• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

10
در یک گفت‌وگوی صوتی در روبیکا مطرح شد؛

حاج ابوالقاسمی: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به نفع برخی مسئولان نیست / بعد از برجام رئیس جمهور دستور جمع‌آوری سانترفیوژها را داد

  • کد خبر : 13984
  • 04 خرداد 1400 - 6:21
حاج ابوالقاسمی: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به نفع برخی مسئولان نیست / بعد از برجام رئیس جمهور دستور جمع‌آوری سانترفیوژها را داد
حجت الاسلام حاج ابوالقاسمی گفت: در اوایل توافق، رئیس جمهور با سازمان انرژی هسته‌ای تماس گرفته و دستور جمع‌آوری سانتریفیوژها را می‌دهد، سازمان تصمیم می‌گیرد سانتریفیوژها را به‌گونه‌ای جمع آوری کند که بعداً قابل استفاده باشد اما رئیس جمهور به آن‌ها می‌گوید نیازی به این سانتریفیوژها نیست.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، چهارمین گفتگوی زنده‌ی دوطرفه طرح مجازی زنجیره تواصی با موضوع نقش دولت در تحقق آرمان های انقلاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسمی صورت زنده در اپلیکیشن روبیکا برگزار شد.

آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی در این جلسه مجازی، اصلی‌ترین و محوری‌ترین آرمان انقلاب اسلامی را استقلال و عبور از غرب دانست و گفت: از تقویت اقتصاد ملی، حرکت به سمت ریشه‌کنی فاصله طبقاتی، امنیت اجتماعی و فرهنگی و استحکام خانواده به عنوان سایر آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی می توان یاد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آرمان استقلال جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قابل طرح است و در هر کدام یک از این عرصه‌ها دارای شاخصه‌های خاص خود است.

وی افزود: ما مسلمان هستیم و هویت دینی مستقل خود را در ارتباط چند هزار ساله با پیامبران الهی شکل داده‌ایم؛ پیرو آیینی هستیم که در آن هیچ کس جز خداوند حق تعیین مدل زندگی انسان‌ها را ندارد و علاوه بر این مردم کشور ما به خاطر عزت و هویت ایرانی زیر بار سلطه دیگران نرفته و دارای هویت مستقلی هستند.

دولت عزمی برای استقلال فرهنگی ندارد

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی با بیان اینکه برای آگاهی از نقش دولت در تحقق آرمان های انقلاب باید مبتنی بر جایگاه، اختیارات و وظایف دولت صحبت کنیم، اظهار داشت: برای تحقق استقلال فرهنگی باید در میان نسل های جوان اهمیت و ضرورت های تحقق استقلال فرهنگی را ترویج کنیم؛ یکی از لازمه‌های تحقق استقلال فرهنگی وجود عزم در بخش های مختلف دولت مانند وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت آموزش و پرورش است تا مرتب بحث استقلال فرهنگی در جامعه پمپاژ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: تلاش‌ها برای حذف نام شهید فهمیده از کتاب‌های درسی به بهانه ترویج خشونت، عدم اعتنا به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر گنجاندن خیانت‌های آمریکا در خصوص لانه جاسوسی در کتب درسی، همه نشان دهنده این است که دولت عزمی در مورد استقلال فرهنگی کشور ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در زمان وزارت آقای بطحایی حجت الاسلام ذوعلم در راس امور تدوین کتاب درسی قرار گرفت که انتظار می رفت در راستای تحقق منویات انقلاب در کتاب درسی بسیار موثر باشد؛ اما آقایان دولتی با حضور ایشان مخالفت کرده و مقاومت‌های آقای بطحایی نیز بی‌ثمر شد. چرا که آقایان با قطع کردن حقوق معلمان بازنشسته و تحصن به وجود آمده، آقای بطحایی را کنار زده با حضور وزیر بعدی شخص مورد نظر خود را در راس امور تدوین کتاب‌های درسی قرار دادند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی بیان داشت: در دوره دولت نهم و دهم تعدادی از اساتید انقلابی هیئت علمی دانشگاه‌ها به کار گرفته شدند اما دولت بعدی بورسیه آنها را نیز لغو کرد.

