• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

هیچگاه همانند محرم نمی‌توان شعائر‌ دینی را تعظیم کرد/ اجازه نمی‌دهیم یک هیأت هم تعطیل شود

  • کد خبر : 18848
  • 25 تیر 1400 - 14:29
هیچگاه همانند محرم نمی‌توان شعائر‌ دینی را تعظیم کرد/ اجازه نمی‌دهیم یک هیأت هم تعطیل شود
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه هیأتی‌ها مسؤولیت‌پذیر و قانون‌مند هستند و هر چه رهبری بگویند تبعیت می‌کنند، گفت: سال گذشته شاید تعدادی از هیأت‌ها تعطیل شد اما امسال اجازه نمی‌دهیم یک هیأت هم تعطیل شود.

به گزارش صدای حوزه، بخش دوم روز نخست سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور و سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت از عصر روز گذشته پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه به همت جامعه ایمانی مشعر در مجتمع مهدی یاوران مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

سرمان برای دغدغه‌های روضه درد می‌کند

در این برنامه حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسلامشهر طی سخنانی با بیان اینکه ما سرمان برای دغدغه‌های روضه درد می‌کند، اظهار کرد: ما فقط برای لذت بردن به دنبال روضه نیستیم بلکه توفیق مسؤولیت در این آستان را داریم و باید برای اینکه پرچم برافراشته بماند هر کاری را انجام دهیم.

وی از پاداش تعظیم شعائر دینی یاد و اضافه کرد: محرم و صفر اسلام‌ را زنده نگه داشته است و تعظیم شعائر حسینی تعظیم شعائر الله است و هیچگاه همانند محرم نمی‌توان شعائر‌ دینی را تعظیم کرد.

به دنبال انجام تکلیفیم نه رفع تکلیف

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه ما به دنبال رفع تکلیف نیستیم بلکه به دنبال انجام تکلیف خود به درستی و با روحیه مسؤولیت‌پذیری هستیم، عنوان کرد: سال گذشته شاید تعدادی از هیأت‌ها تعطیل شد اما امسال اجازه نمی‌دهیم یک هیأت هم تعطیل شود و هر کاری می‌کنیم تا بستر برگزاری هیأت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه روضه‌های خانگی برکت بسیاری دارد و نباید از یادها فراموش شود، مطرح کرد: اهل بیت سیدالشهدا (ع) زیر آفتاب گریه کرده و روضه خواندند، ما هم سعی می‌کنیم تا شرمنده آن‌ها نشویم.

قمی امام حسینی‌ها را مسؤولیت‌پذیر خواند و ادامه داد: ما انسان‌های قانون‌مندی هستیم اما اجازه هم نمی‌دهیم تعظیم شعائر دینی افولی داشته باشد، مردم این جامعه حکایت دلدادگی خود به سیدالشهدا را فریاد می‌زنند و امثال شهید آوینی باید این احساس را برای آیندگان ماندگار و بازگو کنند.

وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) معدن حکمت است و ما هم منفعل نمی‌شویم و قانون‌مند هستیم اما از تعظیم شعائر دینی کوتاه نمی‌آییم، امسال شرایط خاصی است و همه چیز گردن هیأتی‌هاست و ما نمی‌توانیم بهانه‌ای برای کم‌کاری داشته باشیم.

ایران را سیاه‌پوش می‌کنیم

قمی با بیان اینکه امسال ایران را سیاه‌پوش می‌کنیم، اظهار کرد: شهرداری و نهادهای حاکمیتی و همه باید برای سیدالشهدا بسیج شوند و هر چه بگویند مراعات می‌کنیم اما تعظیم شعائر را کم‌رنگ نمی‌کنیم، اگر اجازه دهند دسته عزا برپا می‌کنیم و در خیابان به سوگواری می‌پردازیم.

وی با تأکید بر اینکه بلندگوهای مساجد، مدارس، دستگاه‌ها و سراسر کشور باید بلندگوی عزای حسینی شود، عنوان کرد: امام حسینی‌ها اگر حرف می‌زنند پای حرفشان می‌ایستند و در مسیر حسین (ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

قمی تبعیت از رهبری را در هر شرایطی لازم دانست و گفت: ما به گفته‌های برخی افراد و تمسخر کردن‌هایشان کاری نداریم و هر کاری بتوانیم برای تحقق فرمان رهبری انجام خواهیم داد.

هیأت‌های مذهبی قابلیت پیوستن به دولت انقلابی را دارند

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اظهار کرد: ما در اسلام حرکت‌های جهادی و مردمی را در قالب‌هایی همانند هیأت داریم همانطور که قرآن می‌فرماید که ای اهل ایمان با مال و جان خود جهاد کنید.

