نداشت و به ناچار با همان موتور رفت و آمد می‌کرد. و در نهایت هم با همان موتورسیکلت به همراه همسر و فرزندانش در تصادف با یک دستگاه خودرو سواری ۲۰۶ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

روحش شاد و راه اش پر رهرو

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=19674
  • منبع : مشرق

مطالب مرتبط

09بهمن
آیا برونگراها سالم ترند؟
نقش شخصیت افراد در عملکرد سیستم ایمنی بدن؛

آیا برونگراها سالم ترند؟

09مرداد
نقش مرحوم فرج نژاد در طرح ایده نقد “نفوذ صهیونیسم در سینما”
سعید مستغاثی روزنامه نگار و منتقد سینمایی مطرح کرد:

نقش مرحوم فرج نژاد در طرح ایده نقد “نفوذ صهیونیسم در سینما”

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. روح اش شاد ولی وقتی ۵ نفری سوار موتور می شوند معلومه که با اندک استحطکاکی جانشان را از دست می دهند، و متاسفانه همینطور هم شد….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.