از ۴۲ کنوانسیونی که به آن پیوسته‌ایم، ۳۲ مورد در دولت فعلی بوده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وزارت ارشاد با حمایت از کتاب‌ها، نشریه‌ها، فیلم‌ها و دیگر آثار فرهنگی نیز تاثیر فراوانی برجای می‌گذارد، گفت: گاهی دیده می‌شود که این وزارت از فیلم‌هایی حمایت می‌کند که تنها به دلیل محتوای سیاه‌نمایی علیه کشور در جشنواره‌های بین‌المللی حائز مقام می شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت در تحقق آرمان استقلال فرهنگی نقش اصلی را با تصمیم‌های خود در خصوص کنوانسیون‌های بین‌المللی ایفا می‌کند، عنوان کرد: در طول ۴۲ سال گذشته جمهوری اسلامی به ۴۲ کنوانسیون بین المللی ملحق شده که ۳۲ مورد آن در دولت فعلی رخ داده است و این امر نشان دهنده وجود یک عزم جدی برای جهانی سازی کشور است.

وی بیان کرد: با وجود تذکرات مکرر رهبر انقلاب در خصوص سند ۲۰۳۰ در بودجه سال آینده نیز مقداری برای این سند در نظر گرفته شده است. اینجا جمهوری اسلامی است و نباید یونسکو برای تربیت فرزندان آن کنوانسیون بنویسد بلکه این ما هستیم که برای جهان سند تربیتی داریم.

رئیس جمهور دستور جمع‌آوری سانترفیوژها را داد

وی اظهار داشت: برای دستیابی به استقلال در عرصه سیاسی باید کسانی در راس امور قرار بگیرند که به این آرمان باور داشته و درعین تعامل با جهان، آرمان را با اضمحلال روبرو نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی ابراز کرد: در دولت کنونی کسی فعالیت می‌کند که به صراحت در کتاب‌هایش گفته برای جهانی‌شدن باید گزاره‌های دینی کنار گذاشته شوند و یا وزیر امور خارجه‌ای حضور دارد که می‌گوید آمریکا می‌تواند در عرض چند دقیقه تمام قدرت دفاعی ما را از کار بیندازد؛ و یا کسانی در این دولت قدرت را در دست دارند که به هر قیمتی می‌خواهند توافق کرده و سانتریفیوژها صنعت هسته‌ای و کشور را از بین ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در اوایل توافق برجام رئیس جمهور با سازمان انرژی هسته‌ای تماس گرفته و دستور جمع‌آوری سانتریفیوژها را می‌دهد، سازمان تصمیم می‌گیرد سانتریفیوژها را به‌گونه‌ای جمع آوری کند که بعداً قابل استفاده باشد اما رئیس جمهور به آن‌ها می‌گوید نیازی به این سانتریفیوژها نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی با طرح این سوال که چرا نباید همچون چین و هند به یک قطب قدرت و نرم افزار تبدیل نشویم؟ اظهار داشت: در عرصه اقتصاد نیز به طور کامل تمام امور در دست دولت است و اگر نگاه استقلالی وجود نداشته باشد، به جوان‌های با استعداد و توانمند اعتنا نشده و از این سرمایه بی نظیر استفاده نخواهد شد و در نتیجه شکوفایی اقتصادی نخواهیم داشت.

ظرفیت همسایگان در دولت فعلی مغفول ماند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خودکفایی که دولت قبل به آن رسیده بود در دولت فعلی از بین رفته است، ابراز کرد:نگاه به بیرون از نظر دولت فعلی صرفاً در آمریکا و چهار کشور دیگر خلاصه می‌شود؛ در حالی که به راحتی می‌توان از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد؛ تا زمانی که دولت چنین نگاهی دارد، تحقق آرمان انقلاب امکان پذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه به جز دولت نهم سایر دولت‌ها نسبت به اقتصاد کشور نگاه لیبرال داشته و به دنبال استقلال کشور نبوده‌اند، ابراز کرد: بودجه کشور باید بر اساس کاهش فاصله طبقاتی و به نفع مستضعفان نوشته شود؛ قانون توسعه با چه دیدگاهی نوشته شده؟ سازمان برنامه و بودجه در دست چه کسانی است؟

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به نفع برخی مسئولان نیست

وی با اشاره به مطالبات متعدد رهبر انقلاب در خصوص شکل‌گیری شبکه ملی اطلاعات، گفت: شبکه ملی اطلاعات در عین تعامل با جهان باید ایجاد شود؛ باید از فضای مجازی استفاده کرد البته به شرط این که فضای مجازی زمین بازی ما باشد نه دشمن.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی با بیان اینکه در حال حاضر حکمرانی در فضای مجازی را به آمریکا سپرده‌ایم، اظهار داشت: اگر اینترنت داخلی ایجاد شود، بسیاری از فعالیت‌های آقایان برملا شده و قول‌هایی که سفارت انگلیس به فلان کاندیدای یا فلان وزیر داده، روشن می‌شود؛ به همین دلیل راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به نفع آقایان نیست.