وی از فعالیت گروه‌های جهادی در کشور یاد کرد و افزود: تا به امروز گروه‌های جهادی با کمک‌های مردمی و گاهی هم با هزینه‌های شخصی خدمات عمومی را انجام می‌دادند، اما این مدل چند درصد می‌تواند از کشور محرومیت‌زدایی کند؟ این گروه‌ها با کم‌ترین امکانات ۱۰ یا ۱۵ درصد خدمات عمومی دارند اما اگر دولت اسلامی به ویژه قوه مجریه انقلابی به میدان ورود و حکمرانی خود را با کمک گروه‌های جهادی دنبال کند نتیجه تغییر می‌کند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد تصریح کرد: گروه‌های جهادی در سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری هم باید مشارکت داشته باشند چراکه این‌ها در میدان هستند و می‌توانند درد جامعه را بشناسند در این صورت است که دولت در خدمت گروه‌ جهادی برای تعالی جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه توده مردم به صورت خودجوش عضو هیأت‌های مذهبی هستند، گفت: برنامه‌های هیأت، بسیار دقیق تدوین و اجرا می‌شود به همین علت است که ما در اجرای مراسم عزاداری بهترین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را شاهد بودیم.

خسروپناه از کارکرد هیأت‌های مذهبی در عرصه‌های مختلف به ویژه خدمات اجتماعی یاد کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی قابلیت پیوستن به دولت انقلابی را دارند اما باید دید که دولت انقلابی هم می‌تواند بستر پیوستن و بهره‌مندی از ظرفیت هیأت انقلابی را فراهم سازد.

رسانه باید مکمل هیأت باشد نه پارازیت

در ادامه سیدبشیر حسینی کارشناس حوزه رسانه اظهار کرد: ما مدعی حکومتی برای مستضعفان جهان هستیم اما به بخشی از مستضعفان جهان دسترسی نداریم درحالی‌ که رژیم صهیونیستی برای مردم بسیاری از کشورهای جهان شعارسازی هم کرده و خود را جدیدترین و بروزترین کشور و حتی امدادگر مستضعفان معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه منحصر به فرد، مقتدر و جذاب شیعه سه ویژگی دارد، اضافه کرد: هیأت یک رسانه است که هویت ما به آن تعلق دارد، رسانه‌ای عقلی منطقی، حبی معرفتی و یدی جوارحی است. در این رسانه سخنران، خوراک معنوی و بصیرت مداح، نشاط و احساس و ساختار هیأت، به مخاطب مسؤولیت می‌دهد.

این کارشناس حوزه رسانه به تقسیم‌بندی رسانه‌ها از نظر مخاطب پرداخت و خاطرنشان کرد: هیأت یک رسانه فوق فعال است که مخاطب در آن کنش‌های مختلف دارد و به جایی می‌رسد که برپاکننده هیأت هم می‌شود.

وی با بیان اینکه هیأت نباید اسباب و ابزاری برای رسانه باشد، ادامه داد: هیأت یک رسانه اصیل و بی‌بدیل است و رسانه‌های دیگر باید مکمل هیأت باشند نه متعارض و پارازیت هیأت، ما باید از رسانه برای انعکاس و تقویت هیأت بهره‌مند شویم و شرایط را به صورتی فراهم کنیم که مخاطبان از دور همراه هیأت شوند اما نباید اصول هیأت زیر سوال رود و مخاطب حضوری هیأت در مراسم هیأت به احساس لازم نرسد.

حسینی با تأکید بر اینکه هیأت باید مشکل‌گشایی کند، گفت: هیأت باید در دل ملت حضور یابد و لازم نیست که فقط مردم به هیأت مراجعه کنند، مداح می‌تواند بدون هیچ مناسبتی در میان مردم قرار گیرد و مدح و ذکر اهل‌بیت را داشته باشد.

وی از تأثیر رسانه در دنیای امروز یاد کرد و گفت: ما به رسانه نیاز داریم و بدون رسانه‌ نمی‌توانیم هیأت و مکتب‌مان را معرفی کنیم.

حسینی هیأت را نماد نظم و قانون‌مندی دانست و اظهار کرد: هیأتی‌ها در موضوع رعایت شیوه‌نامه‌های‌ بهداشتی بیشتر از همه رعایت کردند اما تهمت‌های بسیاری به آن‌ها زده شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=18848
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

13دی
مراسم عزاداری ایام فاطمیه در محضر رهبر انقلاب از امشب آغاز می شود
همزمان با ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها؛

مراسم عزاداری ایام فاطمیه در محضر رهبر انقلاب از امشب آغاز می شود

03دی
آنچه نزد علما مشهور بوده و سند صحیح دارد،فاطمیه اول به روایت ۷۵ روز است/ایام فاطمیه محدود به یک روز نبوده و در چند روز برای آن اقامه عزا میشد
مدیر موسسه یاوران اندیشه فاطمی در ارتباط با صحبت های حجت‌الاسلام والمسلمین ناصرالدین انصاری قمی:

آنچه نزد علما مشهور بوده و سند صحیح دارد،فاطمیه اول به روایت ۷۵ روز است/ایام فاطمیه محدود به یک روز نبوده و در چند روز برای آن اقامه عزا میشد

01دی
انصاری، تنها راه دیده‌شدن را خودکشی معنوی پنداشته است
در پی صحبت های مجید انصاری در ارتباط با عزاداری منتشر شد؛

انصاری، تنها راه دیده‌شدن را خودکشی معنوی پنداشته است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.