• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
دکتر خلیل علی‌محمدزاده در وبینار "صیانت از جمعیت"؛

۲.۵ برابر شدن جمعیت سالمند کشور در سال ۱۴۲۵

  • کد خبر : 14539
  • 11 خرداد 1400 - 11:19
۲.۵ برابر شدن جمعیت سالمند کشور در سال ۱۴۲۵
عضو کمیته پایش و مطالعات جمعیتی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سال ۱۴۲۵ پنجره جمعیتی به‌روی کشور بسته و جمعیت سالمند ایران ۲.۵برابر خواهد شد؛ در پایان این دوره، جمعیت زیر ۱۵ سال ایران به کمتر از ۱۹درصد خواهد رسید.

به گزارش صدای حوزه، دکتر خلیل علی‌محمدزاده در وبینار “صیانت از جمعیت” با حضور مدیران و کارشناسان بهداشتی اظهار کرد: در سال ۱۴۲۵ پنجره جمعیتی به‌روی کشور بسته و جمعیت سالمند ایران ۲.۵ برابر خواهد شد، در پایان این دوره، جمعیت زیر ۱۵ سال ایران به کمتر از ۱۹ درصد خواهد رسید!

این پزشک و استاد دانشگاه تعداد، ترکیب، تناسب و ساختار جمعیت را یک مسئله راهبردی و حیاتی خواند و اضافه کرد: برای مدیریت این مسئله قبل از پیری و رخت بربستن چهره جوانی از کشور، باید اقدامات لازم انجام گیرد وگرنه مسئله لاعلاج خواهد بود.

وی با ذکر این مطلب که در پنج سال اخیر موالید کشور مرتباً کاهش یافته است، گفت: متأسفانه دستگاه‌های مختلف کنار وزارت بهداشت نیستند و هنوز سیاست‌های کلی جمعیت در بسیاری از زمینه‌ها بر زمین مانده است.

دکتر علی‌محمدزاده همچنین با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که بر سر ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت آینده باید خانواده‌محور باشد زیرا تا سال ۱۴۰۹ روند سالخوردگی کشور به‌طور طبیعی پیش خواهد رفت اما پس از آن این روند سرعت و شدت خواهد یافت، بنابراین مقدمات و زمینه‌ها در دو دولت پیش‌ِرو باید به نتیجه و اجرا برسد، در غیر این‌صورت در مسیر پیشرفت کشور موانعی پیش خواهد آمد.

عضو کمیته پایش و مطالعات جمعیتی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد: نرخ سقط جنین‌های غیرقانونی و غیرشرعی و در واقع قتل جنین‌های سالم در کشور زیاد بوده و غیرمنطبق با اخلاق و فرهنگ ایرانیان است، در این باره باید برنامه جامعی از سوی وزارت بهداشت تدوین شود و همه متخصصان، کارشناسان، حوزه‌های آموزشی، تربیتی و مشاوره‌ای و همچنین دستگاه‌ها و رسانه‌ها متناسب با رسالت خود مکلف به مشارکت و همکاری در اجرای آن باشند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14539
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

07فروردین
کاهش جمعیت و حوزه علمیه
03خرداد
تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت
نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه مطرح کرد؛

تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.