وی افزود: دولت در حل مشکلات و رسیدن به آرمان‌های انقلاب که همان استقلال در عرصه‌های سیاسی اقتصادی و فرهنگی است نقش کلیدی دارد و نقش دولت با سایر قوا مانند قوه قضاییه غیر قابل مقایسه است؛ قوه قضاییه در حل مشکلات و مبارزه با فساد نقش درمانی می‌تواند داشته باشد در حالی که این کار باید به صورت ریشه‌ای حل شده و به جای برخورد با معلول با علل برخورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسمی ابراز کرد: همان‌طور که نقش قوه قضاییه در مقایسه با دولت هیچ یا نزدیک به هیچ است مجلس نیز نقش زیادی ندارد چرا که لایحه بودجه توسط دولت تدوین می‌شود و مجلس نمی‌تواند تغییرات زیادی در آن ایجاد کند.

در ادامه حجت الاسلام حاج ابوالقاسمی به سوالات شرکت کنندگان در این گفتگوی صوتی پاسخ داد.

۶۰ درصد از پهنای باند کشور در اختیار اینستاگرام است

سوال ـ  اظهارات شما در خصوص اوضاع نابسامان فضای مجازی کاملاً همسو با اظهارات آقای جاویدنیا است؛ با این وجود چرا ایشان از سمت خود تعلیق شدند؟

نسبت به اظهارات آقای جاویدنیا اطلاعاتی ندارم؛ اما نسبت به اصل موضوع باید بگویم که شبیه این اظهارات را بارها و بارها از آیت الله رئیسی شنیده‌ام.

قصور دولت در خصوص فضای مجازی مانند روز روشن است؛ رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ دستور زیرساخت‌های فضای مجازی بومی را دادند، اما طبق آمارهای دقیق تا کنون فقط یک و نیم درصد آن یعنی تاسیس مرکز ملی فضای مجازی اجرایی شده است.

۶۰ درصد از پهنای باند کشور در اختیار اینستاگرام است و بی‌بی‌سی بیش از ۱۲ میلیون دنبال کننده در کشور دارد؛ اگر به آقای وزیر ارتباطات گفته شود که کسی می‌خواهد با دختر شما به تنهایی صحبت کند، قطعاً جواب نمی‌دهد؛ سوال اینجاست که چرا جوانان کشور را با چنین فضای مسمومی تنها گذاشته‌اند و آقایان ابایی ندارند که صریحاً از جهانی‌سازی صحبت کنند.

نمی‌توان عملکرد اطرافیان را به خود کاندیداها نسبت داد

سوال ـ برخی از جریان های منتسب به جبهه انقلاب در این روزها عملکرد خوبی ندارند؛ از شب گذشته شبیه‌خوانی از طرف طرفداران آقای سعید محمد بر علیه الله رئیسی به راه افتاده است؛ شما عملکرد سعید محمد را چگونه ارزیابی می کنید؟

آقای سعید محمد شخصیت ارزنده ای است و در جبهه انقلاب قرار دارد؛ هر کدام از کاندیداهای انتخاباتی اطرافیانی دارند که نمی‌توان عملکرد اطرافیان را به خود کاندیداها نسبت داد؛ برخی از طریق ایشان می‌خواهند به نظام ضربه بزنند.

باید تا زمان اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان صبر کرد این احتمال وجود دارد که آقای سعید محمد تایید صلاحیت نشود؛ در این صورت خطری جبهه انقلاب را تهدید نمی‌کند؛ در صورت تایید صلاحیت نیز این امید می رود که ایشان به آیت الله رئیسی بپیوندند.

برخی از نزدیکان آقای رئیس‌جمهور رفت و آمد دائمی به انگلیس داشته و تابعیت آن کشور را دارند

سوال ـ وقتی حوزه علمیه محتوای لازم برای عرصه‌های مختلف گفتمان انقلاب را تهیه نکرده، چطور می‌توان از دولت‌ها انتظار داشت در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب قرار بگیرد؟

برخی از آقایان به محتوای تولید شده داخلی باور ندارند؛ حقیقت این است که محتوای تولید شده و برخی نیز می‌دانند که این محتوا وجود دارد و می‌تواند برای کشور استقلال بیافریند، اما آن‌ها اساساً با استقلال مخالفند. برخی از نزدیکان آقای رئیس‌جمهور رفت و آمد دائمی به انگلیس داشته و تابعیت آن کشور را دارد و نمی‌خواهند مدلی در برابر مدل غربی سر بلند کند.

