• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
آماری در باب کرونا؛

رشد ۴.۴ درصدی ازدواج در سال کرونایی ۹۹

  • کد خبر : 17203
  • 13 تیر 1400 - 14:21
رشد ۴.۴ درصدی ازدواج در سال کرونایی ۹۹
مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه بخشی از تغییرات تعداد ازدواج و طلاق در سالهای اخیر مربوط به کاهش تعداد موالید طی دهه‌های گذشته است، گفت: آمار ازدواج در سال ۹۹ حدود ۴.۴ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته که روندی افزایشی و مثبت تلقی می شود.

به گزارش صدای حوزه، به طور کلی از سال ۹۲ به بعد تا سال ۱۳۹۸ همواره آمار ازدواج با نرخ کاهشی بین ۹ تا چهار درصد نسبت به سال قبل از خود و روند طلاق نیز با نشیب و فرازهایی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: تعداد ازدواج در سال ۱۳۹۸ حدود چهار درصد و طلاق نیز یک درصد کاهش داشته است. در سال ۹۷ نیز ازدواج نسبت به سال قبل از آن ۹ درصد و طلاق ۲ درصد کاهش داشت. به طور کلی بخشی از تغییرات در تعداد ازدواج و طلاق در سالهای اخیر مربوط به کاهش تعداد موالید در دهه های گذشته است.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، انجام “اقدامات اثرگذار فرهنگی” را از جمله دلایل افزایش ۴.۴ درصدی امر ازدواج در سال ۹۹ دانست و افزود: البته شیوع کرونا و کاهش تجملات و رسوم دست و پا گیر از عوامل اثرگذاری در افزایش میزان ازدواج بوده است.

وی معتقد است که فرهنگ سازی هر چه بیشتر در این رابطه از طریق صدا و سیما و دیگر نهادهای فرهنگی و نمایش و ارائه الگوهای موفق ازدواج ساده و به هنگام بیش از پیش می تواند در فرهنگ سازی ازدواج آسان در این دوره موثر باشد.

کریمی با بیان اینکه بی شک موضوعات اقتصادی همچنان یکی از اصلی ترین موانع ازدواج جوانان به شمار می رود، ادامه داد: در این خصوص دولت باید با بررسی دقیق موضوع و اندیشیدن تمهیدات و ارائه تسهیلات در قالب سیاست های تشویقی به ازدواج بهنگام جوانان در کشور کمک کند. موضوع ضرورت فرهنگسازی و مقابله با تشریفات و رسومات نوظهور از دیگر مسائلی است که به مانع ازدواج جوانان بدل شده است.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان خاطر نشان کرد: عدم مهارت کافی در تصمیم گیری و هدف گذاری مناسب در زندگی از دیگر موانع ازدواج است که در این خصوص مشاوره پیش از ازدواج باید الزامی شود و پیش از آن نیز زیرساخت های مناسب این امر در کشور همچون توسعه مراکز تخصصی و نیز بیمه مشاوره فراهم شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=17203
  • منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

30فروردین
واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند
علی‌رغم هجمه‌ رسانه‌های بیگانه علیه دانشمندان ایرانی؛

واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند

27فروردین
برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!
نگرانی طلاب و ضرورت توجه مسئولین حوزه علمیه؛

برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.