• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
گزارشی درباره یک مدیر موسسه قرآنی در کنگاور کرمانشاه:

از تربیت ۷۰۰ مربی قرآنی تا آزادی چهار زندانی و حل مشکلات ازدواج جوانان

  • کد خبر : 17650
  • 14 تیر 1400 - 16:08
از تربیت ۷۰۰ مربی قرآنی تا آزادی چهار زندانی و حل مشکلات ازدواج جوانان
فریده خمیس‌آبادی مدیر مؤسسه قرآنی دارالنور در شهرستان کنگاور کرمانشاه، یکی از همان مردمی است که برای رفع مشکلات مردم و محله خود دست به کار شده است تا در حد توان بتواند باری از دوش دیگران بردارد.

به گزارش صدای حوزه،  تجربه دوران کرونایی و همتی که مردم در قالب گروه‌های جهادی و یا حتی فردی برای رفع مشکلات مردم به خرج دادند نشان داد که می‌توان گره‌های بسیاری از مشکلات مردم را به دست مردم حل کرد. همان فرمان آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری فرمودند که هرجا نهادهای دولتی و حکومتی کم کاری دارند، مردم خود وارد عمل شوند و کارها را پیش ببرند.

تربیت ۷۰۰ مربی قرآن در کنگاور 

فریده خمیس‌آبادی مدیر مؤسسه قرآنی دارالنور در شهرستان کنگاور کرمانشاه، یکی از همان مردمی است که برای رفع مشکلات مردم و محله خود دست به کار شده است تا در حد توان بتواند باری از دوش دیگران بردارد. او می‌گوید:

«۱۵ سال است که مؤسسه قرآنی دارم و تاکنون طبقه زیرین منزل شخصی خود را به این کار اختصاص داده‌ام. ۷۰۰ جوان کنگاوری کلاس‌های مربیگری قرآنی این مؤسسه را پشت سرگذاشته‌اند.

این افراد در حال حاضر در مکان‌های مختلف از جمله مهدها و مؤسسه‌های قرآنی دیگر و در شهر و روستاهای اطراف مشغول به کار هستند و برخی حتی خودشان مؤسسه و مهد ایجاد کرده و مشغول فعالیت هستند. حدود ۱۰ سال است که با همراهی خیرین به انجام کارهای خیری همچون کمک به مستمندان و تهیه جهیزیه برای جوانان مشغول هستیم.»

تهیه ۲۵ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان

خمیس‌آبادی در ایام ماه رمضان که رسم آزادسازی زندانیان در کشور برقرار است تلاش خود را معطوف این امر کرد. او می‌گوید: «من هیچ‌گاه تمایلی به بیان کارهای خیر صورت گرفته نداشتم زیرا معتقدم بودم در گمنامی کار شود بهتر است.

آزادسازی زندانیان چون کار دادگاهی بود و برای من پیگیری از زندان‌ها مشکل بود از سازمان تبلیغات و کمیته امداد (ره) کمک گرفتم و به همین دلیل خبر انجام آن منتشر شد. مبلغ ۲۵ میلیون تومانی جهت آزادسازی این چهار زندانی توسط دو نفر از خیرین که در خارج از کشور هم ساکن هستند، تأمین شد.»

۴ زندانی آزاد شدند

این معلم قرآن با این پول توانست ۴ زندانی را از زندان آزاد کند. او می‌گوید: «دو نفر از آن ها به دلیل دیه تصادف در زندان بودند که یکی به خاطر مبلغ سه و نیم میلیون تومان و دیگری به دلیل دیه چهار و نیم میلیون تومانی و یک نفر هم به خاطر یک سکه مهریه در زندان به سر می‌برد و نفر چهارم هم چوپانی بود که گوسفند خود را به محدوده مراتع منابع طبیعی برده بود و اداره کل منابع طبیعی شاکی او بود. اهالی روستا بعد از آزادی این چوپان گفتند که او ناشنواست و به همین دلیل نمی‌تواند کار چوپانی را به خوبی انجام دهد.»


سرمایه‌ای که با اعتماد مردم حاصل شده است

خمیس‌آبادی اعتماد مردم را یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های خود می‌داند و در رابطه با نحوه اعتمادسازی برای افراد، جهت جمع‌آوری کمک برای مستمندان می‌گوید: «وقتی با مردم شفاف و رو راست باشی و کمک‌های جمع آوری شده با همراهی خودشان به دست نیازمندان برسد اعتماد به دست می‌آید و تنها خواسته من از خدا همیشه این است که اعتماد و اعتباری که در بین مردم به دست آورده‌ام هیچوقت از دست نرود. انجام کار خیر حس لذت و خوشحالی وافری به من تزریق می‌کند و من تنها واسطه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های خیّرین و رساندن آن‌ها به افراد نیازمند هستم.»

حل مشکل ازدواج جوانان برنامه بعدی

حل مسائل و تسهیل ازدواج جوانان مهمترین دغدغه خمیس‌آبادی است و می‌گوید: «اولویت امروز من ازدواج افرادی است که به دلیل افزایش سن هنوز موفق به تشکیل زندگی نشده‌اند و برخی حتی پدر و مادر خود را از دست داده و به تنهایی زندگی می‌کنند که اگر از این به بعد کاری از من برآید برای این افراد قدم بر خواهم داشت.»

فریده خمیس‌آبادی به عنوان برگزیده مهرآور محله همدل در مرحله شهرستانی انتخاب شده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=17650
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

26اسفند
اهمیت به نظر پدر و مادر برای ازدواج در بین دختران بیش از پسران است
23اسفند
تفکر «ضروری نبودن ازدواج» در جوانان تحصیل کرده بیشتر است
02اسفند
اگر این ۱۰ نشانه را نداشتید حتما ازدواج کنید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.