به جرأت می‌گویم که برنامه وجود دارد اما نگاه‌های موجود، تشکیل تمدن اسلامی و استقلال کشور را برنمی‌تابد؛ ما به هر سه سوال آیا داریم؟ آیا می‌خواهیم؟ و آیا می‌توانیم؟ پاسخ مثبت می‌دهیم.

آیت الله رئیسی کاندیدای مردم است

سوال: سیاست های ستاد تبلیغاتی آقای رئیسی برای مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح چیست؟

مهمترین راهبرد این است که به جای تخریب رقبا به بیان نقاط قوت آیت الله رئیسی پرداخته و شبهات احتمالی در خصوص ایشان را پاسخ دهیم؛ حقیقت آن است که تخریب دیگر رقبا، سبب بزرگتر شدن بی‌جای آن‌ها می‌شود؛ چرا که هیچ کدام یک از کسانی که به عنوان رقیب آیت الله رئیسی مطرح می‌شوند، در حد و اندازه‌های ایشان نیستند.

نقاط مثبت سوابق آیت الله رئیسی به میزان زیاد است که نیاز به تخریب رقبا نیست؛ آیت الله رئیسی یک چهره مردمی هستند که با درخواست و پیشنهاد هزاران نفر از مردم از گوشه کنار کشور در روز آخر تصمیم به حضور در صحنه انتخابات گرفته‌اند و نباید اجازه داده ایشان را کاندیدای نظام معرفی کنند.

اصلاح خرابی‌ها دشوار اما غیرممکن نیست

سوال ـ با توجه به حجم بالای عقب افتادگی‌های کشور در طول هشت سال گذشته، آیا آیت الله رئیسی در مقام عمل می‌تواند این عقب افتادگی‌ها را جبران کند؟

بخش عمده‌ای از مشکلات کشور مربوط به بی‌عدالتی و فساد است و آیت الله رئیسی در قوه قضاییه فعالیتی را در جهت محاکمه افرادی که ترک فعل کرده‌اند، آغاز کرده به نظر می رسد آیت الله رئیسی می‌تواند با مهار جریان فاسد، بخشی از مشکلات را کاهش دهد اما نباید توقع معجزه از ایشان داشت.

کوهی از مشکلات بر دوش دولت بعدی منتقل خواهد شد و کاندیدا شدن در شرایط فعلی به مثابه به مسلخ رفتن است؛ توجه به حجم عظیم خرابی‌ها اصلاحات بسیار سخت است اما غیرممکن نیست.

اولویت تبلیغ چهره به چهره است

سوال ـ با توجه به شرایط کنونی کدام یک از دو نوع تبلیغ میدانی و مجازی می‌تواند موثرتر باشد؟

قطعاً تبلیغ میدانی و چهره به چهره اثر گذار است اما از آنجا که در دوران کرونا چاره‌ای جز استفاده از فضای مجازی نیست، باید از فرصت‌هایی که این فضا در اختیار ما قرار دارد، استفاده کنیم. در عین حال اولویت این است که در حد امکان از تبلیغ چهره به چهره نیز بهره ببریم، چرا که معمولاً در فضای مجازی افراد با گروه های فکر خود ارتباط دارند در حالی که در تبلیغ چهره به چهره با اقشار مختلف و افکار گوناگون می توان ارتباط گرفت.

برخی مسئولین از عمق وجود نظام ولایی را قبول ندارند!

سوال ـ با توجه به آیات قرآن کریم آیا می توان برخی از مسئولان کشور را در زمره منافقین دانست؟

نفاق دارای مراتب مختلفی است و بدون شک برخی از مسئولین کنونی ما منافق هستند؛ چرا که ظاهر و باطن آنها یکی نیست و این شعبه‌ای از نفاق است کسی که ادعا می‌کند مومن به خدا و رسول است، باید در خدمت ولی فقیه بوده و در مقابل خواسته مطالبه ایشان نظر خلاف نداشته باشد. برخی از عمق وجود نظام ولایی را قبول ندارند و به عنوان مثال در ماجرای برجام خطوط قرمز ترسیم شده از جانب ولی فقیه را زیر پا گذاشتند و این نشان دهنده آن است که ایمان آن‌ها کامل نیست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13984

مطالب مرتبط

15آذر
دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام
نامه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به آیت الله رئیسی؛

دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام

04فروردین
هماهنگی و همفکری بین مدرسه و خانواده، ضرورتی اجتناب ناپذیر در تربیت است
15اسفند
مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم
رئیس جمهور در پایان سفر به استان گلستان مطرح کرد؛

مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.